
- Lớp 6
- Toán học
- Vật lý
- Ngữ văn
- Sinh học
- Lịch sử
- Địa lý
- Ngoại ngữ (Tiếng Anh)
- Công nghệ
- Giáo dục công dân
- Giáo dục thể chất
- Âm nhạc
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học Tự nhiên
- Nghệ thuật
- Giáo dục địa phương
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- Lịch sử-Địa lý
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Lớp 7
- Lớp 8
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Hoạt động GD NGLL
- Lớp 9
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động GD NGLL
- Lịch sử
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- KHBD TIẾNG ANH 9 Tuần 1 TIẾT 1-3 ...Review English 8 Review English 8 Test 15' Intruduce English9
- Tài liệu cùng tác giả
- Tài liệu cùng chủ đề
- «Back
Tác giả: Đỗ Thị Hồng Thái
Chủ đề: Khác
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 05/09/24 22:07
Lượt xem: 1
Dung lượng: 805.8kB
Nguồn: Tự soạn
Mô tả: KHBD TIẾNG ANH 9 Tuần 1 TIẾT 1-3 ...Review English 8, Review English 8 , Test 15',Intruduce English9 WEEK 1 Date of planning: 31/082024 Period: 1 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/09/2024 9B Review English 8 I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to 1.1. Language knowledge and skills - Review the target language and language skills in English 8 Grammar: Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. Vocabulary: Words of the topic in English 8 1.2. Competences - Students work in pairs, in groups and individually to develop critical thinking, the linguistic competence and communicative competence, translation skills cooperate with their partners using the lexical items related to the topic in English 8 - Ability to expand vocabulary (vocabulary) by topic - Ability to use grammatical structures - Pronunciation ability... - Use knowledge to complete the exercises, practice language aspects in communicative situation. - Develop some abilities such as self- management, problem - solving and collaboration. 1.3. Quality - Have a positive attitude in English language learning so that they actively participate in all classroom activities, especially about the topic in English 8. - Students will build their love for family, homes and classmates and have responsibility for doing housework. - They will have the good attitude to working in groups, individual work, pair work, cooperative learning. – Likes to read books, newspapers, find documents on the Internet to expand knowledge. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book, class CDs, Digital Book (DCR phần mềm tương tác SB, DHA (từ vựng/ cấu trúc) phần mềm trò chơi tương tác), projector/interactive whiteboard / TV (if any), PowerPoint slides, handouts. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. III. PROCEDURES A. Warm up: (5’) a) Objective: Introduce the new lesson and set the scene for Ss to acquire new language; get students' attention at the beginning of the class by enjoyable and short activities as well as to engage them in the follow-up steps. b) Content: Reviewing vocabulary of the topic “Science and technology.” c) Expected outcomes: Ss are ready for the new lesson. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Quiz Game - Have Ss read the statements and choose the correct answer. - Call Ss to give answers. - Check Ss’ answers and give feedback. - Lead to the new lesson. (ONLINE GAME: MATCHING: English https://wordwall.net/resource/65193503/smw8-unit-5-vocabulary-review) - Read the statements and choose the correct answers. - Give answers. Answer keys 1. Storage 2. 15.6 inches 3. They can recognize it. 4. Ziggy drives more safely than Buster. B. New lesson (35’) Activity 1: Vocabulary (7’) a) Objective: Ss can review vocabulary about science and technology. b) Content: Unscramble the words c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use these words in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES a. Unscramble the words. (Sắp xếp lại các từ.) - Have Ss read the letters. - Ask Ss to work in pairs to unscramble the words. - Have Ss give answers, tell the meaning of the words /phrases again. - Check answers as a whole class. - Read the letters. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. inch (tấc) 2. tablet (máy tính bảng) 3. storage (lưu trữ) 4. gigabyte (gigabyte) 5. screen (màn hình) 6. weight (trọng lượng) Activity 2: Grammar (10’) a) Objective: Ss can review Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. b) Content: Write question and answer using the prompts. Look and tick the correct answer. c) Expected outcomes: Ss produce the language successfully, and they can use the grammar points in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Review I. Dạng câu hỏi tiếng Anh - Yes/ No questions & Wh- questions 1. Yes/No questions - Câu hỏi Yes/ No Dạng câu hỏi này được thành lập bằng cách đưa các dạng động từ lên đầu câu đứng trước chủ ngữ và sẽ được trả lời bằng yes/ no. Cấu trúc: Be/Do/Have/Modal verbs + S + V/adj + O/N? Trả lời: -> Yes, S + Be/Do/Have/ Modal verbs -> No, S + Be/Do/Have/Modal verbs + not Ví dụ: Does she clean the room? – Yes, she does / No, she does not. 2. Wh-questions - Câu hỏi có từ để hỏi Dạng câu hỏi thường được sử dụng khi người hỏi muốn lấy thêm thông tin từ người được hỏi. Một số từ để hỏi bao gồm: TỪ ĐỂ HỎI CÁCH SỬ DỤNG Who Hỏi về người Whom Hỏi về người (là tân ngữ trong câu) Which Hỏi về sự lựa chọn What Hỏi về sự vật, sự việc What for Hỏi về lý do Where Hỏi về địa điểm, nơi chốn Why Hỏi về nguyên nhân When Hỏi về thời gian Whose Hỏi về sự sở hữu How much Hỏi về số lượng (dùng với danh từ không đếm được) How many Hỏi về số lượng (dùng với danh từ đếm được) How far Hỏi về khoảng cách vật lý How long Hỏi về độ dài How often Hỏi về tần suất How old Hỏi về tuổi tác Ví dụ: Where is the power button.of this toblet? Who bought this new mochine? Write question and answer using the prompts. - Ask Ss to work individually to Write question and answer using the prompts. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, explain for their choice. - Check answers as a whole class using DCR. Write question and answer using the prompts. (Viết câu hỏi và câu trả lời bằng cách sử dụng các gợi ý.) 1. this laptop / have / good / screen? yes 2. how much / you / plan / spend? $ 1,200 3. this laptop / light? no 4. you / use / your tablet / play / games? yes 5. which phone / good for / taking photos? the XTR 293 II. So sánh hơn với trạng từ tiếng Anh - Comparative adverbs So sánh hơn của trạng từ, giống trường hợp so sánh hơn của tính từ, được dùng để so sánh sự khác nhau và giống nhau giữa hai người, sự vật, hiện tượng. Ngược với tính từ dùng để mô tả giống – khác giữa 2 danh từ (người, địa điểm, vật dụng), trạng từ lại được dùng để mô tả sự giống – khác giữa 2 động từ (nơi chốn, thời gian, tần suất, cách thức). - So sánh hơn của trạng từ ngắn Cấu trúc: S1 + (not) V + adv + er + than + S2 Ví dụ: Flash I navigates better than Flash 2. Lưu ý: • Ta thêm -er vào cuối trạng từ ngắn. • Khi trạng từ kết thúc bằng -e, chỉ cần thêm -r để chuyển sang dạng so sánh. - So sánh hơn của trạng từ dài Cấu trúc: S + (not) V + more/less + adv + than + S2 Ví dụ: Lucy drives more safely than Eddie. - Các dạng đặc biệt trong so sánh của trạng từ Trạng từ Trạng từ dạng so sánh hơn well better badly worse early earlier far farther/ further much/ many more little less Ex 2. Look and tick the correct answer. (Nhìn và đánh dấu vào câu trả lời đúng.) 1. A-Bot can fly more far than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) ☐ A-Bot can fly further than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) 2. Ziggy moves more quietly than Sparta81. (Ziggy di chuyển nhẹ nhàng hơn Sparta81.) ☐ Ziggy moves more quieter than Sparta 81. (Ziggy di chuyển êm hơn Sparta 81.) 