
- Lớp 6
- Toán học
- Vật lý
- Ngữ văn
- Sinh học
- Lịch sử
- Địa lý
- Ngoại ngữ (Tiếng Anh)
- Công nghệ
- Giáo dục công dân
- Giáo dục thể chất
- Âm nhạc
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học Tự nhiên
- Nghệ thuật
- Giáo dục địa phương
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- Lịch sử-Địa lý
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Lớp 7
- Lớp 8
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Hoạt động GD NGLL
- Lớp 9
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động GD NGLL
- Lịch sử
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- KHBD TIẾNG ANH 9 TUẦN 34 TIẾT 64 65 UNIT 10 SPEAK (a+b) LISTEN
- Tài liệu cùng tác giả
- Tài liệu cùng chủ đề
- «Back

Tác giả: Đỗ Thị Hồng Thái
Chủ đề: Khác
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 02/05/21 23:14
Lượt xem: 76
Dung lượng: 61.5kB
Nguồn: Tự soạn
Mô tả: KHBD TIẾNG ANH 9 TUẦN 34 TIẾT 64,65 UNIT 10 SPEAK (a+b), LISTEN Date of preparing: 28/4/2021 Period: 64 UNIT 10 : LIFE ON OTHER PLANETS LESSON 2 : SPEAK (a+b) A.Objectives: 1. Aims: By the end of the lesson, students will be able to talk to another bout what they think there might be on Mars, on the moon and on other planets. 2. Practice skill: - Practice speaking skill. 3. The knowledge needs to get: + Standard knowledge: talk to another bout what they think there might be on Mars, + Advanced knowledge: talk to another bout what they think there might be on Mars, on the moon and on other planets. 4. Basic language: - Vocabulary: - microorganism ( n ): - gemstone ( n ): - sparkling ( adj ):- creature ( n ): - trace ( n ): - mineral ( n ): 5. Attitude: - Help ss to have good consciousness in order to practice talk to another bout what they think there might be on Mars, on the moon and on other planets. B. Teaching- aids: Textbook, pictures, posters, Cd, computer. C. Methods: - Model-Talk-Practice, individual work, pair work - Some techniques can be used: Word Square, R & R, matching, drill, Discussion D. Procedure : I.Organization: ( 1 minute) - Greeting: Good morning! - Who’s absent today? Class Date of teaching Absent Ss 9A 9B Steps/ Activities Content II: WARM UP (4 minutes) Word Square: : Earth : Sun : Mars : Moon : Mercury - Ask students some questions about the solar system. Which planet is the nearest to the sun?sao thuy Which is the biggest?sao moc Which is the hottest?sao thuy III: NEW LESSON (37minutes) Step 1. Pre Speaking: 1. Vocabulary : ( translation ) ( realia ) ( realia ) ( translation ) ( visual ) ( example ) Sts : - listen. - listen and repeat (chorally then individually). - copy. * Checking vocabulary: Rub out and remember - Rub out the new words one at time. Each time rub out the word in English, point to the Vietnamese translation and ask students to repeat in English. When all the English words are rubbed out go through the Vietnamese list and get the whole class to call out the English words. 2. Revision of model verbs: may - might -T remind of the structure 3. Matching - Set the scene: A space tourist traveled to Mars, he saw many things there and noted them down. These are drawings things. Try to guess and match the drawings with their names. - Number from 1 to 7 from left and right. 4. Drill - Use the drawings to drill. * Exchange: What’s this? This may be water on Mars. What are they? They may be minerals on Mars. What are they? They might be plants on Mars. What’s this? This may be gas on Mars. What are they? They may be gemstones on Mars. What are they? They may be little creatures Step 2. While Speaking: 1. Practice the dialogue - Have students practice the dialogue between Nam and Hung on page 85. - Call on some pairs of students to practice the dialogue. - Correct their pronunciation. - Have all students work in pairs to practice the dialogue. * Dialogue: Nam: What do these drawings say, Hung? Hung: There might be water on Mars. Nam: And what about those black sparkling spots on the right corner? Hung: Well, they might be traces of gemstones. There may be a lot of precious stones on Mars. 2. Making dialogues - Have students make up similar dialogues about the drawings, using the cues in 3a. - Call on some pairs of students to practice their dialogues before the class. - Give feedback. Step 