
- Lớp 6
- Toán học
- Vật lý
- Ngữ văn
- Sinh học
- Lịch sử
- Địa lý
- Ngoại ngữ (Tiếng Anh)
- Công nghệ
- Giáo dục công dân
- Giáo dục thể chất
- Âm nhạc
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học Tự nhiên
- Nghệ thuật
- Giáo dục địa phương
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- Lịch sử-Địa lý
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Lớp 7
- Lớp 8
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Hoạt động GD NGLL
- Lớp 9
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động GD NGLL
- Lịch sử
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- KHBD TIẾNG ANH 8 T 32 TIẾT 97-99 ...Review the second term exam (p1 2) ORAL TEST- NỘP 020524
- Tài liệu cùng tác giả
- Tài liệu cùng chủ đề
- «Back
Tác giả: Đỗ Thị Hồng Thái
Chủ đề: Khác
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 07/05/24 22:36
Lượt xem: 1
Dung lượng: 736.1kB
Nguồn: Tự soạn
Mô tả: KHBD TIẾNG ANH 8 T 32 TIẾT 97-99 ...Review the second term exam (p1,2), ORAL TEST- NỘP 020524 WEEK 32 Date of planning: 25/4/2024 Period: 97 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/05/2024 8A …/05/2024 8B …/05/2024 8C Review the second term exam (P1) I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to 1.1. Language knowledge and skills - review the target language and language skills in unit 5, 6 Grammar: Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. Vocabulary: Words of the topic “science and technology” (tablet, screen, inch, weight, gigabyte, storage, rescue, lift, complete, navigate, recognize, carefully, quietly, safely). - practice test-taking skills. 1.2. Competences - improve speaking, listening, reading and writing skills. - improve the use of English. 1. 3. Quality - have a good attitude toward learning English - become more diligent. - reread the previous lesson and be well-prepared for tests and the second mid-term examination. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book, class CDs, Digital Book (DCR phần mềm tương tác SB, DHA (từ vựng/ cấu trúc) phần mềm trò chơi tương tác), projector/interactive whiteboard / TV (if any), PowerPoint slides, handouts. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. III. PROCEDURES A. Warm up: (5’) a) Objective: Introduce the new lesson and set the scene for Ss to acquire new language; get students' attention at the beginning of the class by enjoyable and short activities as well as to engage them in the follow-up steps. b) Content: Reviewing vocabulary of the topic “Science and technology.” c) Expected outcomes: Ss are ready for the new lesson. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Quiz Game - Have Ss read the statements and choose the correct answer. - Call Ss to give answers. - Check Ss’ answers and give feedback. - Lead to the new lesson. (ONLINE GAME: MATCHING: English https://wordwall.net/resource/65193503/smw8-unit-5-vocabulary-review) - Read the statements and choose the correct answers. - Give answers. Answer keys 1. Storage 2. 15.6 inches 3. They can recognize it. 4. Ziggy drives more safely than Buster. B. New lesson (35’) Activity 1: Vocabulary (7’) a) Objective: Ss can review vocabulary about science and technology. b) Content: Unscramble the words c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use these words in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES a. Unscramble the words. (Sắp xếp lại các từ.) - Have Ss read the letters. - Ask Ss to work in pairs to unscramble the words. - Have Ss give answers, tell the meaning of the words /phrases again. - Check answers as a whole class. - Read the letters. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. inch (tấc) 2. tablet (máy tính bảng) 3. storage (lưu trữ) 4. gigabyte (gigabyte) 5. screen (màn hình) 6. weight (trọng lượng) Activity 2: Grammar (10’) a) Objective: Ss can review Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. b) Content: Write question and answer using the prompts. Look and tick the correct answer. c) Expected outcomes: Ss produce the language successfully, and they can use the grammar points in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Review I. Dạng câu hỏi tiếng Anh - Yes/ No questions & Wh- questions 1. Yes/No questions - Câu hỏi Yes/ No Dạng câu hỏi này được thành lập bằng cách đưa các dạng động từ lên đầu câu đứng trước chủ ngữ và sẽ được trả lời bằng yes/ no. Cấu trúc: Be/Do/Have/Modal verbs + S + V/adj + O/N? Trả lời: -> Yes, S + Be/Do/Have/ Modal verbs -> No, S + Be/Do/Have/Modal verbs + not Ví dụ: Does she clean the room? – Yes, she does / No, she does not. 2. Wh-questions - Câu hỏi có từ để hỏi Dạng câu hỏi thường được sử dụng khi người hỏi muốn lấy thêm thông tin từ người được hỏi. Một số từ để hỏi bao gồm: TỪ ĐỂ HỎI CÁCH SỬ DỤNG Who Hỏi về người Whom Hỏi về người (là tân ngữ trong câu) Which Hỏi về sự lựa chọn What Hỏi về sự vật, sự việc What for Hỏi về lý do Where Hỏi về địa điểm, nơi chốn Why Hỏi về nguyên nhân When Hỏi về thời gian Whose Hỏi về sự sở hữu How much Hỏi về số lượng (dùng với danh từ không đếm được) How many Hỏi về số lượng (dùng với danh từ đếm được) How far Hỏi về khoảng cách vật lý How long Hỏi về độ dài How often Hỏi về tần suất How old Hỏi về tuổi tác Ví dụ: Where is the power button.of this toblet? Who bought this new mochine? Write question and answer using the prompts. - Ask Ss to work individually to Write question and answer using the prompts. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, explain for their choice. - Check answers as a whole class using DCR. Write question and answer using the prompts. (Viết câu hỏi và câu trả lời bằng cách sử dụng các gợi ý.) 1. this laptop / have / good / screen? yes 2. how much / you / plan / spend? $ 1,200 3. this laptop / light? no 4. you / use / your tablet / play / games? yes 5. which phone / good for / taking photos? the XTR 293 II. So sánh hơn với trạng từ tiếng Anh - Comparative adverbs So sánh hơn của trạng từ, giống trường hợp so sánh hơn của tính từ, được dùng để so sánh sự khác nhau và giống nhau giữa hai người, sự vật, hiện tượng. Ngược với tính từ dùng để mô tả giống – khác giữa 2 danh từ (người, địa điểm, vật dụng), trạng từ lại được dùng để mô tả sự giống – khác giữa 2 động từ (nơi chốn, thời gian, tần suất, cách thức). - So sánh hơn của trạng từ ngắn Cấu trúc: S1 + (not) V + adv + er + than + S2 Ví dụ: Flash I navigates better than Flash 2. Lưu ý: • Ta thêm -er vào cuối trạng từ ngắn. • Khi trạng từ kết thúc bằng -e, chỉ cần thêm -r để chuyển sang dạng so sánh. - So sánh hơn của trạng từ dài Cấu trúc: S + (not) V + more/less + adv + than + S2 Ví dụ: Lucy drives more safely than Eddie. - Các dạng đặc biệt trong so sánh của trạng từ Trạng từ Trạng từ dạng so sánh hơn well better badly worse early earlier far farther/ further much/ many more little less Ex 2. Look and tick the correct answer. (Nhìn và đánh dấu vào câu trả lời đúng.) 1. A-Bot can fly more far than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) ☐ A-Bot can fly further than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) 2. Ziggy moves more quietly than Sparta81. (Ziggy di chuyển nhẹ nhàng hơn Sparta81.) ☐ Ziggy moves more quieter than Sparta 81. (Ziggy di chuyển êm hơn Sparta 81.) 