3. Frogfoot navigates weller than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) ☐ Frogfoot navigates better than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) 4. Sparky’s battery lasts longer than Chippo’s. (Pin của Sparky tồn tại lâu hơn của Chippo.) ☐ Sparky’s battery lasts more longly than Chippo’s. (Pin của Sparky dùng được lâu hơn của Chippo.) 5. Fatmo completes tasks more carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) ☐ Fatmo completes tasks carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) 6. T-Whizz dances more beautifully than Jobo.(T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) ☐ T-Whizz dances more beautiful than Jobo. (T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. Does this laptop have a good screen? (Laptop này có màn hình tốt không?) => Yes, it does. (Có.) 2. How much do you plan to spend? (Bạn dự định chi bao nhiêu?) => I plan to spend 1,200 dollars. (Tôi định chi 1.200 đô la.) 3. Is this laptop light? (Laptop này có nhẹ không?) => No, it isn’t. (Không.) 4. Can you use your tablet to play games? (Bạn có thể sử dụng máy tính bảng của mình để chơi trò chơi không?) => Yes, I can. (Vâng, tôi có thể.) 5. Which phone is good for taking photos? (Điện thoại nào chụp ảnh đẹp?) => The XTR 293 is good for taking photos. (XTR 293 chụp ảnh tốt.) Ex 2 Key 1.☐ A-Bot can fly more far than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) ✅ A-Bot can fly further than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) 2.✅ Ziggy moves more quietly than Sparta81. (Ziggy di chuyển nhẹ nhàng hơn Sparta81.) Ziggy moves more quieter than Sparta 81. (Ziggy di chuyển êm hơn Sparta 81.) 3. Frogfoot navigates weller than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) ✅ Frogfoot navigates better than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) 4.✅ Sparky’s battery lasts longer than Chippo’s. (Pin của Sparky tồn tại lâu hơn của Chippo.) Sparky’s battery lasts more longly than Chippo’s. (Pin của Sparky dùng được lâu hơn của Chippo.) 5.✅ Fatmo completes tasks more carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) ☐ Fatmo completes tasks carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) 6.✅ T-Whizz dances more beautifully than Jobo.(T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) T-Whizz dances more beautiful than Jobo. (T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) Activity 3: Pronunciation (5’) a) Objective: Ss can review the stress of nouns and adjectives with 2 and 3 syllables and 3 syllable adverbs ending with -ly. b) Content: Circling the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Circle the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. 1. A. device B. tablet C. storage D. robot (thiết bị) (máy tính bảng) (bộ lưu trữ) (rô-bốt) 2. A. quietly B. carefully C. beautiful D. expensive (lặng lẽ) (cẩn thận) (đẹp) (đắt tiền) 3. A. longer B. complete C. laptop D. farther (lâu hơn) (hoàn thành) (máy tính xách tay) (xa hơn) - Remind Ss some word stress rules in English, including two or three syllables. - Ask Ss to work individually. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, pronounce the words again. - Give feedback, correct Ss’ pronunciation if necessary. - Review. - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys Activity 4: Writing (13’) a) Objective: Ss can review the structure and language used in a descriptive paragraph. b) Content: Writing about where you think people will and won't live in 100 years, and why. Write 80 to 100 words. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Now, use the notes to write an email to a friend about your new smartphone. Write 80 to 100 words. - Briefly remind Ss of the structures of a descriptive paragraph. - Ask Ss some questions to remind them of an email structure. What do you write in the topic sentence? How do you describe your device? Do you give explanations and examples to describe it? Do you only write about its good features? - Have Ss write an email. - Have Ss look at each other’s work (peer correction). - Call Ss to read their writing. - Give feedback to one S’s writing. Writing Now, use the notes to write an email to a friend about your new smartphone. Write 80 to 100 words. - Review. - Answer the questions. Suggested Writing KEY Hi, Trang! I have a Cortel C58 smartphone. It has a really great screen, so it’s good for playing games and watching videos. It has small storage, but the camera is good. We can use it to take lots of photos. It doesn’t have a good speaker, so it isn’t good for listening to music. However, the battery life is really long. I’ll be able to use it all day long. I’m happy with my phone because it wasn’t expensive. See you later, Nga Tạm dịch: Chào Trang! Tôi có điện thoại thông minh Cortel C58. Nó có một màn hình thực sự tuyệt vời, vì vậy nó rất tốt để chơi trò chơi và xem video. Nó có dung lượng lưu trữ nhỏ, nhưng máy ảnh thì tốt. Chúng ta có thể sử dụng nó để chụp rất nhiều ảnh. Nó không có loa tốt, vì vậy nó không tốt để nghe nhạc. Tuy nhiên, tuổi thọ pin là thực sự dài. Tôi sẽ có thể sử dụng nó cả ngày. Tôi hài lòng với điện thoại của mình vì nó không đắt. Hẹn gặp lại, Nga C. Consolidation and homework assignments (5’) * Consolidation: - Grammar of English 8: Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. - Vocabulary of English 8: Words of the topic “science and technology” (tablet, screen, inch, weight, gigabyte, storage, rescue, lift, complete, navigate, recognize, carefully, quietly, safely). - Make three sentences to describe your electronic device. * Homework: - Review vocabulary, grammar and language skills of English 8. - Prepare: Revision English 8, Test 15’ V. Reflection a. What I liked most about this lesson today: ………………………………………………………………………………… b. What I learned from this lesson today: ………………………………………………………………………………… c. What I should improve for this lesson next time: …………………………………………………………………………………… WEEK 1 Date of planning: 31/082024 Period: 2 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/09/2024 9B Review English 8, Test 15’ I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to: 1.1. Language knowledge and skills - review Possessive Pronoun, Reported Speech in statement. - review sounds /i:/, /d/ - review how to read for gist and specific information from a passage. - review vocabulary words in English 8 - review grammar, pronunciation, and practice writing. - practice test taking skills. 1.2. Competences - Students work in pairs, in groups and individually to develop critical thinking, the linguistic competence and communicative competence, translation skills cooperate with their partners using the lexical items related to the topic in English 8 - Ability to expand vocabulary (vocabulary) by topic - Ability to use grammatical structures - Pronunciation ability... - Use knowledge to complete the exercises, practice language aspects in communicative situation. - Develop some abilities such as self- management, problem - solving and collaboration. 1.3. Quality - Have a positive attitude in English language learning so that they actively participate in all classroom activities, especially about the topic in English 8. - Students will build their love for family, homes and classmates and have responsibility for doing housework. - They will have the good attitude to working in groups, individual work, pair work, cooperative learning. – Likes to read books, newspapers, find documents on the Internet to expand knowledge. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book, class CDs, Digital Book (DCR phần mềm tương tác SB, DHA (từ vựng/ cấu trúc) phần mềm trò chơi tương tác), projector/interactive whiteboard / TV (if any), PowerPoint slides, handouts. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. IV. PROCEDURES A. Warm up: (10’) a) Objective: Introduce the new lesson and set the scene for Ss to acquire new language; get students' attention at the beginning of the class by enjoyable and short activities as well as to engage them in the follow-up steps. b) Content: Review vocabulary words. Ss work individually to write the words. c) Expected outcomes: Ss write the words with correct spellings. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Look and write the words. - Use DCR or PPT to show pictures of the keywords in unit 7 - Have Ss work individually. - Show a picture to Ss. Ask Ss to write the correct name of the word on a piece of paper or a note. - Set the time in 10 seconds. - Ask the volunteer to say and spell the word aloud. - Reward for each correct word. - Look at the pictures. - Work individually. - Look and write the words down. - Raise hand to give answer. director (n): đạo diễn, giám đốc vlogger (n): người sáng tạo ra các vlog và đăng trên các nền tảng mạng xã hội musician (n): nhạc sĩ game designer (n): nhà thiết kế trò chơi veterinarian (n): bác sĩ thú y dentist (n): nha sĩ engineer (n): kỹ sư journalist (n): nhà báo flight attendant (n): tiếp viên hàng không B. New lesson (30’) Activity 1: Vocabulary (10’) a) Objective: Ss can review vocabulary about ethnic culture and customs. b) Content: a. Complete the table and write the letters. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use these words in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES a. Unscramble the words. - Ask Ss to work in pairs to Complete the table and write the letters. - Have Ss give answers, tell the meaning of the words /phrase again. - Check answers as a whole class. - Read the sentences. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. dream (giấc mơ) 2. vlogger (người làm vlog) 3. dentist (nha sĩ) 4. musician (nhạc sĩ) 5. engineer (kỹ sư) 6. journalist (nhà báo) 7. game designer (nhà thiết kế trò chơi) 8. veterinarian (bác sĩ thú y) 9. flight attendant (tiếp viên hàng không) Activity 4: Grammar (10’) a) Objective: Ss can review the use of English: Possessive Pronoun, Reported Speech in statements; the article with a, the, and zero article, and the reported speech for questions. b) Content: - Fill in the blank with a, the, zero article. - Complete the sentences to report what the people asked. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use the grammar points in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES I. Đại từ sở hữu tiếng Anh - Possessive Pronouns Đại từ sở hữu (Possessive Pronouns) là một trong các loại đại từ trong câu tiếng Anh thể hiện sự sở hữu hay thuộc về. Đại từ sở hữu có thể thay thế cho một cụm danh từ hay danh từ trước đó để tránh lặp lại trong câu. Đại từ sở hữu trong câu tiếng Anh luôn thay thế danh từ hay cụm danh từ trước đó vì thế có công thức: Đại từ sở hữu = Tính từ sở hữu + Danh từ Bảng đại từ sở hữu: Đại từ nhân xưng Đại từ sở hữu Nghĩa I Mine Của tôi We Ours Của chúng tôi You Yours Của bạn He His Của anh ấy She Hers Của cô ấy They Theirs Của họ It Its Của nó Lưu ý: • Không sử dụng dấu nháy đơn (') với một đại từ sở hữu • Có thể dùng giới từ "of" trước một đại từ sở hữu II. Reported speech for statements - Reported Speech hay còn gọi là câu tường thuật, câu gián tiếp, được sử dụng để thuật lại lời nói trực tiếp của một người khác. - Để thay đổi câu thành câu tường thuật, chúng ta cần: • sử dụng các động từ tường thuật như say, tell, v.v. và lùi thì từ Hiện tại đơn sang quá đơn. • thay đổi từ can thành could • thay đổi đại từ & tính từ sở hữu - Cấu trúc câu: S + say(s) / said + (that) + S + V S + tell +O/told + O + (that) + S + V Ví dụ: "I like my new sports car," he said. He said (that) he liked his new sports car. a. Look and complete the table. b. Read the conversation. Underline the mistakes and write the correct words on the lines. Nancy: What do you want to do for a job, Ben? Ben: My dream is to be a vlogger. What’s your dream, Nancy? Nancy: My is to be a dentist. (1) Ben: Oh, very nice. What is Andy’s dream? Nancy: He is to be an engineer. (2) Ben: That’s cool. Did you know Tom and Mandy want to work together? Nancy: No. What’s theirs dream? (3) Ben: Theres is to work in a bank. They want to be rich. (4) Nancy: OK. That’s cool. What about your sister, Hannah? Ben: His is to be a veterinarian. (5) Nancy: She would be a great veterinarian. Ben: I think so, too. III. Mạo từ tiếng Anh - Articles Mạo từ (article) là những từ đứng trước danh từ, nhằm cho biết danh từ ấy đề cập đến một đối tượng xác định hay không xác định. Mạo từ không xác định a/ an • Trước danh từ số ít đếm được • Trước một danh từ làm bổ túc từ - thành phần phụ • Dùng trong các thành ngữ chỉ lượng nhất định • Half: ta dùng “a half” nếu half được theo sau một số nguyên Phân biệt cách sử dụng “a” và “an” • “a” đứng trước một phụ âm hoặc một nguyên âm có âm là phụ âm • “an” đứng trước một nguyên âm hoặc một âm câm • “an” cũng đứng trước các mẫu tự đặc biệt đọc như một nguyên âm Mạo từ xác định the • Trước một danh từ nếu danh từ này vừa được đề cập trước đó • Khi vật thể hay nhóm vật thể là duy nhất hoặc được xem là duy nhất Không dùng The với trường hợp: • Trước tên quốc gia số ít, châu lục, tên núi, hồ, đường phố IV. Câu gián tiếp với câu hỏi tiếng Anh - Reported speech for questions Chúng ta sử dụng câu tường thuật để nói hoặc lặp lại những câu hỏi mà ai đó đã hỏi trước thời điểm nói. Để chuyển các câu hỏi thành lời tường thuật, chúng ta sử dụng các động từ tường thuật như: Ask, wonder, etc. 1. Câu hỏi Yes/ No questions Khi đổi từ câu trực tiếp sang câu gián tiếp với câu tường thuật dạng yes/ no, ta cần: Thêm if hoặc whether trước câu hỏi Đổi lại vị trí của chủ ngữ và động từ trong câu S + asked/ wondered/ wanted to know + if/ whether + S +V ... (lùi thì) Ví dụ: Ben asked, "What do the H'Mong people do for a living?" Ben asked what the H'M1ng people did for a living. 2. Câu hỏi có từ để hỏi Ta có cấu trúc chung cho câu gián tiếp với có từ để hỏi: S + asked/ wondered/ wanted to know + WH + S +V… (lùi thì) Ví dụ: Ben asked, "Does your family celebrate the New Year?" Ben asked if/whether my family celebrated the New Year. Task a. Underline the mistakes and write the correct words on the lines. Write “Ø” for zero article. - Have Ss retell the way to use articles: a, the, and zero article. - Ask Ss to work individually to underline the mistakes and write the correct words on the lines. Write “Ø” for zero article. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, explain for their choice. - Check answers as a whole class. Task b. Change the following sentences (Questions) into reported speech - Show the task. - Have Ss read the questions and recall Ss’s knowledge about the reported speech for questions. - Have Ss write complete the report using reported speech for questions. - Ask Ss to work in pairs to check each other’s work. - Have Ss write answers on the board. - Check Ss’ answers, give feedback. – “Do you have a dictionary?”, Peter asked me. Peter asked me _________________________________________ . 2. “Are you nervous?”, the doctor asked me. The doctor asked me _________________________________________ . 3. “Will you go to the cinema with me?”, Minh asked me. Minh asked me _________________________________________ . 5. “Do you often go to school by bus?”, Van asked me. Van asked me _________________________________________ . 