3. Post Speaking: * Discussion: - Give students the topic “ What may there be on Mercury/ on the moon/ on Mars?” IV : SUMMARY (1 minutes) Talking to another bout what sts think there might be on Mars, on the moon and on other planets. V : HOMEWORK (2 minutes) - Ask students to write the dialogue in their notebooks. -Prepare the next lesson: Review S E A R T H M U M E R C U R N S A U S S R U B R A A R V C Y M O O N T S 1. Vocabulary : - microorganism ( n ): vi sinh vật - gemstone ( n ): đá quí - sparkling ( adj ): lấp lánh - creature ( n ): sinh vật - trace ( n ): dấu vết - mineral ( n ): khoáng sản 2. Model verbs: may - might * Form: May/ might + infinitive * Use: We use may, might to talk about present or future possibility - Might is normally a little less sure than may. 3. Matching * Answer keys: ( 1 ) minerals ( 2 ) water ( 3 ) mountains ( 4 ) plants ( 5 ) little creatures ( 6 ) gas ( 7 ) gemstone * Sample: You: What do these drawings say? Your friend: There may be mountains on Mars. You: And what about the red signs on the left corner? Your friend: Well, they might be gas on Mars. 4. Homework : *. Evaluation : ............................................................................................................................................................................................................................ Sao Thủy Sao Thủy (cách Mặt Trời khoảng 0,4 AU) là hành tinh gần Mặt Trời nhất và là hành tinh nhỏ nhất trong Hệ Mặt Trời Sao Kim Sao Kim (cách Mặt Trời khoảng 0,7 AU) có kích cỡ khá gần với kích thước Trái Đất (với khối lượng bằng 0,815 lần khối lượng Trái Đất) và đặc điểm cấu tạo giống Trái Đất, nó có một lớp phủ silicat dày bao quanh một lõi sắt Trái Đất Trái Đất (cách Mặt Trời 1 AU) là hành tinh lớn nhất và có mật độ lớn nhất trong số các hành tinh vòng trong, cũng là hành tinh duy nhất mà chúng ta biết còn có các hoạt động địa chất gần đây, và là hành tinh duy nhất trong vũ trụ được biết đến là nơi có sự sống tồn tại.[40] Trái Đất cũng là hành tinh đá duy nhất có thủy quyển lỏng, và cũng là hành tinh duy nhất nơi quá trình kiến tạo mảng đã được quan sát. Bầu khí quyển của Trái Đất cũng khác căn bản so với các hành tinh khác với thành phần phân tử ôxy tự do thiết yếu cho sự sống chiếm tới 21% trong bầu khí quyển.[41] Trái Đất có một vệ tinh tự nhiên là Mặt Trăng, nó là vệ tinh tự nhiên lớn nhất trong số các vệ tinh của các hành tinh đá trong hệ Mặt Trời. Sao Hỏa Sao Hỏa (cách Mặt Trời khoảng 1,5 AU) có kích thước nhỏ hơn Trái Đất và Sao Kim (khối lượng bằng 0,107 lần khối lượng Trái Đất). các hành tinh nằm bên ngoài quỹ đạo của Trái Đất trong đó bao gồm Sao Hỏa và các hành tinh bên ngoài. Sao Mộc Sao Mộc (khoảng cách đến Mặt Trời 5,2 AU (Astronomical unit – Đơn vị thiên văn), với khối lượng bằng 318 lần khối lượng Trái Đất và bằng 2,5 lần tổng khối lượng của 7 hành tinh còn lại trong Thái Dương Hệ. Sao Thổ Sao Thổ (khoảng cách đến Mặt Trời 9,5 AU), có đặc trưng khác biệt rõ rệt đó là hệ vành đai kích thước rất lớn, và những đặc điểm giống với Sao Mộc Sao Thiên Vương Sao Thiên Vương (khoảng cách đến Mặt Trời 19,6 AU), khối lượng bằng 14 lần khối lượng Trái Đất, là hành tinh bên ngoài nhẹ nhất. Sao Hải Vương Sao Hải Vương (khoảng cách đến Mặt Trời 30 AU), mặc dù kích cỡ hơi nhỏ hơn Sao Thiên Vương nhưng khối lượng của nó lại lớn hơn (bằng 17 lần khối lượng của Trái Đất) và do vậy khối lượng riêng lớn hơn. Nó cũng bức xạ nhiều nhiệt lượng hơn nhưng không lớn bằng của Sao Mộc hay Sao Thổ.[61] Sao chổi Bài chi tiết: Sao chổi Sao chổi Hale-Bopp. Sao chổi là các vật thể nhỏ trong Thái Dương Hệ,[e] đường kính điển hình chỉ vài kilômét, thành phần chủ yếu là những hợp chất băng dễ bay hơi. Unit 10 Life on other planets Date of planning: 28/4/2021 Period 65 Listen A. The aims of the lesson 1. Knowledge Help ss to listen for details in order to check (√) the correct statements about the moon. * Grammar : Revision and the conditional sentence type 2. * Vocabulary : expert, cracter, one – sixth, two - fifths 2. Skills: Listening 3. Attitude: Help ss to have good consciousness in order to listen for details in about the moon. B. Preparations 1.Teacher: Lesson plan, textbooks, pictures, poster, CD, Computer, projector, loudspeaker 2. Students: Unit 10 Listen C. Methods: - Model-Talk-Practice, individual work, pair work - Some techniques can be used: Questions and Answers, Telling the story, Writing, Correction. D. Procedure : I.Organization: ( 1 minute) - Greeting: Good morning! - Who’s absent today? Class Date of teaching Absent students 9A 9B I. Revision: Shark attack: (Moon) Teacher’s activities Students’ activities Contents - Elicits words from ss. - read twice and ss repeat twice. Then ask some ss to read and write on the board. * Rub out and remember. * Set the scene: You will listen to the description of the moon. But before listening, you should read the statements on pages 86 and guess which is correct and which is incorrect. - Ask ss to work in pairs to tick the sentences that they are correct. - have ss listen to the tape twice and check their prediction. -ask ss some qs. - ask ss to review. - ask ss to do LF 2. - Check and correct. * set the scene: Ba isn’t rich so he can’t travel around the world. - Ask ss to complete the sentence. - ask ss to do Lf3 - check and correct. - Give the topic and ask students to discuss in groups before writing. - Give an example - have ss write 3 things he/she would like to do. - Call some ss to call out their sentences before class. - give feedback and correct. - listen and repeat in chorus. Some ss read. Tell the meaning. - copy down. - ss to work in pairs to tick the sentences that they are correct - give feedback. - listen and check. - listen and answer qs. - copy. - ss work in pairs to do LF2. - some ss read their sentence before class. - complete the sentence. - do LF3 in pairs - give feedback and correct. - Work in groups. - Write three things - get ss to share with their parners. 1. New words: - Expert (n): chuyên gia (a person who has special knowledge, skill or practice.) - a crater:hố (bom), miệng núi lửa (picture) - one – sixth: một phần sáu(example) - two – fifths:hai phần năm (example) 2. Listening: a. Prediction: b. There are rivers and lakes on the moon c. There are no sound on the moon e. During the day the temperature is even lower. f. There are great round holes on the moon g. There are no mountains on the moon h. You will weigh 8 kilos heavier on the moon. i. You will be able to jump very high on the moon. j. One day on the moon lasts for 2 weeks. b.while listening: Answer Keys. a, c, d, f, i, j. * Comprehension questions. a. Why are there no sounds on the moon? + Because there is no air. b. How many craters are there on the moon? + about 30,000 craters c. How much will you weigh on the moon if you weigh 50 kilos on the earth? + I’ll weigh only a little more 8 kilos d. Will you sleep very well on the moon? + No, we won’t. Because one day lasts for 2 weeks on the moon 3. Revision of the conditional sentences type 1. * Form: If clause: simple present Main clause: simple future * Use: to express a possiblity situation that will happen in the future or true in the present. * Practice: LF 2 a. If Ba forgets his lunch, he’ll be hungry at lunch time. b. Lan will miss the bus if she doesn’t hurry. c. If Ha is not careful, he’ll drop the cup. d. Mrs Nga will join us if she finishes her work early. e. If Mrs Binh writes a shopping list, she won’t forget what to buy. 4. LF 3: - If Ba……………. , he …………….. around ……….. -> If Ba were rich, he would travel around the world. * Form: If clause: Simple past (to be : were), main clause: S +would/ could/ might + V * Use: to talk about unreal or unlikely present or future situation. - we often use “If I were you” to give advice. *Practice: LF 3: b. If Mr Loc had a car, he would drive to work. c. If Lan lived in HCMC, She would visit Saigon Water Park. d. If Nam had an alarm clock, he would arrive at school on time. e. If Hoa lived in Hue, she would see her parents everyday. f. If Nga owned a piano, she would play it very well. g. If Tuan studied harder, he would get better grades. h. If Na had enough money, she would buy a new computer. 5. LF 4. “ What would you do if you met an alien from outer space?” Eg: If I met an alien from outer space, I would invite him to my home and talk to him. Summary: listening for details about the moon. 6. Homework: - Learn by heart the structure and make five sentences. - Prepare Read * Evaluation: ……………………………………………………………………………….