3. Frogfoot navigates weller than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) ☐ Frogfoot navigates better than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) 4. Sparky’s battery lasts longer than Chippo’s. (Pin của Sparky tồn tại lâu hơn của Chippo.) ☐ Sparky’s battery lasts more longly than Chippo’s. (Pin của Sparky dùng được lâu hơn của Chippo.) 5. Fatmo completes tasks more carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) ☐ Fatmo completes tasks carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) 6. T-Whizz dances more beautifully than Jobo.(T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) ☐ T-Whizz dances more beautiful than Jobo. (T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. Does this laptop have a good screen? (Laptop này có màn hình tốt không?) => Yes, it does. (Có.) 2. How much do you plan to spend? (Bạn dự định chi bao nhiêu?) => I plan to spend 1,200 dollars. (Tôi định chi 1.200 đô la.) 3. Is this laptop light? (Laptop này có nhẹ không?) => No, it isn’t. (Không.) 4. Can you use your tablet to play games? (Bạn có thể sử dụng máy tính bảng của mình để chơi trò chơi không?) => Yes, I can. (Vâng, tôi có thể.) 5. Which phone is good for taking photos? (Điện thoại nào chụp ảnh đẹp?) => The XTR 293 is good for taking photos. (XTR 293 chụp ảnh tốt.) Ex 2 Key 1.☐ A-Bot can fly more far than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) ✅ A-Bot can fly further than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) 2.✅ Ziggy moves more quietly than Sparta81. (Ziggy di chuyển nhẹ nhàng hơn Sparta81.) Ziggy moves more quieter than Sparta 81. (Ziggy di chuyển êm hơn Sparta 81.) 3. Frogfoot navigates weller than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) ✅ Frogfoot navigates better than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) 4.✅ Sparky’s battery lasts longer than Chippo’s. (Pin của Sparky tồn tại lâu hơn của Chippo.) Sparky’s battery lasts more longly than Chippo’s. (Pin của Sparky dùng được lâu hơn của Chippo.) 5.✅ Fatmo completes tasks more carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) ☐ Fatmo completes tasks carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) 6.✅ T-Whizz dances more beautifully than Jobo.(T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) T-Whizz dances more beautiful than Jobo. (T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) Activity 3: Pronunciation (5’) a) Objective: Ss can review the stress of nouns and adjectives with 2 and 3 syllables and 3 syllable adverbs ending with -ly. b) Content: Circling the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Circle the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. - Remind Ss some word stress rules in English, including two or three syllables. - Ask Ss to work individually. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, pronounce the words again. - Give feedback, correct Ss’ pronunciation if necessary. - Review. - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys Activity 4: Writing (13’) a) Objective: Ss can review the structure and language used in a descriptive paragraph. b) Content: Writing about where you think people will and won't live in 100 years, and why. Write 80 to 100 words. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Now, use the notes to write an email to a friend about your new smartphone. Write 80 to 100 words. - Briefly remind Ss of the structures of a descriptive paragraph. - Ask Ss some questions to remind them of an email structure. What do you write in the topic sentence? How do you describe your device? Do you give explanations and examples to describe it? Do you only write about its good features? - Have Ss write an email. - Have Ss look at each other’s work (peer correction). - Call Ss to read their writing. - Give feedback to one S’s writing. Writing Now, use the notes to write an email to a friend about your new smartphone. Write 80 to 100 words. - Review. - Answer the questions. Suggested Writing KEY Hi, Trang! I have a Cortel C58 smartphone. It has a really great screen, so it’s good for playing games and watching videos. It has small storage, but the camera is good. We can use it to take lots of photos. It doesn’t have a good speaker, so it isn’t good for listening to music. However, the battery life is really long. I’ll be able to use it all day long. I’m happy with my phone because it wasn’t expensive. See you later, Nga Tạm dịch: Chào Trang! Tôi có điện thoại thông minh Cortel C58. Nó có một màn hình thực sự tuyệt vời, vì vậy nó rất tốt để chơi trò chơi và xem video. Nó có dung lượng lưu trữ nhỏ, nhưng máy ảnh thì tốt. Chúng ta có thể sử dụng nó để chụp rất nhiều ảnh. Nó không có loa tốt, vì vậy nó không tốt để nghe nhạc. Tuy nhiên, tuổi thọ pin là thực sự dài. Tôi sẽ có thể sử dụng nó cả ngày. Tôi hài lòng với điện thoại của mình vì nó không đắt. Hẹn gặp lại, Nga C. Consolidation and homework assignments (5’) * Consolidation: - Grammar of Unit 5: Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. - Vocabulary of Unit 5: Words of the topic “science and technology” (tablet, screen, inch, weight, gigabyte, storage, rescue, lift, complete, navigate, recognize, carefully, quietly, safely). - Make three sentences to describe your electronic device. * Homework: - Review vocabulary, grammar and language skills of unit 5. - Do the exercises in WB: Unit 5 Review - Part 2 (page 54). - Prepare: Revision for the second mid- term exam V. Reflection a. What I liked most about this lesson today: ………………………………………………………………………………………… b. What I learned from this lesson today: ………………………………………………………………………………………… c. What I should improve for this lesson next time: ………………………………………………………………………………………… WEEK 32 Date of planning: 25/4/2024 Period: 98 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/05/2024 8A …/05/2024 8B Review the second term exam (P2) I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to: 1.1. Language knowledge and skills - review Possessive Pronoun, Reported Speech in statement. - review sounds /i:/, /d:/ - review how to read for gist and specific information from a passage. - review vocabulary words (blouse, embroidery, steamed, cloth, pattern, apron, utensil, basket, product, corn) - review grammar, pronunciation, and practice writing. - practice test taking skills. 1.2. Competences - improve writing skills and other skills related. - improve the use of English. - get used to the test format. 1.3. Attributes - have positive attitude in English language learning so that they actively participate in all classroom activities. - review the old lesson and have good preparation for the test. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book, class CDs, Digital Book (DCR phần mềm tương tác SB, DHA (từ vựng/ cấu trúc) phần mềm trò chơi tương tác), projector/interactive whiteboard / TV (if any), PowerPoint slides, handouts. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. IV. PROCEDURES A. Warm up: (10’) a) Objective: Introduce the new lesson and set the scene for Ss to acquire new language; get students' attention at the beginning of the class by enjoyable and short activities as well as to engage them in the follow-up steps. b) Content: Review vocabulary words. Ss work individually to write the words. c) Expected outcomes: Ss write the words with correct spellings. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Look and write the words. - Use DCR or PPT to show pictures of the keywords in the unit. - Have Ss work individually. - Show a picture to Ss. Ask Ss to write the correct name of the word on a piece of paper or a note. - Set the time in 10 seconds. - Ask the volunteer to say and spell the word aloud. - Reward for each correct word. - Look at the pictures. - Work individually. - Look and write the words down. - Raise hand to give answer. B. New lesson (30’) Activity 1: Vocabulary (10’) a) Objective: Ss can review vocabulary about ethnic culture and customs. b) Content: a. Complete the table and write the letters. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use these words in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES a. Complete the table and write the letters. - Ask Ss to work in pairs to Complete the table and write the letters. - Have Ss give answers, tell the meaning of the words /phrase again. - Check answers as a whole class. - Read the sentences. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. pottery (đồ gốm) 2. cloth (vải) 3. silver (bạc) 4. ethnic (dân tộc) 5. pattern (hoa văn) 6. basket (rổ) 7. embroidery (thêu) 8. product (sản phẩm) 9. headscarf (khăn trùm đầu) Activity 4: Grammar (10’) a) Objective: Ss can review the use of English: Possessive Pronoun, Reported Speech in statements; the article with a, the, and zero article, and the reported speech for questions. b) Content: - Fill in the blank with a, the, zero article. - Complete the sentences to report what the people asked. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use the grammar points in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES I. Đại từ sở hữu tiếng Anh - Possessive Pronouns Đại từ sở hữu (Possessive Pronouns) là một trong các loại đại từ trong câu tiếng Anh thể hiện sự sở hữu hay thuộc về. Đại từ sở hữu có thể thay thế cho một cụm danh từ hay danh từ trước đó để tránh lặp lại trong câu. Đại từ sở hữu trong câu tiếng Anh luôn thay thế danh từ hay cụm danh từ trước đó vì thế có công thức: Đại từ sở hữu = Tính từ sở hữu + Danh từ Bảng đại từ sở hữu: Đại từ nhân xưng Đại từ sở hữu Nghĩa I Mine Của tôi We Ours Của chúng tôi You Yours Của bạn He His Của anh ấy She Hers Của cô ấy They Theirs Của họ It Its Của nó Lưu ý: • Không sử dụng dấu nháy đơn (') với một đại từ sở hữu • Có thể dùng giới từ "of" trước một đại từ sở hữu II. Reported speech for statements - Reported Speech hay còn gọi là câu tường thuật, câu gián tiếp, được sử dụng để thuật lại lời nói trực tiếp của một người khác. - Để thay đổi câu thành câu tường thuật, chúng ta cần: • sử dụng các động từ tường thuật như say, tell, v.v. và lùi thì từ Hiện tại đơn sang quá đơn. • thay đổi từ can thành could • thay đổi đại từ & tính từ sở hữu - Cấu trúc câu: S + say(s) / said + (that) + S + V S + tell +O/told + O + (that) + S + V Ví dụ: "I like my new sports car," he said. He said (that) he liked his new sports car. a. Look and complete the table. b. Read the conversation. Underline the mistakes and write the correct words on the lines. Nancy: What do you want to do for a job, Ben? Ben: My dream is to be a vlogger. What’s your dream, Nancy? Nancy: My is to be a dentist. (1) Ben: Oh, very nice. What is Andy’s dream? Nancy: He is to be an engineer. (2) Ben: That’s cool. Did you know Tom and Mandy want to work together? Nancy: No. What’s theirs dream? (3) Ben: Theres is to work in a bank. They want to be rich. (4) Nancy: OK. That’s cool. What about your sister, Hannah? Ben: His is to be a veterinarian. (5) Nancy: She would be a great veterinarian. Ben: I think so, too. III. Mạo từ tiếng Anh - Articles Mạo từ (article) là những từ đứng trước danh từ, nhằm cho biết danh từ ấy đề cập đến một đối tượng xác định hay không xác định. Mạo từ không xác định a/ an • Trước danh từ số ít đếm được • Trước một danh từ làm bổ túc từ - thành phần phụ • Dùng trong các thành ngữ chỉ lượng nhất định • Half: ta dùng “a half” nếu half được theo sau một số nguyên Phân biệt cách sử dụng “a” và “an” • “a” đứng trước một phụ âm hoặc một nguyên âm có âm là phụ âm • “an” đứng trước một nguyên âm hoặc một âm câm • “an” cũng đứng trước các mẫu tự đặc biệt đọc như một nguyên âm Mạo từ xác định the • Trước một danh từ nếu danh từ này vừa được đề cập trước đó • Khi vật thể hay nhóm vật thể là duy nhất hoặc được xem là duy nhất Không dùng The với trường hợp: • Trước tên quốc gia số ít, châu lục, tên núi, hồ, đường phố IV. Câu gián tiếp với câu hỏi tiếng Anh - Reported speech for questions Chúng ta sử dụng câu tường thuật để nói hoặc lặp lại những câu hỏi mà ai đó đã hỏi trước thời điểm nói. Để chuyển các câu hỏi thành lời tường thuật, chúng ta sử dụng các động từ tường thuật như: Ask, wonder, etc. 1. Câu hỏi Yes/ No questions Khi đổi từ câu trực tiếp sang câu gián tiếp với câu tường thuật dạng yes/ no, ta cần: Thêm if hoặc whether trước câu hỏi Đổi lại vị trí của chủ ngữ và động từ trong câu S + asked/ wondered/ wanted to know + if/ whether + S +V ... (lùi thì) Ví dụ: Ben asked, "What do the H'Mong people do for a living?" Ben asked what the H'M1ng people did for a living. 2. Câu hỏi có từ để hỏi Ta có cấu trúc chung cho câu gián tiếp với có từ để hỏi: S + asked/ wondered/ wanted to know + WH + S +V… (lùi thì) Ví dụ: Ben asked, "Does your family celebrate the New Year?" Ben asked if/whether my family celebrated the New Year. Task a. Underline the mistakes and write the correct words on the lines. Write “Ø” for zero article. - Have Ss retell the way to use articles: a, the, and zero article. - Ask Ss to work individually to underline the mistakes and write the correct words on the lines. Write “Ø” for zero article. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, explain for their choice. - Check answers as a whole class. Task b. Change the following sentences (Questions) into reported speech - Show the task. - Have Ss read the questions and recall Ss’s knowledge about the reported speech for questions. - Have Ss write complete the report using reported speech for questions. - Ask Ss to work in pairs to check each other’s work. - Have Ss write answers on the board. - Check Ss’ answers, give feedback. – “Do you have a dictionary?”, Peter asked me. Peter asked me _________________________________________ . 2. “Are you nervous?”, the doctor asked me. The doctor asked me _________________________________________ . 3. “Will you go to the cinema with me?”, Minh asked me. Minh asked me _________________________________________ . 