6. “What kind of music do you like?”, said Liz. Liz asked _________________________________________ . - Review old knowledge. - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. - Do the task. - Read the questions. - Do the task. - Exchange answers. - Write answers on the board. Key Key Nancy: What do you want to do for a job, Ben? Ben: My dream is to be a vlogger. What’s your dream, Nancy? Nancy: Mine is to be a dentist. Ben: Oh, very nice. What is Andy’s dream? Nancy: His is to be an engineer. Ben: That’s cool. Did you know Tom and Mandy want to work together? Nancy: No. What’s their dream? Ben: Theirs is to work in a bank. They want to be rich. Nancy: OK. That’s cool. What about your sister, Hannah? Ben: Hers is to be a veterinarian. Nancy: She would be a great veterinarian. Ben: I think so, too. Nancy: Bạn muốn làm công việc gì, Ben? Ben: Ước mơ của tôi là trở thành một vlogger. Ước mơ của bạn là gì, Nancy? Nancy: Của tôi là trở thành một nha sĩ. Ben: Ồ, rất tuyệt. Ước mơ của Andy là gì? Nancy: Anh ấy là kỹ sư. Ben: Thật tuyệt. Bạn có biết Tom và Mandy muốn làm việc cùng nhau không? Nancy: Không. Ước mơ của họ là gì? Ben: Nhiệm vụ của họ là làm việc trong ngân hàng. Họ muốn giàu có. Nancy: Được. Điều đó thật tuyệt. Còn em gái của bạn, Hannah? Ben: Cô ấy là bác sĩ thú y. Nancy: Cô ấy sẽ là một bác sĩ thú y tuyệt vời. Ben: Tôi cũng nghĩ vậy. Ex 3 Answer keys 1. The Khmer people mainly live in Cambodia. (Người Khơ-me chủ yếu sống ở Campuchia.) 2. The Nùng people have a large collection of folk songs. (Dân tộc Nùng có một kho tàng dân ca khá phong phú.) 3. A Red Dao man usually wears pants, a shirt, and a red headscarf. (Đàn ông Dao đỏ thường mặc quần, áo sơ mi và chít khăn đỏ.) 4. After getting married, the men live with their wives’ families. (Sau khi kết hôn, nam giới về ở với gia đình vợ.) 5. The men do the cooking on the first day of the new year. (Những người đàn ông nấu ăn vào ngày đầu tiên của năm mới.) Activity 5: Test 15’ I. Circle the word that has the underlined part pronounced differently from the others. (1p) 1.A. musician B. flight C. rich D. millionaire 2.A. easy B. teacher C. dream D. great II. Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the word that differs from the other three in the position of the main stress in each of the following questions.(1p) 3. A. Venus B. station C. believe D. planet 4. A. laptop B. device C. storage D. tablet III. Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions. (8p) 5. That laptop _______ 256 GB of storage. A. is B. has C. have D. are 6. Robomax can _______ more carefully than the ZBot. It’s very good at cleaning. A. complete B. recognize C. work D. lift 7. The VX9 completed the task more _______ than the X150. The X150 was very noisy. A. carefully B. quietly C. beautifully D. quickly 8. _______ this laptop heavy? A. Is B. Does C. Are D. Do 9. “How _______ is this tablet?” - “It’s four hundred dollars.” A. many B. long C. much D. tall 10. _______ do you want to use your tablet for? A. Who B. When C. What D. Where 11. This laptop has a great screen and storage. _______, it’s very expensive. A. So B. But C. And D. However 12. I was _______ soccer at the park when I saw a bright light. A. playing B. played C. play D. plays Key 1. B A. musician /mjuˈzɪʃn/ B. flight /flaɪt/ C. rich /rɪtʃ/ D. millionaire /ˌmɪljəˈneə(r)/ 3. D A. easy /ˈiːzi/ B. teacher /ˈtiːtʃə(r)/ C. dream /driːm/ D. great /ɡreɪt/ C. Consolidation and homework assignments (5’) * Consolidation: * Grammar of English 8: Possessive pronouns, Reported speech for statements, articles, reported speech for questions. * Vocabulary of English 8: Vocabulary about topics in English 8 * Homework: - Review vocabulary, grammar of English 8. - Prepare: English 9 New words & Reading (pages 4 & 5) V. Reflection a. What I liked most about this lesson today: ………………………………………………………………………………………… b. What I learned from this lesson today: ………………………………………………………………………………………… c. What I should improve for this lesson next time: ………………………………………………………………………………………… WEEK 1 Date of planning: 31/8/2024 Period: 3 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/09/2024 9B Introduce English book 9 I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to: 1.1. Language knowledge and skills - know about the book Tieng Anh 9 - book map - Parts of a unit - How to study vocab , stucture. - The importance of English - talk about topics in English books 9. Number of units per topic. Where are the exercises in the book? Some icons in the lessons. 1.2. Competences - improve speaking, listening, reading and writing skills. - improve the use of English. 1.3. Quality - have positive attitude in English language learning so that they actively participate in all classroom activities. - review the old lesson and have good preparation for any assessment. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book, class CDs, projector/interactive whiteboard / TV (if any), PowerPoint slides, handouts. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. III. PROCEDURES A. Warm up: (5’) a) Objective: Create excitement for students and lead them into the lesson b) Content: Introduce the English book 9 c) Expected outcomes: Ss are ready for the new lesson. d) Organization of the activity: II/ Warm-up: (5') T: Chatting : Ask ss some questions. + What is the weather like today ? + How do you feel about this new schoolyear ? + Do you like English? + Have you read the book Tiếng Anh 9 yet? Ss: Answer III/ New lesson: (35') I. Giới thiệu chương trình Tiếng Anh 9 1. Mục tiêu môn học - Sử dụng tiếng Anh như một công cụ giao tiếp thông qua bốn kỹ năng nghe, nói, đọc, viết nhằm đáp ứng các nhu cầu giao tiếp cơ bản và trực tiếp trong những tình huống gần gũi và thường nhật. - Có kiến thức cơ bản về tiếng Anh, bao gồm ngữ âm, từ vựng, ngữ pháp; thông qua tiếng Anh, có những hiểu biết khái quát về đất nước, con người, nền văn hoá của các quốc gia nói tiếng Anh và của các quốc gia khác trên thế giới, đồng thời có hiểu biết và tự hào về những giá trị của nền văn hoá dân tộc mình. - Có thái độ tích cực đối với môn học và việc học tiếng Anh. 2. Đặc điểm môn học - Sách bao gồm 8 chủ đề + English in the world + Life in the past + Living environment + Tourism + Healthy living + Natural wonders + Urban life + Jobs in the future II. Giới thiêu sách Tiếng Anh 9 1. Cấu trúc sách - Có 8 Units - Mỗi chủ đề có 3 đơn vị bài học, 1 bài ôn tập - Thông tin cuối sách - Một số biểu tượng sử dụng trong các bài học 2. Phân phối chương trình - Cả năm: 3 tiết x 35 tuần = 105 - Học kỳ I: 3 tiết x 18 tuần = 54 tiết - Học kỳ II: 3 tiết x 17 tuần = 51 tiết III. Giới thiệu cách học Tiếng Anh 1. Trên lớp: - Trật tự lắng nghe giáo viên giảng bài, hăng hái phát biểu ý kiến. - Rèn luyện và giao tiếp bằng Tiếng Anh trong giờ học Tiếng Anh, hạn chế sử dụng Tiếng Việt. - Mạnh dạn phát âm chuẩn, thực hành nói nhiều. 2. Học ở nhà - Học bài cũ: học từ vựng, ngữ pháp của bài học trước. - Đọc lại bài khóa nhiều lần để nhớ từ vựng. - Tự lấy ví dụ sử dụng cấu trúc ngữ pháp đã học. - Làm thêm bài tập nâng cao. - Chuẩn bị bài học tiếp theo. (Tra từ vựng của bài học, đọc trước bài học phát triển 4 kỹ năng: nghe, nói, đọc, viết) - Giao tiếp với khách nước ngoài nếu có cơ hội. 3. Các mệnh lệnh/ yêu cầu thường dùng – Look at the board: Học sinh: nhìn lên bảng. – Write on the board: Các em hãy viết lên bảng nào. – Give out the books, please: Các em lấy sách ra nào. – Raise your hand: Giơ tay lên nào. – Raise your hand if you know the answer: Các con hãy giơ tay lên nếu con biết đáp án nhé. – Take a piece of chalk and write the sentence out: Em cầm phấn và viết câu trả lời nhé. - Copy the word: – Dictate a sentence: – Take notes: Hãy ghi chú. – Put down the pen: Con đặt bút xuống. – Erase the board, please: Hãy lau bảng nào. – Be quiet, please: Các con hãy trật tự nào. - Come to the front of the class: Hãy bước lên trước lớp nào. – Hands up/ hands down: Các con bỏ tay xuống. Một số hoạt động thường gặp trong sách giáo khoa – Open your books to page 20: Mở sách của các con đến trang 20. – In pairs: Look at the pictures………… – Read the words and definations, then fill in the blanks. Listen and repeat. (Đọc các từ và định nghĩa, sau đó điền vào chỗ trống. Lắng nghe và lặp lại.) – In pairs: Use the new words to ………… - Now, listen and answer the questions. – Circle the answer: Hãy khoanh tròn vào đáp án đúng. – Now, read and fill in the blanks …. – Read and choose the correct answer: Con hãy chọn đáp án đúng. – Listen and read – Circle the word: Hãy khoanh tròn vào từ. – Work in pairs: Làm việc theo nhóm/cặp. – Unscramble the words: – Label the picture: Hãy đặt tên cho tranh. ….. IV/ Consolidation:(1' ) -T: Ask ss to retell some important notes. Ss: Answer V/ Homework(2') - Prepare: English 9 Unit 1 – Lesson 1 New words, Reading ****************************