Chủ đề: Khác
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 02/05/21 23:14
Lượt xem: 76
Dung lượng: 61.5kB
Nguồn: Tự soạn
Mô tả: KHBD TIẾNG ANH 9 TUẦN 34 TIẾT 64,65 UNIT 10 SPEAK (a+b), LISTEN Date of preparing: 28/4/2021 Period: 64 UNIT 10 : LIFE ON OTHER PLANETS LESSON 2 : SPEAK (a+b) A.Objectives: 1. Aims: By the end of the lesson, students will be able to talk to another bout what they think there might be on Mars, on the moon and on other planets. 2. Practice skill: - Practice speaking skill. 3. The knowledge needs to get: + Standard knowledge: talk to another bout what they think there might be on Mars, + Advanced knowledge: talk to another bout what they think there might be on Mars, on the moon and on other planets. 4. Basic language: - Vocabulary: - microorganism ( n ): - gemstone ( n ): - sparkling ( adj ):- creature ( n ): - trace ( n ): - mineral ( n ): 5. Attitude: - Help ss to have good consciousness in order to practice talk to another bout what they think there might be on Mars, on the moon and on other planets. B. Teaching- aids: Textbook, pictures, posters, Cd, computer. C. Methods: - Model-Talk-Practice, individual work, pair work - Some techniques can be used: Word Square, R & R, matching, drill, Discussion D. Procedure : I.Organization: ( 1 minute) - Greeting: Good morning! - Who’s absent today? Class Date of teaching Absent Ss 9A 9B Steps/ Activities Content II: WARM UP (4 minutes) Word Square: : Earth : Sun : Mars : Moon : Mercury - Ask students some questions about the solar system. Which planet is the nearest to the sun?sao thuy Which is the biggest?sao moc Which is the hottest?sao thuy III: NEW LESSON (37minutes) Step 1. Pre Speaking: 1. Vocabulary : ( translation ) ( realia ) ( realia ) ( translation ) ( visual ) ( example ) Sts : - listen. - listen and repeat (chorally then individually). - copy. * Checking vocabulary: Rub out and remember - Rub out the new words one at time. Each time rub out the word in English, point to the Vietnamese translation and ask students to repeat in English. When all the English words are rubbed out go through the Vietnamese list and get the whole class to call out the English words. 2. Revision of model verbs: may - might -T remind of the structure 3. Matching - Set the scene: A space tourist traveled to Mars, he saw many things there and noted them down. These are drawings things. Try to guess and match the drawings with their names. - Number from 1 to 7 from left and right. 4. Drill - Use the drawings to drill. * Exchange: What’s this? This may be water on Mars. What are they? They may be minerals on Mars. What are they? They might be plants on Mars. What’s this? This may be gas on Mars. What are they? They may be gemstones on Mars. What are they? They may be little creatures Step 2. While Speaking: 1. Practice the dialogue - Have students practice the dialogue between Nam and Hung on page 85. - Call on some pairs of students to practice the dialogue. - Correct their pronunciation. - Have all students work in pairs to practice the dialogue. * Dialogue: Nam: What do these drawings say, Hung? Hung: There might be water on Mars. Nam: And what about those black sparkling spots on the right corner? Hung: Well, they might be traces of gemstones. There may be a lot of precious stones on Mars. 2. Making dialogues - Have students make up similar dialogues about the drawings, using the cues in 3a. - Call on some pairs of students to practice their dialogues before the class. - Give feedback. Step 3. Post Speaking: * Discussion: - Give students the topic “ What may there be on Mercury/ on the moon/ on Mars?” IV : SUMMARY (1 minutes) Talking to another bout what sts think there might be on Mars, on the moon and on other planets. V : HOMEWORK (2 minutes) - Ask students to write the dialogue in their notebooks. -Prepare the next lesson: Review S E A R T H M U M E R C U R N S A U S S R U B R A A R V C Y M O O N T S 1. Vocabulary : - microorganism ( n ): vi sinh vật - gemstone ( n ): đá quí - sparkling ( adj ): lấp