5. “Do you often go to school by bus?”, Van asked me. Van asked me _________________________________________ . 6. “What kind of music do you like?”, said Liz. Liz asked _________________________________________ . - Review old knowledge. - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. - Do the task. - Read the questions. - Do the task. - Exchange answers. - Write answers on the board. Key Key Nancy: What do you want to do for a job, Ben? Ben: My dream is to be a vlogger. What’s your dream, Nancy? Nancy: Mine is to be a dentist. Ben: Oh, very nice. What is Andy’s dream? Nancy: His is to be an engineer. Ben: That’s cool. Did you know Tom and Mandy want to work together? Nancy: No. What’s their dream? Ben: Theirs is to work in a bank. They want to be rich. Nancy: OK. That’s cool. What about your sister, Hannah? Ben: Hers is to be a veterinarian. Nancy: She would be a great veterinarian. Ben: I think so, too. Nancy: Bạn muốn làm công việc gì, Ben? Ben: Ước mơ của tôi là trở thành một vlogger. Ước mơ của bạn là gì, Nancy? Nancy: Của tôi là trở thành một nha sĩ. Ben: Ồ, rất tuyệt. Ước mơ của Andy là gì? Nancy: Anh ấy là kỹ sư. Ben: Thật tuyệt. Bạn có biết Tom và Mandy muốn làm việc cùng nhau không? Nancy: Không. Ước mơ của họ là gì? Ben: Nhiệm vụ của họ là làm việc trong ngân hàng. Họ muốn giàu có. Nancy: Được. Điều đó thật tuyệt. Còn em gái của bạn, Hannah? Ben: Cô ấy là bác sĩ thú y. Nancy: Cô ấy sẽ là một bác sĩ thú y tuyệt vời. Ben: Tôi cũng nghĩ vậy. Ex 3 Answer keys 1. The Khmer people mainly live in Cambodia. (Người Khơ-me chủ yếu sống ở Campuchia.) 2. The Nùng people have a large collection of folk songs. (Dân tộc Nùng có một kho tàng dân ca khá phong phú.) 3. A Red Dao man usually wears pants, a shirt, and a red headscarf. (Đàn ông Dao đỏ thường mặc quần, áo sơ mi và chít khăn đỏ.) 4. After getting married, the men live with their wives’ families. (Sau khi kết hôn, nam giới về ở với gia đình vợ.) 5. The men do the cooking on the first day of the new year. (Những người đàn ông nấu ăn vào ngày đầu tiên của năm mới.) Activity 5: Pronunciation & Writing (10’) a) Objective: - Ss can review the word stress and vowels. - Write a paragraph about customs and traditions. b) Content: - Circle the word that has different stress from the rest. - Write a paragraph 80-100 words. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Circle the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. - Use DCR to show the task. - Ask Ss to work individually to circle the answer. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, pronounce the words again. - Give feedback, correct Ss’ pronunciation if necessary. 4. A. engineer B. celebrity C. director D. musician 5. A. volunteer B. millionaire C. journalist D. electricity Writing: Write six sentences using each article (a, an, the, and zero article) about ethnic groups in Vietnam. Use the information in the Student’s Book to help you. Write 80 to 100 words. (Viết sáu câu sử dụng mỗi mạo từ (a, an, the, và zero mạo từ) về các dân tộc ở Việt Nam. Sử dụng thông tin trong .Viết 80 đến 100 từ.) - Give Ss 8 minutes to write the paragraph themselves. - Recall Ss memory about the types of giving supporting information. - Ask some volunteers to read their passage in front of the class. - Give feedback and evaluation. - Listen. - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 4. A 5. C - Prepare an outline for the writing. - Check on the knowledge in Lesson 3. - Present in front of the class. KEY 1. Cham people traditionally weave beautiful textiles in bold pinks or blues, which are saved for important rituals and ceremonies. (Người Chăm thường dệt những loại vải đẹp có màu hồng đậm hoặc xanh dương, được cất giữ để mặc vào những nghi lễ hoặc những dịp quan trọng.) 2. Ede women traditional custome includes a shirt is a boatneck with full sleeves and a sarong wrapped as a skirt. (Trang phục truyền thống của phụ nữ Ê Đê bao gồm chiếc áo dài tay cổ thuyền và một chiếc xà rông quấn lại làm váy.) 3. Cham people's dress is mostly made from cotton in white or blue, with a sarong for both men and women. (Trang phục của người CHăm hầu hết đều được làm từ vải cốt-tông màu trắng hoặc xanh biển, với vày xà rông cho cả nam và nữ.) 4. New Year is an important festival for the Khmer people. (Năm mới là lễ hội quan trọng của người Khmer.) 5. The Black H'mong are a subgroup of the H’mong minority, and usually make their homes in the mountainous areas of Northern Vietnam. (Người H'mong đen là một nhóm nhỏ của dân tộc thiểu số H'mong, và họ thường sinh sống ở vùng núi phía bắc Việt Nam.) 6. The Chăm people mainly live in Central and Southern Vietnam. (Người Chăm sống chủ yếu ở Trung Bộ và Nam Bộ.) C. Consolidation and homework assignments (5’) * Consolidation: * Grammar of Unit 7,8: Possessive pronouns, Reported speech for statements, articles, reported speech for questions. * Vocabulary of Unit 7, 8: Vocabulary about different ethnic groups in Vietnm and their culture. * Homework: - Review vocabulary, grammar of unit 7, 8. - Do the exercises in WB: Review of Unit 7, 8 - Review for exam. V. Reflection a. What I liked most about this lesson today: ………………………………………………………………………………………… b. What I learned from this lesson today: ………………………………………………………………………………………… c. What I should improve for this lesson next time: ………………………………………………………………………………………… WEEK 32 Date of planning: 25/4/2024 Period: 99 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/05/2024 8A …/05/2024 8B ORAL TEST I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to: Students can introduce themselves. conversation with friends by topic: Life on other planets, teens, traditions of ethnic groups in Vietnam. Answer questions by topic. 1.2. Competences - improve communication, collaboration, analytical and critical thinking skills. Special ability in English - Ability to expand vocabulary (vocabulary) by topic - Ability to use grammatical structures - Pronunciation ability... - Ability to listen, speak by topic. - Communication and translation skills - Understanding of the culture of English-speaking countries, general knowledge of topics... 1. 3. Quality – Consciously apply knowledge and skills learned at school, in books and from other reliable sources into learning and daily life. - have positive attitude in English language learning so that they actively participate in all classroom activities. - review the old lesson and have good preparation for next unit. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. III. PROCEDURES 1. Students can introduce themselves. Eg. Hi everyone, I’m Dung, and I am a student in grade 8. I am from …. At school, I joined clubs such as sports club, music club,… I enjoy playing the guitar. My favorite subjects are Math and Geography, and I am particularly keen on learning about different countries. Outside of school, I enjoy spending time with my family and friends, and I also love climbing or camping with them. Thanks for listening! 