Chủ đề: Khác
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 05/09/24 22:07
Lượt xem: 1
Dung lượng: 805.8kB
Nguồn: Tự soạn
Mô tả: KHBD TIẾNG ANH 9 Tuần 1 TIẾT 1-3 ...Review English 8, Review English 8 , Test 15',Intruduce English9 WEEK 1 Date of planning: 31/082024 Period: 1 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/09/2024 9B Review English 8 I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to 1.1. Language knowledge and skills - Review the target language and language skills in English 8 Grammar: Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. Vocabulary: Words of the topic in English 8 1.2. Competences - Students work in pairs, in groups and individually to develop critical thinking, the linguistic competence and communicative competence, translation skills cooperate with their partners using the lexical items related to the topic in English 8 - Ability to expand vocabulary (vocabulary) by topic - Ability to use grammatical structures - Pronunciation ability... - Use knowledge to complete the exercises, practice language aspects in communicative situation. - Develop some abilities such as self- management, problem - solving and collaboration. 1.3. Quality - Have a positive attitude in English language learning so that they actively participate in all classroom activities, especially about the topic in English 8. - Students will build their love for family, homes and classmates and have responsibility for doing housework. - They will have the good attitude to working in groups, individual work, pair work, cooperative learning. – Likes to read books, newspapers, find documents on the Internet to expand knowledge. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book, class CDs, Digital Book (DCR phần mềm tương tác SB, DHA (từ vựng/ cấu trúc) phần mềm trò chơi tương tác), projector/interactive whiteboard / TV (if any), PowerPoint slides, handouts. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. III. PROCEDURES A. Warm up: (5’) a) Objective: Introduce the new lesson and set the scene for Ss to acquire new language; get students' attention at the beginning of the class by enjoyable and short activities as well as to engage them in the follow-up steps. b) Content: Reviewing vocabulary of the topic “Science and technology.” c) Expected outcomes: Ss are ready for the new lesson. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Quiz Game - Have Ss read the statements and choose the correct answer. - Call Ss to give answers. - Check Ss’ answers and give feedback. - Lead to the new lesson. (ONLINE GAME: MATCHING: English https://wordwall.net/resource/65193503/smw8-unit-5-vocabulary-review) - Read the statements and choose the correct answers. - Give answers. Answer keys 1. Storage 2. 15.6 inches 3. They can recognize it. 4. Ziggy drives more safely than Buster. B. New lesson (35’) Activity 1: Vocabulary (7’) a) Objective: Ss can review vocabulary about science and technology. b) Content: Unscramble the words c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use these words in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES a. Unscramble the words. (Sắp xếp lại các từ.) - Have Ss read the letters. - Ask Ss to work in pairs to unscramble the words. - Have Ss give answers, tell the meaning of the words /phrases again. - Check answers as a whole class. - Read the letters. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. inch (tấc) 2. tablet (máy tính bảng) 3. storage (lưu trữ) 4. gigabyte (gigabyte) 5. screen (màn hình) 6. weight (trọng lượng) Activity 2: Grammar (10’) a) Objective: Ss can review Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. b) Content: Write question and answer using the prompts. Look and tick the correct answer. c) Expected outcomes: Ss produce the language successfully, and they can use the grammar points in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Review I. Dạng câu hỏi tiếng Anh - Yes/ No questions & Wh- questions 1. Yes/No questions - Câu hỏi Yes/ No Dạng câu hỏi này được thành lập bằng cách đưa các dạng động từ lên đầu câu đứng trước chủ ngữ và sẽ được trả lời bằng yes/ no. Cấu trúc: Be/Do/Have/Modal verbs + S + V/adj + O/N? Trả lời: -> Yes, S + Be/Do/Have/ Modal verbs -> No, S + Be/Do/Have/Modal verbs + not Ví dụ: Does she clean the room? – Yes, she does / No, she does not. 2. Wh-questions - Câu hỏi có từ để hỏi Dạng câu hỏi thường được sử dụng khi người hỏi muốn lấy thêm thông tin từ người được hỏi. Một số từ để hỏi bao gồm: TỪ ĐỂ HỎI CÁCH SỬ DỤNG Who Hỏi về người Whom Hỏi về người (là tân ngữ trong câu) Which Hỏi về sự lựa chọn What Hỏi về sự vật, sự việc What for Hỏi về lý do Where Hỏi về địa điểm, nơi chốn Why Hỏi về nguyên nhân When Hỏi về thời gian Whose Hỏi về sự sở hữu How much Hỏi về số lượng (dùng với danh từ không đếm được) How many Hỏi về số lượng (dùng với danh từ đếm được) How far Hỏi về khoảng cách vật lý How long Hỏi về độ dài How often Hỏi về tần suất How old Hỏi về tuổi tác Ví dụ: Where is the power button.of this toblet? Who bought this new mochine? Write question and answer using the prompts. - Ask Ss to work individually to Write question and answer using the prompts. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, explain for their choice. - Check answers as a whole class using DCR. Write question and answer using the prompts. (Viết câu hỏi và câu trả lời bằng cách sử dụng các gợi ý.) 1. this laptop / have / good / screen? yes 2. how much / you / plan / spend? $ 1,200 3. this laptop / light? no 4. you / use / your tablet / play / games? yes 5. which phone / good for / taking photos? the XTR 293 II. So sánh hơn với trạng từ tiếng Anh - Comparative adverbs So sánh hơn của trạng từ, giống trường hợp so sánh hơn của tính từ, được dùng để so sánh sự khác nhau và giống nhau giữa hai người, sự vật, hiện tượng. Ngược với tính từ dùng để mô tả giống – khác giữa 2 danh từ (người, địa điểm, vật dụng), trạng từ lại được dùng để mô tả sự giống – khác giữa 2 động từ (nơi chốn, thời gian, tần suất, cách thức). - So sánh hơn của trạng từ ngắn Cấu trúc: S1 + (not) V + adv + er + than + S2 Ví dụ: Flash I navigates better than Flash 2. Lưu ý: • Ta thêm -er vào cuối trạng từ ngắn. • Khi trạng từ kết thúc bằng -e, chỉ cần thêm -r để chuyển sang dạng so sánh. - So sánh hơn của trạng từ dài Cấu trúc: S + (not) V + more/less + adv + than + S2 Ví dụ: Lucy drives more safely than Eddie. - Các dạng đặc biệt trong so sánh của trạng từ Trạng từ Trạng từ dạng so sánh hơn well better badly worse early earlier far farther/ further much/ many more little less Ex 2. Look and tick the correct answer. (Nhìn và đánh dấu vào câu trả lời đúng.) 1. A-Bot can fly more far than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) ☐ A-Bot can fly further than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) 2. Ziggy moves more quietly than Sparta81. (Ziggy di chuyển nhẹ nhàng hơn Sparta81.) ☐ Ziggy moves more quieter than Sparta 81. (Ziggy di chuyển êm hơn Sparta 81.) 3. Frogfoot navigates weller than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) ☐ Frogfoot navigates better than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) 4. Sparky’s battery lasts longer than Chippo’s. (Pin của Sparky tồn tại lâu hơn của Chippo.) ☐ Sparky’s battery lasts more longly than Chippo’s. (Pin của Sparky dùng được lâu hơn của Chippo.) 5. Fatmo completes tasks more carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) ☐ Fatmo completes tasks carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) 6. T-Whizz dances more beautifully than Jobo.