lánh - creature ( n ): sinh vật - trace ( n ): dấu vết - mineral ( n ): khoáng sản 2. Model verbs: may - might * Form: May/ might + infinitive * Use: We use may, might to talk about present or future possibility - Might is normally a little less sure than may. 3. Matching * Answer keys: ( 1 ) minerals ( 2 ) water ( 3 ) mountains ( 4 ) plants ( 5 ) little creatures ( 6 ) gas ( 7 ) gemstone * Sample: You: What do these drawings say? Your friend: There may be mountains on Mars. You: And what about the red signs on the left corner? Your friend: Well, they might be gas on Mars. 4. Homework : *. Evaluation : ............................................................................................................................................................................................................................ Sao Thủy Sao Thủy (cách Mặt Trời khoảng 0,4 AU) là hành tinh gần Mặt Trời nhất và là hành tinh nhỏ nhất trong Hệ Mặt Trời Sao Kim Sao Kim (cách Mặt Trời khoảng 0,7 AU) có kích cỡ khá gần với kích thước Trái Đất (với khối lượng bằng 0,815 lần khối lượng Trái Đất) và đặc điểm cấu tạo giống Trái Đất, nó có một lớp phủ silicat dày bao quanh một lõi sắt Trái Đất Trái Đất (cách Mặt Trời 1 AU) là hành tinh lớn nhất và có mật độ lớn nhất trong số các hành tinh vòng trong, cũng là hành tinh duy nhất mà chúng ta biết còn có các hoạt động địa chất gần đây, và là hành tinh duy nhất trong vũ trụ được biết đến là nơi có sự sống tồn tại.[40] Trái Đất cũng là hành tinh đá duy nhất có thủy quyển lỏng, và cũng là hành tinh duy nhất nơi quá trình kiến tạo mảng đã được quan sát. Bầu khí quyển của Trái Đất cũng khác căn bản so với các hành tinh khác với thành phần phân tử ôxy tự do thiết yếu cho sự sống chiếm tới 21% trong bầu khí quyển.[41] Trái Đất có một vệ tinh tự nhiên là Mặt Trăng, nó là vệ tinh tự nhiên lớn nhất trong số các vệ tinh của các hành tinh đá trong hệ Mặt Trời. Sao Hỏa Sao Hỏa (cách Mặt Trời khoảng 1,5 AU) có kích thước nhỏ hơn Trái Đất và Sao Kim (khối lượng bằng 0,107 lần khối lượng Trái Đất). các hành tinh nằm bên ngoài quỹ đạo của Trái Đất trong đó bao gồm Sao Hỏa và các hành tinh bên ngoài. Sao Mộc Sao Mộc (khoảng cách đến Mặt Trời 5,2 AU (Astronomical unit – Đơn vị thiên văn), với khối lượng bằng 318 lần khối lượng Trái Đất và bằng 2,5 lần tổng khối lượng của 7 hành tinh còn lại trong Thái Dương Hệ. Sao Thổ Sao Thổ (khoảng cách đến Mặt Trời 9,5 AU), có đặc trưng khác biệt rõ rệt đó là hệ vành đai kích thước rất lớn, và những đặc điểm giống với Sao Mộc Sao Thiên Vương Sao Thiên Vương (khoảng cách đến Mặt Trời 19,6 AU), khối lượng bằng 14 lần khối lượng Trái Đất, là hành tinh bên ngoài nhẹ nhất. Sao Hải Vương Sao Hải Vương (khoảng cách đến Mặt Trời 30 AU), mặc dù kích cỡ hơi nhỏ hơn Sao Thiên Vương nhưng khối lượng của nó lại lớn hơn (bằng 17 lần khối lượng của Trái Đất) và do vậy khối lượng riêng lớn hơn. Nó cũng bức xạ nhiều nhiệt lượng hơn nhưng không lớn bằng của Sao Mộc hay Sao Thổ.[61] Sao chổi Bài chi tiết: Sao chổi Sao chổi Hale-Bopp. Sao chổi là các vật thể nhỏ trong Thái Dương Hệ,[e] đường kính điển hình chỉ vài kilômét, thành phần chủ yếu là những hợp chất băng dễ bay hơi. Unit 10 Life on other planets Date of planning: 28/4/2021 Period 65 Listen A. The aims of the lesson 1. Knowledge Help ss to listen for details in order to check (√) the correct statements about the moon. * Grammar : Revision and the conditional sentence type 2. * Vocabulary : expert, cracter, one – sixth, two - fifths 2. Skills: Listening 3. Attitude: Help ss to have good consciousness in order to listen for details in about the moon. B. Preparations 1.Teacher: Lesson plan, textbooks, pictures, poster, CD, Computer, projector, loudspeaker 2. Students: Unit 10 Listen C. Methods: - Model-Talk-Practice, individual work, pair work - Some techniques can be used: Questions and Answers, Telling the story, Writing, Correction. D. Procedure : I.Organization: ( 1 minute) - Greeting: Good morning! - Who’s absent today? Class Date of teaching Absent students 9A 9B I. Revision: Shark