2. Having a conversation with friends by topic: Life on other planets, teens, traditions of ethnic groups in Vietnam Eg 1 1. Where will people live in 100 years? (Con người sẽ sống ở đâu trong 100 năm nữa?) 2. Will people not want to live on the moon. (Có phải mọi người sẽ không muốn sống trên mặt trăng không? 3. Will there be many space stations near Earth by 2100? (Đến năm 2100, sẽ có nhiều trạm vũ trụ ở gần Trái đất phải không) 5. Do you think the temperature will be OK in space? (Bạn có nghĩ rằng nhiệt độ sẽ ổn trong không gian?) Eg 2 This is a nice home! Tell me about it (Đây là một ngôi nhà đẹp! Nói cho tôi nghe về nó đi) A: What can't you live without? (Bạn không thể sống thiếu gì?) B: My mansion has 20 rooms. (Biệt thự của tôi có 20 phòng.) A: Do you go to school? How do you get there? (Bạn có đi học không? Bạn đi học bằng gì?) B: I go to school in my sports car. (Tôi đến trường trong chiếc xe thể thao của mình.) A: Do you have any pets? (Bạn có nuôi con gì không?) B: I have two pet cats named Kate and Milly. (Tôi có 2 con mèo cưng tên là Kate và Milly) A: What do you do in your free time? (Bạn sẽ làm gì trong thời gian rảnh rỗi?) B: I buy new sports cars in my free time. (Tôi mua những chiếc xe thể thao mới trong thời gian rảnh.) Eg 3. 3. Answer the questions by topic. 4. Consolidation and homework assignments (5’) * Consolidation: * Vocabulary of Unit 6-8: Vocabulary about Life on other planets, teens, traditions of ethnic groups in Vietnam * Grammar of Unit 6-8 * Homework: - Review vocabulary, grammar of unit 6-8. - Do the exercises in WB: Review of Unit 7,8 - Prepare: Oral test V. Reflection a. What I liked most about this lesson today: …… b. What I learned from this lesson today: …… c. What I should improve for this lesson next time: ………………………………………………………………………………
Chủ đề: Khác
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 07/05/24 22:36
Lượt xem: 1
Dung lượng: 736.1kB
Nguồn: Tự soạn
Mô tả: KHBD TIẾNG ANH 8 T 32 TIẾT 97-99 ...Review the second term exam (p1,2), ORAL TEST- NỘP 020524 WEEK 32 Date of planning: 25/4/2024 Period: 97 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/05/2024 8A …/05/2024 8B …/05/2024 8C Review the second term exam (P1) I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to 1.1. Language knowledge and skills - review the target language and language skills in unit 5, 6 Grammar: Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. Vocabulary: Words of the topic “science and technology” (tablet, screen, inch, weight, gigabyte, storage, rescue, lift, complete, navigate, recognize, carefully, quietly, safely). - practice test-taking skills. 1.2. Competences - improve speaking, listening, reading and writing skills. - improve the use of English. 1. 3. Quality - have a good attitude toward learning English - become more diligent. - reread the previous lesson and be well-prepared for tests and the second mid-term examination. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book, class CDs, Digital Book (DCR phần mềm tương tác SB, DHA (từ vựng/ cấu trúc) phần mềm trò chơi tương tác), projector/interactive whiteboard / TV (if any), PowerPoint slides, handouts. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. III. PROCEDURES A. Warm up: (5’) a) Objective: Introduce the new lesson and set the scene for Ss to acquire new language; get students' attention at the beginning of the class by enjoyable and short activities as well as to engage them in the follow-up steps. b) Content: Reviewing vocabulary of the topic “Science and technology.” c) Expected outcomes: Ss are ready for the new lesson. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Quiz Game - Have Ss read the statements and choose the correct answer. - Call Ss to give answers. - Check Ss’ answers and give feedback. - Lead to the new lesson. (ONLINE GAME: MATCHING: English https://wordwall.net/resource/65193503/smw8-unit-5-vocabulary-review) - Read the statements and choose the correct answers. - Give answers. Answer keys 1. Storage 2. 15.6 inches 3. They can recognize it. 4. Ziggy drives more safely than Buster. B. New lesson (35’) Activity 1: Vocabulary (7’) a) Objective: Ss can review vocabulary about science and technology. b) Content: Unscramble the words c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use these words in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES a. Unscramble the words. (Sắp xếp lại các từ.) - Have Ss read the letters. - Ask Ss to work in pairs to unscramble the words. - Have Ss give answers, tell the meaning of the words /phrases again. - Check answers as a whole class. - Read the letters. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. inch (tấc) 2. tablet (máy tính bảng) 3. storage (lưu trữ) 4. gigabyte (gigabyte) 5. screen (màn hình) 6. weight (trọng lượng) Activity 2: Grammar (10’) a) Objective: Ss can review Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. b) Content: Write question and answer using the prompts. Look and tick the correct answer. c) Expected outcomes: Ss produce the language successfully, and they can use the grammar points in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Review I. Dạng câu hỏi tiếng Anh - Yes/ No questions & Wh- questions 1. Yes/No questions - Câu hỏi Yes/ No Dạng câu hỏi này được thành lập bằng cách đưa các dạng động từ lên đầu câu đứng trước chủ ngữ và sẽ được trả lời bằng yes/ no. Cấu trúc: Be/Do/Have/Modal verbs + S + V/adj + O/N? Trả lời: -> Yes, S + Be/Do/Have/ Modal verbs -> No, S + Be/Do/Have/Modal verbs + not Ví dụ: Does she clean the room? – Yes, she does / No, she does not. 2. Wh-questions - Câu hỏi có từ để hỏi Dạng câu hỏi thường được sử dụng khi người hỏi muốn lấy thêm thông tin từ người được hỏi. Một số từ để hỏi bao gồm: TỪ ĐỂ HỎI CÁCH SỬ DỤNG Who Hỏi về người Whom Hỏi về người (là tân ngữ trong câu) Which Hỏi về sự lựa chọn What Hỏi về sự vật, sự việc What for Hỏi về lý do Where Hỏi về địa điểm, nơi chốn Why Hỏi về nguyên nhân When Hỏi về thời gian Whose Hỏi về sự sở hữu How much Hỏi về số lượng (dùng với danh từ không đếm được) How many Hỏi về số lượng (dùng với danh từ đếm được) How far Hỏi về khoảng cách vật lý How long Hỏi về độ dài How often Hỏi về tần suất How old Hỏi về tuổi tác Ví dụ: Where is the power button.of this toblet? Who bought this new mochine? Write question and answer using the prompts. - Ask Ss to work individually to Write question and answer using the prompts. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, explain for their choice. - Check answers as a whole class using DCR. Write question and answer using the prompts. (Viết câu hỏi và câu trả lời bằng cách sử dụng các gợi ý.) 1. this laptop / have / good / screen? yes 2. how much / you / plan / spend? $ 1,200 3. this laptop / light? no 4. you / use / your tablet / play / games? yes 5. which phone / good for / taking photos? the XTR 293 II. So sánh hơn với trạng từ tiếng Anh - Comparative adverbs So sánh hơn của trạng từ, giống trường hợp so sánh hơn của tính từ, được dùng để so sánh sự khác nhau và giống nhau giữa hai người, sự vật, hiện tượng. Ngược với tính từ dùng để mô tả giống – khác giữa 2 danh từ (người, địa điểm, vật dụng), trạng từ lại được dùng để mô tả sự giống – khác giữa 2 động từ (nơi chốn, thời gian, tần suất, cách thức). - So sánh hơn của trạng từ ngắn Cấu trúc: S1 + (not) V + adv + er + than + S2 Ví dụ: Flash I navigates better than Flash 2. Lưu ý: • Ta thêm -er vào cuối trạng từ ngắn. • Khi trạng từ kết thúc bằng -e, chỉ cần thêm -r để chuyển sang dạng so sánh. - So sánh hơn của trạng từ dài Cấu trúc: S + (not) V + more/less + adv + than + S2 Ví dụ: Lucy drives more safely than Eddie. - Các dạng đặc biệt trong so sánh của trạng từ Trạng từ Trạng từ dạng so sánh hơn well better badly worse early earlier far farther/ further much/ many more little less Ex 2. Look and tick the correct answer. (Nhìn và đánh dấu vào câu trả lời đúng.) 1. A-Bot can fly more far than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) ☐ A-Bot can fly further than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) 2. Ziggy moves more quietly than Sparta81. (Ziggy di chuyển nhẹ nhàng hơn Sparta81.) ☐ Ziggy moves more quieter than Sparta 81. (Ziggy di chuyển êm hơn Sparta 81.) 3. Frogfoot navigates weller than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) ☐ Frogfoot navigates better than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) 4. Sparky’s battery lasts longer than Chippo’s. (Pin của Sparky tồn tại lâu hơn của Chippo.) ☐ Sparky’s battery lasts more longly than Chippo’s. (Pin của Sparky dùng được lâu hơn của Chippo.) 5. Fatmo completes tasks more carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) ☐ Fatmo completes tasks carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) 6. T-Whizz dances more beautifully than Jobo.(T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) ☐ T-Whizz dances more beautiful than Jobo. (T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. Does this laptop have a good screen? (Laptop này có màn hình tốt không?) => Yes, it does. (Có.) 2. How much do you plan to spend? (Bạn dự định chi bao nhiêu?) => I plan to spend 1,200 dollars. (Tôi định chi 1.200 đô la.) 3. Is this laptop light? (Laptop này có nhẹ không?) => No, it isn’t. (Không.) 4. Can you use your tablet to play games? (Bạn có thể sử dụng máy tính bảng của mình để chơi trò chơi không?) => Yes, I can. (Vâng, tôi có thể.) 5. Which phone is good for taking photos? (Điện thoại nào chụp ảnh đẹp?) => The XTR 293 is good for taking photos. (XTR 293 chụp ảnh tốt.) Ex 2 Key 1.☐ A-Bot can fly more far than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) ✅ A-Bot can fly further than BirdBot. (A-Bot có thể bay xa hơn BirdBot.) 2.✅ Ziggy moves more quietly than Sparta81. (Ziggy di chuyển nhẹ nhàng hơn Sparta81.) Ziggy moves more quieter than Sparta 81. (Ziggy di chuyển êm hơn Sparta 81.) 3. Frogfoot navigates weller than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) ✅ Frogfoot navigates better than Tsunami. (Frogfoot điều hướng tốt hơn Tsunami.) 4.✅ Sparky’s battery lasts longer than Chippo’s. (Pin của Sparky tồn tại lâu hơn của Chippo.) Sparky’s battery lasts more longly than Chippo’s. (Pin của Sparky dùng được lâu hơn của Chippo.) 5.✅ Fatmo completes tasks more carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) ☐ Fatmo completes tasks carefully than Bagman. (Fatmo hoàn thành nhiệm vụ cẩn thận hơn Bagman.) 6.✅ T-Whizz dances more beautifully than Jobo.(T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) T-Whizz dances more beautiful than Jobo. (T-Whizz nhảy đẹp hơn Jobo.) Activity 3: Pronunciation (5’) a) Objective: Ss can review the stress of nouns and adjectives with 2 and 3 syllables and 3 syllable adverbs ending with -ly. b) Content: Circling the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Circle the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. - Remind Ss some word stress rules in English, including two or three syllables. - Ask Ss to work individually. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, pronounce the words again. - Give feedback, correct Ss’ pronunciation if necessary. - Review. - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys Activity 4: Writing (13’) a) Objective: Ss can review the structure and language used in a descriptive paragraph. b) Content: Writing about where you think people will and won't live in 100 years, and why. Write 80 to 100 words. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Now, use the notes to write an email to a friend about your new smartphone. Write 80 to 100 words. - Briefly remind Ss of the structures of a descriptive paragraph. - Ask Ss some questions to remind them of an email structure. What do you write in the topic sentence? How do you describe your device? Do you give explanations and examples to describe it? Do you only write about its good features? - Have Ss write an email. - Have Ss look at each other’s work (peer correction). - Call Ss to read their writing. - Give feedback to one S’s writing. Writing Now, use the notes to write an email to a friend about your new smartphone. Write 80 to 100 words. - Review. - Answer the questions. Suggested Writing KEY Hi, Trang! I have a Cortel C58 smartphone. It has a really great screen, so it’s good for playing games and watching videos. It has small storage, but the camera is good. We can use it to take lots of photos. It doesn’t have a good speaker, so it isn’t good for listening to music. However, the battery life is really long. I’ll be able to use it all day long. I’m happy with my phone because it wasn’t expensive. See you later, Nga Tạm dịch: Chào Trang! Tôi có điện thoại thông minh Cortel C58. Nó có một màn hình thực sự tuyệt vời, vì vậy nó rất tốt để chơi trò chơi và xem video. Nó có dung lượng lưu trữ nhỏ, nhưng máy ảnh thì tốt. Chúng ta có thể sử dụng nó để chụp rất nhiều ảnh. Nó không có loa tốt, vì vậy nó không tốt để nghe nhạc. Tuy nhiên, tuổi thọ pin là thực sự dài. Tôi sẽ có thể sử dụng nó cả ngày. Tôi hài lòng với điện thoại của mình vì nó không đắt. Hẹn gặp lại, Nga C. Consolidation and homework assignments (5’) * Consolidation: - Grammar of Unit 5: Wh-questions and Yes/No questions and comparative adverbs. - Vocabulary of Unit 5: Words of the topic “science and technology” (tablet, screen, inch, weight, gigabyte, storage, rescue, lift, complete, navigate, recognize, carefully, quietly, safely). - Make three sentences to describe your electronic device. * Homework: - Review vocabulary, grammar and language skills of unit 5. - Do the exercises in WB: Unit 5 Review - Part 2 (page 54). - Prepare: Revision for the second mid- term exam V. Reflection a. What I liked most about this lesson today: ………………………………………………………………………………………… b. What I learned from this lesson today: ………………………………………………………………………………………… c. What I should improve for this lesson next time: ………………………………………………………………………………………… WEEK 32 Date of planning: 25/4/2024 Period: 98 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/05/2024 8A …/05/2024 8B Review the second term exam (P2) I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to: 1.1. Language knowledge and skills - review Possessive Pronoun, Reported Speech in statement. - review sounds /i:/, /d:/ - review how to read for gist and specific information from a passage. - review vocabulary words (blouse, embroidery, steamed, cloth, pattern, apron, utensil, basket, product, corn) - review grammar, pronunciation, and practice writing. - practice test taking skills. 