(T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) ☐ T-Whizz dances more beautiful than Jobo. (T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. Does this laptop have a good screen? (Laptop này có màn hình tốt không?) => Yes, it does. (Có.) 2. How much do you plan to spend? (Bạn dự định chi bao nhiêu?) => I plan to spend 1,200 dollars. (Tôi định chi 1.200 đô la.) 3. Is this laptop light? (Laptop này có nhẹ không?) => No, it isn’t. (Không.) 4. Can you use your tablet to play games? (Bạn có thể sử dụng máy tính bảng của mình để chơi trò chơi không?) => Yes, I can. (Vâng, tôi có thể.) 5. Which phone is good for taking photos? (Điện thoại nào chụp ảnh đẹp?) => The XTR 293 is good for taking photos. (XTR 293 chụp ảnh tốt.) Ex 2 Key 1.☐ A-Bot can fly more far than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) ✅ A-Bot can fly further than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) 2.✅ Ziggy moves more quietly than Sparta81. (Ziggy di chuyển nhẹ nhàng hơn Sparta81.) Ziggy moves more quieter than Sparta 81. (Ziggy di chuyển êm hơn Sparta 81.) 3. Frogfoot navigates weller than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) ✅ Frogfoot navigates better than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) 4.✅ Sparky’s battery lasts longer than Chippo’s. (Pin của Sparky tồn tại lâu hơn của Chippo.) Sparky’s battery lasts more longly than Chippo’s. (Pin của Sparky dùng được lâu hơn của Chippo.) 5.✅ Fatmo completes tasks more carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) ☐ Fatmo completes tasks carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) 6.✅ T-Whizz dances more beautifully than Jobo.(T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) T-Whizz dances more beautiful than Jobo. (T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) Activity 3: Pronunciation (5’) a) Objective: Ss can review the stress of nouns and adjectives with 2 and 3 syllables and 3 syllable adverbs ending with -ly. b) Content: Circling the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Circle the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. 1. A. device B. tablet C. storage D. robot (thiết bị) (máy tính bảng) (bộ lưu trữ) (rô-bốt) 2. A. quietly B. carefully C. beautiful D. expensive (lặng lẽ) (cẩn thận) (đẹp) (đắt tiền) 3. A. longer B. complete C. laptop D. farther (lâu hơn) (hoàn thành) (máy tính xách tay) (xa hơn) - Remind Ss some word stress rules in English, including two or three syllables. - Ask Ss to work individually. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, pronounce the words again. - Give feedback, correct Ss’ pronunciation if necessary. - Review. - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys Activity 4: Writing (13’) a) Objective: Ss can review the structure and language used in a descriptive paragraph. b) Content: Writing about where you think people will and won't live in 100 years, and why. Write 80 to 100 words. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Now, use the notes to write an email to a friend about your new smartphone. Write 80 to 100 words. - Briefly remind Ss of the structures of a descriptive paragraph. - Ask Ss some questions to remind them of an email structure. What do you write in the topic sentence? How do you describe your device? Do you give explanations and examples to describe it? Do you only write about its good features? - Have Ss write an email. - Have Ss look at each other’s work (peer correction). - Call Ss to read their writing. - Give feedback to one S’s writing. Writing Now, use the notes to write an email to a friend about your new smartphone. Write 80 to 100 words. - Review. - Answer the questions. Suggested Writing KEY Hi, Trang! I have a Cortel C58 smartphone. It has a really great screen, so it’s good for playing games and watching videos. It has small storage, but the camera is good. We can use it to take lots of photos. It doesn’t have a good speaker, so it isn’t good for listening to music. However, the battery life is really long. I’ll be able to use it all day long. I’m happy with my phone because it wasn’t expensive. See you later, Nga Tạm dịch: Chào Trang! Tôi có điện thoại thông minh Cortel C58. Nó có một màn hình thực sự tuyệt vời, vì vậy nó rất tốt để chơi trò chơi và xem video. Nó có dung lượng lưu trữ nhỏ, nhưng máy ảnh thì tốt. Chúng ta có thể sử dụng nó để chụp rất nhiều ảnh. Nó không có loa tốt, vì vậy nó không tốt để nghe nhạc. Tuy nhiên, tuổi thọ pin là thực sự dài. Tôi sẽ có thể sử dụng nó cả ngày. Tôi hài lòng với điện thoại của mình vì nó không đắt. Hẹn gặp lại, Nga C. Consolidation and homework assignments (5’) * Consolidation: - Grammar of English 8: Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. - Vocabulary of English 8: Words of the topic “science and technology” (tablet, screen, inch, weight, gigabyte, storage, rescue, lift, complete, navigate, recognize, carefully, quietly, safely). - Make three sentences to describe your electronic device. * Homework: - Review vocabulary, grammar and language skills of English 8. - Prepare: Revision English 8, Test 15’ V. Reflection a. What I liked most about this lesson today: ………………………………………………………………………………… b. What I learned from this lesson today: ………………………………………………………………………………… c. What I should improve for this lesson next time: …………………………………………………………………………………… WEEK 1 Date of planning: 31/082024 Period: 2 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/09/2024 9B Review English 8, Test 15’ I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to: 1.1. Language knowledge and skills - review Possessive Pronoun, Reported Speech in statement. - review sounds /i:/, /d/ - review how to read for gist and specific information from a passage. - review vocabulary words in English 8 - review grammar, pronunciation, and practice writing. - practice test taking skills. 1.2. Competences - Students work in pairs, in groups and individually to develop critical thinking, the linguistic competence and communicative competence, translation skills cooperate with their partners using the lexical items related to the topic in English 8 - Ability to expand vocabulary (vocabulary) by topic - Ability to use grammatical structures - Pronunciation ability... - Use knowledge to complete the exercises, practice language aspects in communicative situation. - Develop some abilities such as self- management, problem - solving and collaboration. 1.3. Quality - Have a positive attitude in English language learning so that they actively participate in all classroom activities, especially about the topic in English 8. - Students will build their love for family, homes and classmates and have responsibility for doing housework. - They will have the good attitude to working in groups, individual work, pair work, cooperative learning. – Likes to read books, newspapers, find documents on the Internet to expand knowledge. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book, class CDs, Digital Book (DCR phần mềm tương tác SB, DHA (từ vựng/ cấu trúc) phần mềm trò chơi tương tác), projector/interactive whiteboard / TV (if any), PowerPoint slides, handouts. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. IV. PROCEDURES A. Warm up: (10’) a) Objective: Introduce the new lesson and set the scene for Ss to acquire new language; get students' attention at the beginning of the class by enjoyable and short activities as well as to engage them in the follow-up steps. b) Content: Review vocabulary words. Ss work individually to write the words. c) Expected outcomes: Ss write the words with correct spellings. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Look and write the words. - Use DCR or PPT to show pictures of the keywords in unit 7 - Have Ss work individually. - Show a picture to Ss. Ask Ss to write the correct name of the word on a piece of paper or a note. - Set the time in 10 seconds. - Ask the volunteer to say and spell the word aloud. - Reward for each correct word. - Look at the pictures. - Work individually. - Look and write the words down. - Raise hand to give answer. director (n): đạo diễn, giám đốc vlogger (n): người sáng tạo ra các vlog và đăng trên các nền tảng mạng xã hội musician (n): nhạc sĩ game designer (n): nhà thiết kế trò chơi veterinarian (n): bác sĩ thú y dentist (n): nha sĩ engineer (n): kỹ sư journalist (n): nhà báo flight attendant (n): tiếp viên hàng không B. New lesson (30’) Activity 1: Vocabulary (10’) a) Objective: Ss can review vocabulary about ethnic culture and customs. b) Content: a. Complete the table and write the letters. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use these words in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES a. Unscramble the words. - Ask Ss to work in pairs to Complete the table and write the letters. - Have Ss give answers, tell the meaning of the words /phrase again. - Check answers as a whole class. - Read the sentences. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. dream (giấc mơ) 2. vlogger (người làm vlog) 3. dentist (nha sĩ) 4. musician (nhạc sĩ) 5. engineer (kỹ sư) 6. journalist (nhà báo) 7. game designer (nhà thiết kế trò chơi) 8. veterinarian (bác sĩ thú y) 9. flight attendant (tiếp viên hàng không) Activity 4: Grammar (10’) a) Objective: Ss can review the use of English: Possessive Pronoun, Reported Speech in statements; the article with a, the, and zero article, and the reported speech for questions. b) Content: - Fill in the blank with a, the, zero article. - Complete the sentences to report what the people asked. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use the grammar points in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES I. Đại từ sở hữu tiếng Anh - Possessive Pronouns Đại từ sở hữu (Possessive Pronouns) là một trong các loại đại từ trong câu tiếng Anh thể hiện sự sở hữu hay thuộc về. Đại từ sở hữu có thể thay thế cho một cụm danh từ hay danh từ trước đó để tránh lặp lại trong câu. Đại từ sở hữu trong câu tiếng Anh luôn thay thế danh từ hay cụm danh từ trước đó vì thế có công thức: Đại từ sở hữu = Tính từ sở hữu + Danh từ Bảng đại từ sở hữu: Đại từ nhân xưng Đại từ sở hữu Nghĩa I Mine Của tôi We Ours Của chúng tôi You Yours Của bạn He His Của anh ấy She Hers Của cô ấy They Theirs Của họ It Its Của nó Lưu ý: • Không sử dụng dấu nháy đơn (') với một đại từ sở hữu • Có thể dùng giới từ "of" trước một đại từ sở hữu II. Reported speech for statements - Reported Speech hay còn gọi là câu tường thuật, câu gián tiếp, được sử dụng để thuật lại lời nói trực tiếp của một người khác. - Để thay đổi câu thành câu tường thuật, chúng ta cần: • sử dụng các động từ tường thuật như say, tell, v.v. và lùi thì từ Hiện tại đơn sang quá đơn. • thay đổi từ can thành could • thay đổi đại từ & tính từ sở hữu - Cấu trúc câu: S + say(s) / said + (that) + S + V S + tell +O/told + O + (that) + S + V Ví dụ: "I like my new sports car," he said. He said (that) he liked his new sports car. a. Look and complete the table. b. Read the conversation. Underline the mistakes and write the correct words on the lines. Nancy: What do you want to do for a job, Ben? Ben: My dream is to be a vlogger. What’s your dream, Nancy? Nancy: My is to be a dentist. (1) Ben: Oh, very nice. What is Andy’s dream? Nancy: He is to be an engineer. (2) Ben: That’s cool. Did you know Tom and Mandy want to work together? Nancy: No. What’s theirs dream? (3) Ben: Theres is to work in a bank. They want to be rich. (4) Nancy: OK. That’s cool. What about your sister, Hannah? Ben: His is to be a veterinarian. (5) Nancy: She would be a great veterinarian. Ben: I think so, too. III. Mạo từ tiếng Anh - Articles Mạo từ (article) là những từ đứng trước danh từ, nhằm cho biết danh từ ấy đề cập đến một đối tượng xác định hay không xác định. Mạo từ không xác định a/ an • Trước danh từ số ít đếm được • Trước một danh từ làm bổ túc từ - thành phần phụ • Dùng trong các thành ngữ chỉ lượng nhất định • Half: ta dùng “a half” nếu half được theo sau một số nguyên Phân biệt cách sử dụng “a” và “an” • “a” đứng trước một phụ âm hoặc một nguyên âm có âm là phụ âm • “an” đứng trước một nguyên âm hoặc một âm câm • “an” cũng đứng trước các mẫu tự đặc biệt đọc như một nguyên âm Mạo từ xác định the • Trước một danh từ nếu danh từ này vừa được đề cập trước đó • Khi vật thể hay nhóm vật thể là duy nhất hoặc được xem là duy nhất Không dùng The với trường hợp: • Trước tên quốc gia số ít, châu lục, tên núi, hồ, đường phố IV. Câu gián tiếp với câu hỏi tiếng Anh - Reported speech for questions Chúng ta sử dụng câu tường thuật để nói hoặc lặp lại những câu hỏi mà ai đó đã hỏi trước thời điểm nói. Để chuyển các câu hỏi thành lời tường thuật, chúng ta sử dụng các động từ tường thuật như: Ask, wonder, etc. 1. Câu hỏi Yes/ No questions Khi đổi từ câu trực tiếp sang câu gián tiếp với câu tường thuật dạng yes/ no, ta cần: Thêm if hoặc whether trước câu hỏi Đổi lại vị trí của chủ ngữ và động từ trong câu S + asked/ wondered/ wanted to know + if/ whether + S +V ... (lùi thì) Ví dụ: Ben asked, "What do the H'Mong people do for a living?" Ben asked what the H'M1ng people did for a living. 2. Câu hỏi có từ để hỏi Ta có cấu trúc chung cho câu gián tiếp với có từ để hỏi: S + asked/ wondered/ wanted to know + WH + S +V… (lùi thì) Ví dụ: Ben asked, "Does your family celebrate the New Year?" Ben asked if/whether my family celebrated the New Year. Task a. Underline the mistakes and write the correct words on the lines. Write “Ø” for zero article. - Have Ss retell the way to use articles: a, the, and zero article. - Ask Ss to work individually to underline the mistakes and write the correct words on the lines. Write “Ø” for zero article. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, explain for their choice. - Check answers as a whole class. Task b. Change the following sentences (Questions) into reported speech - Show the task. - Have Ss read the questions and recall Ss’s knowledge about the reported speech for questions. - Have Ss write complete the report using reported speech for questions. - Ask Ss to work in pairs to check each other’s work. - Have Ss write answers on the board. - Check Ss’ answers, give feedback. – “Do you have a dictionary?”, Peter asked me. Peter asked me _________________________________________ . 2. “Are you nervous?”, the doctor asked me. The doctor asked me _________________________________________ . 3. “Will you go to the cinema with me?”, Minh asked me. Minh asked me _________________________________________ . 5. “Do you often go to school by bus?”, Van asked me. Van asked me _________________________________________ . 6. “What kind of music do you like?”, said Liz. Liz asked _________________________________________ . - Review old knowledge. - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. - Do the task. - Read the questions. - Do the task. - Exchange answers. - Write answers on the board. Key Key Nancy: What do you want to do for a job, Ben? Ben: My dream is to be a vlogger. What’s your dream, Nancy? Nancy: Mine is to be a dentist. Ben: Oh, very nice. What is Andy’s dream? Nancy: His is to be an engineer. Ben: That’s cool. Did you know Tom and Mandy want to work together? Nancy: No. What’s their dream? Ben: Theirs is to work in a bank. They want to be rich. Nancy: OK. That’s cool. What about your sister, Hannah? Ben: Hers is to be a veterinarian. Nancy: She would be a great veterinarian. Ben: I think so, too. Nancy: Bạn muốn làm công việc gì, Ben? Ben: Ước mơ của tôi là trở thành một vlogger. Ước mơ của bạn là gì, Nancy? Nancy: Của tôi là trở thành một nha sĩ. Ben: Ồ, rất tuyệt. Ước mơ của Andy là gì? Nancy: Anh ấy là kỹ sư. Ben: Thật tuyệt. Bạn có biết Tom và Mandy muốn làm việc cùng nhau không? Nancy: Không. Ước mơ của họ là gì? Ben: Nhiệm vụ của họ là làm việc trong ngân hàng. Họ muốn giàu có. Nancy: Được. Điều đó thật tuyệt. Còn em gái của bạn, Hannah? Ben: Cô ấy là bác sĩ thú y. Nancy: Cô ấy sẽ là một bác sĩ thú y tuyệt vời. Ben: Tôi cũng nghĩ vậy. Ex 3 Answer keys 1. The Khmer people mainly live in Cambodia. (Người Khơ-me chủ yếu sống ở Campuchia.) 