attack: (Moon) Teacher’s activities Students’ activities Contents - Elicits words from ss. - read twice and ss repeat twice. Then ask some ss to read and write on the board. * Rub out and remember. * Set the scene: You will listen to the description of the moon. But before listening, you should read the statements on pages 86 and guess which is correct and which is incorrect. - Ask ss to work in pairs to tick the sentences that they are correct. - have ss listen to the tape twice and check their prediction. -ask ss some qs. - ask ss to review. - ask ss to do LF 2. - Check and correct. * set the scene: Ba isn’t rich so he can’t travel around the world. - Ask ss to complete the sentence. - ask ss to do Lf3 - check and correct. - Give the topic and ask students to discuss in groups before writing. - Give an example - have ss write 3 things he/she would like to do. - Call some ss to call out their sentences before class. - give feedback and correct. - listen and repeat in chorus. Some ss read. Tell the meaning. - copy down. - ss to work in pairs to tick the sentences that they are correct - give feedback. - listen and check. - listen and answer qs. - copy. - ss work in pairs to do LF2. - some ss read their sentence before class. - complete the sentence. - do LF3 in pairs - give feedback and correct. - Work in groups. - Write three things - get ss to share with their parners. 1. New words: - Expert (n): chuyên gia (a person who has special knowledge, skill or practice.) - a crater:hố (bom), miệng núi lửa (picture) - one – sixth: một phần sáu(example) - two – fifths:hai phần năm (example) 2. Listening: a. Prediction: b. There are rivers and lakes on the moon c. There are no sound on the moon e. During the day the temperature is even lower. f. There are great round holes on the moon g. There are no mountains on the moon h. You will weigh 8 kilos heavier on the moon. i. You will be able to jump very high on the moon. j. One day on the moon lasts for 2 weeks. b.while listening: Answer Keys. a, c, d, f, i, j. * Comprehension questions. a. Why are there no sounds on the moon? + Because there is no air. b. How many craters are there on the moon? + about 30,000 craters c. How much will you weigh on the moon if you weigh 50 kilos on the earth? + I’ll weigh only a little more 8 kilos d. Will you sleep very well on the moon? + No, we won’t. Because one day lasts for 2 weeks on the moon 3. Revision of the conditional sentences type 1. * Form: If clause: simple present Main clause: simple future * Use: to express a possiblity situation that will happen in the future or true in the present. * Practice: LF 2 a. If Ba forgets his lunch, he’ll be hungry at lunch time. b. Lan will miss the bus if she doesn’t hurry. c. If Ha is not careful, he’ll drop the cup. d. Mrs Nga will join us if she finishes her work early. e. If Mrs Binh writes a shopping list, she won’t forget what to buy. 4. LF 3: - If Ba……………. , he …………….. around ……….. -> If Ba were rich, he would travel around the world. * Form: If clause: Simple past (to be : were), main clause: S +would/ could/ might + V * Use: to talk about unreal or unlikely present or future situation. - we often use “If I were you” to give advice. *Practice: LF 3: b. If Mr Loc had a car, he would drive to work. c. If Lan lived in HCMC, She would visit Saigon Water Park. d. If Nam had an alarm clock, he would arrive at school on time. e. If Hoa lived in Hue, she would see her parents everyday. f. If Nga owned a piano, she would play it very well. g. If Tuan studied harder, he would get better grades. h. If Na had enough money, she would buy a new computer. 5. LF 4. “ What would you do if you met an alien from outer space?” Eg: If I met an alien from outer space, I would invite him to my home and talk to him. Summary: listening for details about the moon. 6. Homework: - Learn by heart the structure and make five sentences. - Prepare Read * Evaluation: ……………………………………………………………………………….
Bình luận - Đánh giá
Chưa có bình luận nào
Bạn cần đăng nhập để gửi bình luận.