2. The Nùng people have a large collection of folk songs. (Dân tộc Nùng có một kho tàng dân ca khá phong phú.) 3. A Red Dao man usually wears pants, a shirt, and a red headscarf. (Đàn ông Dao đỏ thường mặc quần, áo sơ mi và chít khăn đỏ.) 4. After getting married, the men live with their wives’ families. (Sau khi kết hôn, nam giới về ở với gia đình vợ.) 5. The men do the cooking on the first day of the new year. (Những người đàn ông nấu ăn vào ngày đầu tiên của năm mới.) Activity 5: Test 15’ I. Circle the word that has the underlined part pronounced differently from the others. (1p) 1.A. musician B. flight C. rich D. millionaire 2.A. easy B. teacher C. dream D. great II. Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the word that differs from the other three in the position of the main stress in each of the following questions.(1p) 3. A. Venus B. station C. believe D. planet 4. A. laptop B. device C. storage D. tablet III. Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions. (8p) 5. That laptop _______ 256 GB of storage. A. is B. has C. have D. are 6. Robomax can _______ more carefully than the ZBot. It’s very good at cleaning. A. complete B. recognize C. work D. lift 7. The VX9 completed the task more _______ than the X150. The X150 was very noisy. A. carefully B. quietly C. beautifully D. quickly 8. _______ this laptop heavy? A. Is B. Does C. Are D. Do 9. “How _______ is this tablet?” - “It’s four hundred dollars.” A. many B. long C. much D. tall 10. _______ do you want to use your tablet for? A. Who B. When C. What D. Where 11. This laptop has a great screen and storage. _______, it’s very expensive. A. So B. But C. And D. However 12. I was _______ soccer at the park when I saw a bright light. A. playing B. played C. play D. plays Key 1. B A. musician /mjuˈzɪʃn/ B. flight /flaɪt/ C. rich /rɪtʃ/ D. millionaire /ˌmɪljəˈneə(r)/ 3. D A. easy /ˈiːzi/ B. teacher /ˈtiːtʃə(r)/ C. dream /driːm/ D. great /ɡreɪt/ C. Consolidation and homework assignments (5’) * Consolidation: * Grammar of English 8: Possessive pronouns, Reported speech for statements, articles, reported speech for questions. * Vocabulary of English 8: Vocabulary about topics in English 8 * Homework: - Review vocabulary, grammar of English 8. - Prepare: English 9 New words & Reading (pages 4 & 5) V. Reflection a. What I liked most about this lesson today: ………………………………………………………………………………………… b. What I learned from this lesson today: ………………………………………………………………………………………… c. What I should improve for this lesson next time: ………………………………………………………………………………………… WEEK 1 Date of planning: 31/8/2024 Period: 3 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/09/2024 9B Introduce English book 9 I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to: 1.1. Language knowledge and skills - know about the book Tieng Anh 9 - book map - Parts of a unit - How to study vocab , stucture. - The importance of English - talk about topics in English books 9. Number of units per topic. Where are the exercises in the book? Some icons in the lessons. 1.2. Competences - improve speaking, listening, reading and writing skills. - improve the use of English. 1.3. Quality - have positive attitude in English language learning so that they actively participate in all classroom activities. - review the old lesson and have good preparation for any assessment. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book, class CDs, projector/interactive whiteboard / TV (if any), PowerPoint slides, handouts. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. III. PROCEDURES A. Warm up: (5’) a) Objective: Create excitement for students and lead them into the lesson b) Content: Introduce the English book 9 c) Expected outcomes: Ss are ready for the new lesson. d) Organization of the activity: II/ Warm-up: (5') T: Chatting : Ask ss some questions. + What is the weather like today ? + How do you feel about this new schoolyear ? + Do you like English? + Have you read the book Tiếng Anh 9 yet? Ss: Answer III/ New lesson: (35') I. Giới thiệu chương trình Tiếng Anh 9 1. Mục tiêu môn học - Sử dụng tiếng Anh như một công cụ giao tiếp thông qua bốn kỹ năng nghe, nói, đọc, viết nhằm đáp ứng các nhu cầu giao tiếp cơ bản và trực tiếp trong những tình huống gần gũi và thường nhật. - Có kiến thức cơ bản về tiếng Anh, bao gồm ngữ âm, từ vựng, ngữ pháp; thông qua tiếng Anh, có những hiểu biết khái quát về đất nước, con người, nền văn hoá của các quốc gia nói tiếng Anh và của các quốc gia khác trên thế giới, đồng thời có hiểu biết và tự hào về những giá trị của nền văn hoá dân tộc mình. - Có thái độ tích cực đối với môn học và việc học tiếng Anh. 2. Đặc điểm môn học - Sách bao gồm 8 chủ đề + English in the world + Life in the past + Living environment + Tourism + Healthy living + Natural wonders + Urban life + Jobs in the future II. Giới thiêu sách Tiếng Anh 9 1. Cấu trúc sách - Có 8 Units - Mỗi chủ đề có 3 đơn vị bài học, 1 bài ôn tập - Thông tin cuối sách - Một số biểu tượng sử dụng trong các bài học 2. Phân phối chương trình - Cả năm: 3 tiết x 35 tuần = 105 - Học kỳ I: 3 tiết x 18 tuần = 54 tiết - Học kỳ II: 3 tiết x 17 tuần = 51 tiết III. Giới thiệu cách học Tiếng Anh 1. Trên lớp: - Trật tự lắng nghe giáo viên giảng bài, hăng hái phát biểu ý kiến. - Rèn luyện và giao tiếp bằng Tiếng Anh trong giờ học Tiếng Anh, hạn chế sử dụng Tiếng Việt. - Mạnh dạn phát âm chuẩn, thực hành nói nhiều. 2. Học ở nhà - Học bài cũ: học từ vựng, ngữ pháp của bài học trước. - Đọc lại bài khóa nhiều lần để nhớ từ vựng. - Tự lấy ví dụ sử dụng cấu trúc ngữ pháp đã học. - Làm thêm bài tập nâng cao. - Chuẩn bị bài học tiếp theo. (Tra từ vựng của bài học, đọc trước bài học phát triển 4 kỹ năng: nghe, nói, đọc, viết) - Giao tiếp với khách nước ngoài nếu có cơ hội. 3. Các mệnh lệnh/ yêu cầu thường dùng – Look at the board: Học sinh: nhìn lên bảng. – Write on the board: Các em hãy viết lên bảng nào. – Give out the books, please: Các em lấy sách ra nào. – Raise your hand: Giơ tay lên nào. – Raise your hand if you know the answer: Các con hãy giơ tay lên nếu con biết đáp án nhé. – Take a piece of chalk and write the sentence out: Em cầm phấn và viết câu trả lời nhé. - Copy the word: – Dictate a sentence: – Take notes: Hãy ghi chú. – Put down the pen: Con đặt bút xuống. – Erase the board, please: Hãy lau bảng nào. – Be quiet, please: Các con hãy trật tự nào. - Come to the front of the class: Hãy bước lên trước lớp nào. – Hands up/ hands down: Các con bỏ tay xuống. Một số hoạt động thường gặp trong sách giáo khoa – Open your books to page 20: Mở sách của các con đến trang 20. – In pairs: Look at the pictures………… – Read the words and definations, then fill in the blanks. Listen and repeat. (Đọc các từ và định nghĩa, sau đó điền vào chỗ trống. Lắng nghe và lặp lại.) – In pairs: Use the new words to ………… - Now, listen and answer the questions. – Circle the answer: Hãy khoanh tròn vào đáp án đúng. – Now, read and fill in the blanks …. – Read and choose the correct answer: Con hãy chọn đáp án đúng. – Listen and read – Circle the word: Hãy khoanh tròn vào từ. – Work in pairs: Làm việc theo nhóm/cặp. – Unscramble the words: – Label the picture: Hãy đặt tên cho tranh. ….. IV/ Consolidation:(1' ) -T: Ask ss to retell some important notes. Ss: Answer V/ Homework(2') - Prepare: English 9 Unit 1 – Lesson 1 New words, Reading ****************************
Bình luận - Đánh giá
Chưa có bình luận nào
Bạn cần đăng nhập để gửi bình luận.