1.2. Competences - improve writing skills and other skills related. - improve the use of English. - get used to the test format. 1.3. Attributes - have positive attitude in English language learning so that they actively participate in all classroom activities. - review the old lesson and have good preparation for the test. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book, class CDs, Digital Book (DCR phần mềm tương tác SB, DHA (từ vựng/ cấu trúc) phần mềm trò chơi tương tác), projector/interactive whiteboard / TV (if any), PowerPoint slides, handouts. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. IV. PROCEDURES A. Warm up: (10’) a) Objective: Introduce the new lesson and set the scene for Ss to acquire new language; get students' attention at the beginning of the class by enjoyable and short activities as well as to engage them in the follow-up steps. b) Content: Review vocabulary words. Ss work individually to write the words. c) Expected outcomes: Ss write the words with correct spellings. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Look and write the words. - Use DCR or PPT to show pictures of the keywords in the unit. - Have Ss work individually. - Show a picture to Ss. Ask Ss to write the correct name of the word on a piece of paper or a note. - Set the time in 10 seconds. - Ask the volunteer to say and spell the word aloud. - Reward for each correct word. - Look at the pictures. - Work individually. - Look and write the words down. - Raise hand to give answer. B. New lesson (30’) Activity 1: Vocabulary (10’) a) Objective: Ss can review vocabulary about ethnic culture and customs. b) Content: a. Complete the table and write the letters. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use these words in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES a. Complete the table and write the letters. - Ask Ss to work in pairs to Complete the table and write the letters. - Have Ss give answers, tell the meaning of the words /phrase again. - Check answers as a whole class. - Read the sentences. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. pottery (đồ gốm) 2. cloth (vải) 3. silver (bạc) 4. ethnic (dân tộc) 5. pattern (hoa văn) 6. basket (rổ) 7. embroidery (thêu) 8. product (sản phẩm) 9. headscarf (khăn trùm đầu) Activity 4: Grammar (10’) a) Objective: Ss can review the use of English: Possessive Pronoun, Reported Speech in statements; the article with a, the, and zero article, and the reported speech for questions. b) Content: - Fill in the blank with a, the, zero article. - Complete the sentences to report what the people asked. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use the grammar points in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES I. Đại từ sở hữu tiếng Anh - Possessive Pronouns Đại từ sở hữu (Possessive Pronouns) là một trong các loại đại từ trong câu tiếng Anh thể hiện sự sở hữu hay thuộc về. Đại từ sở hữu có thể thay thế cho một cụm danh từ hay danh từ trước đó để tránh lặp lại trong câu. Đại từ sở hữu trong câu tiếng Anh luôn thay thế danh từ hay cụm danh từ trước đó vì thế có công thức: Đại từ sở hữu = Tính từ sở hữu + Danh từ Bảng đại từ sở hữu: Đại từ nhân xưng Đại từ sở hữu Nghĩa I Mine Của tôi We Ours Của chúng tôi You Yours Của bạn He His Của anh ấy She Hers Của cô ấy They Theirs Của họ It Its Của nó Lưu ý: • Không sử dụng dấu nháy đơn (') với một đại từ sở hữu • Có thể dùng giới từ "of" trước một đại từ sở hữu II. Reported speech for statements - Reported Speech hay còn gọi là câu tường thuật, câu gián tiếp, được sử dụng để thuật lại lời nói trực tiếp của một người khác. - Để thay đổi câu thành câu tường thuật, chúng ta cần: • sử dụng các động từ tường thuật như say, tell, v.v. và lùi thì từ Hiện tại đơn sang quá đơn. • thay đổi từ can thành could • thay đổi đại từ & tính từ sở hữu - Cấu trúc câu: S + say(s) / said + (that) + S + V S + tell +O/told + O + (that) + S + V Ví dụ: "I like my new sports car," he said. He said (that) he liked his new sports car. a. Look and complete the table. b. Read the conversation. Underline the mistakes and write the correct words on the lines. Nancy: What do you want to do for a job, Ben? Ben: My dream is to be a vlogger. What’s your dream, Nancy? Nancy: My is to be a dentist. (1) Ben: Oh, very nice. What is Andy’s dream? Nancy: He is to be an engineer. (2) Ben: That’s cool. Did you know Tom and Mandy want to work together? Nancy: No. What’s theirs dream? (3) Ben: Theres is to work in a bank. They want to be rich. (4) Nancy: OK. That’s cool. What about your sister, Hannah? Ben: His is to be a veterinarian. (5) Nancy: She would be a great veterinarian. Ben: I think so, too. III. Mạo từ tiếng Anh - Articles Mạo từ (article) là những từ đứng trước danh từ, nhằm cho biết danh từ ấy đề cập đến một đối tượng xác định hay không xác định. Mạo từ không xác định a/ an • Trước danh từ số ít đếm được • Trước một danh từ làm bổ túc từ - thành phần phụ • Dùng trong các thành ngữ chỉ lượng nhất định • Half: ta dùng “a half” nếu half được theo sau một số nguyên Phân biệt cách sử dụng “a” và “an” • “a” đứng trước một phụ âm hoặc một nguyên âm có âm là phụ âm • “an” đứng trước một nguyên âm hoặc một âm câm • “an” cũng đứng trước các mẫu tự đặc biệt đọc như một nguyên âm Mạo từ xác định the • Trước một danh từ nếu danh từ này vừa được đề cập trước đó • Khi vật thể hay nhóm vật thể là duy nhất hoặc được xem là duy nhất Không dùng The với trường hợp: • Trước tên quốc gia số ít, châu lục, tên núi, hồ, đường phố IV. Câu gián tiếp với câu hỏi tiếng Anh - Reported speech for questions Chúng ta sử dụng câu tường thuật để nói hoặc lặp lại những câu hỏi mà ai đó đã hỏi trước thời điểm nói. Để chuyển các câu hỏi thành lời tường thuật, chúng ta sử dụng các động từ tường thuật như: Ask, wonder, etc. 1. Câu hỏi Yes/ No questions Khi đổi từ câu trực tiếp sang câu gián tiếp với câu tường thuật dạng yes/ no, ta cần: Thêm if hoặc whether trước câu hỏi Đổi lại vị trí của chủ ngữ và động từ trong câu S + asked/ wondered/ wanted to know + if/ whether + S +V ... (lùi thì) Ví dụ: Ben asked, "What do the H'Mong people do for a living?" Ben asked what the H'M1ng people did for a living. 2. Câu hỏi có từ để hỏi Ta có cấu trúc chung cho câu gián tiếp với có từ để hỏi: S + asked/ wondered/ wanted to know + WH + S +V… (lùi thì) Ví dụ: Ben asked, "Does your family celebrate the New Year?" Ben asked if/whether my family celebrated the New Year. Task a. Underline the mistakes and write the correct words on the lines. Write “Ø” for zero article. - Have Ss retell the way to use articles: a, the, and zero article. - Ask Ss to work individually to underline the mistakes and write the correct words on the lines. Write “Ø” for zero article. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, explain for their choice. - Check answers as a whole class. Task b. Change the following sentences (Questions) into reported speech - Show the task. - Have Ss read the questions and recall Ss’s knowledge about the reported speech for questions. - Have Ss write complete the report using reported speech for questions. - Ask Ss to work in pairs to check each other’s work. - Have Ss write answers on the board. - Check Ss’ answers, give feedback. – “Do you have a dictionary?”, Peter asked me. Peter asked me _________________________________________ . 2. “Are you nervous?”, the doctor asked me. The doctor asked me _________________________________________ . 3. “Will you go to the cinema with me?”, Minh asked me. Minh asked me _________________________________________ . 5. “Do you often go to school by bus?”, Van asked me. Van asked me _________________________________________ . 6. “What kind of music do you like?”, said Liz. Liz asked _________________________________________ . - Review old knowledge. - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. - Do the task. - Read the questions. - Do the task. - Exchange answers. - Write answers on the board. Key Key Nancy: What do you want to do for a job, Ben? Ben: My dream is to be a vlogger. What’s your dream, Nancy? Nancy: Mine is to be a dentist. Ben: Oh, very nice. What is Andy’s dream? Nancy: His is to be an engineer. Ben: That’s cool. Did you know Tom and Mandy want to work together? Nancy: No. What’s their dream? Ben: Theirs is to work in a bank. They want to be rich. Nancy: OK. That’s cool. What about your sister, Hannah? Ben: Hers is to be a veterinarian. Nancy: She would be a great veterinarian. Ben: I think so, too. Nancy: Bạn muốn làm công việc gì, Ben? Ben: Ước mơ của tôi là trở thành một vlogger. Ước mơ của bạn là gì, Nancy? Nancy: Của tôi là trở thành một nha sĩ. Ben: Ồ, rất tuyệt. Ước mơ của Andy là gì? Nancy: Anh ấy là kỹ sư. Ben: Thật tuyệt. Bạn có biết Tom và Mandy muốn làm việc cùng nhau không? Nancy: Không. Ước mơ của họ là gì? Ben: Nhiệm vụ của họ là làm việc trong ngân hàng. Họ muốn giàu có. Nancy: Được. Điều đó thật tuyệt. Còn em gái của bạn, Hannah? Ben: Cô ấy là bác sĩ thú y. Nancy: Cô ấy sẽ là một bác sĩ thú y tuyệt vời. Ben: Tôi cũng nghĩ vậy. Ex 3 Answer keys 1. The Khmer people mainly live in Cambodia. (Người Khơ-me chủ yếu sống ở Campuchia.) 2. The Nùng people have a large collection of folk songs. (Dân tộc Nùng có một kho tàng dân ca khá phong phú.) 3. A Red Dao man usually wears pants, a shirt, and a red headscarf. (Đàn ông Dao đỏ thường mặc quần, áo sơ mi và chít khăn đỏ.) 4. After getting married, the men live with their wives’ families. (Sau khi kết hôn, nam giới về ở với gia đình vợ.) 5. The men do the cooking on the first day of the new year. (Những người đàn ông nấu ăn vào ngày đầu tiên của năm mới.) Activity 5: Pronunciation & Writing (10’) a) Objective: - Ss can review the word stress and vowels. - Write a paragraph about customs and traditions. b) Content: - Circle the word that has different stress from the rest. - Write a paragraph 80-100 words. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Circle the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. - Use DCR to show the task. - Ask Ss to work individually to circle the answer. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, pronounce the words again. - Give feedback, correct Ss’ pronunciation if necessary. 4. A. engineer B. celebrity C. director D. musician 5. A. volunteer B. millionaire C. journalist D. electricity Writing: Write six sentences using each article (a, an, the, and zero article) about ethnic groups in Vietnam. Use the information in the Student’s Book to help you. Write 80 to 100 words. (Viết sáu câu sử dụng mỗi mạo từ (a, an, the, và zero mạo từ) về các dân tộc ở Việt Nam. Sử dụng thông tin trong .Viết 80 đến 100 từ.) - Give Ss 8 minutes to write the paragraph themselves. - Recall Ss memory about the types of giving supporting information. - Ask some volunteers to read their passage in front of the class. - Give feedback and evaluation. - Listen. - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 4. A 5. C - Prepare an outline for the writing. - Check on the knowledge in Lesson 3. - Present in front of the class. KEY 1. Cham people traditionally weave beautiful textiles in bold pinks or blues, which are saved for important rituals and ceremonies. (Người Chăm thường dệt những loại vải đẹp có màu hồng đậm hoặc xanh dương, được cất giữ để mặc vào những nghi lễ hoặc những dịp quan trọng.) 2. Ede women traditional custome includes a shirt is a boatneck with full sleeves and a sarong wrapped as a skirt. (Trang phục truyền thống của phụ nữ Ê Đê bao gồm chiếc áo dài tay cổ thuyền và một chiếc xà rông quấn lại làm váy.) 3. Cham people's dress is mostly made from cotton in white or blue, with a sarong for both men and women. (Trang phục của người CHăm hầu hết đều được làm từ vải cốt-tông màu trắng hoặc xanh biển, với vày xà rông cho cả nam và nữ.) 4. New Year is an important festival for the Khmer people. (Năm mới là lễ hội quan trọng của người Khmer.) 5. The Black H'mong are a subgroup of the H’mong minority, and usually make their homes in the mountainous areas of Northern Vietnam. (Người H'mong đen là một nhóm nhỏ của dân tộc thiểu số H'mong, và họ thường sinh sống ở vùng núi phía bắc Việt Nam.) 6. The Chăm people mainly live in Central and Southern Vietnam. (Người Chăm sống chủ yếu ở Trung Bộ và Nam Bộ.) C. Consolidation and homework assignments (5’) * Consolidation: * Grammar of Unit 7,8: Possessive pronouns, Reported speech for statements, articles, reported speech for questions. * Vocabulary of Unit 7, 8: Vocabulary about different ethnic groups in Vietnm and their culture. * Homework: - Review vocabulary, grammar of unit 7, 8. - Do the exercises in WB: Review of Unit 7, 8 - Review for exam. V. Reflection a. What I liked most about this lesson today: ………………………………………………………………………………………… b. What I learned from this lesson today: ………………………………………………………………………………………… c. What I should improve for this lesson next time: ………………………………………………………………………………………… WEEK 32 Date of planning: 25/4/2024 Period: 99 Period (Timetable) Date of teaching Class Attendance Absence Permission Non-permission …/05/2024 8A …/05/2024 8B ORAL TEST I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to: Students can introduce themselves. conversation with friends by topic: Life on other planets, teens, traditions of ethnic groups in Vietnam. Answer questions by topic. 1.2. Competences - improve communication, collaboration, analytical and critical thinking skills. Special ability in English - Ability to expand vocabulary (vocabulary) by topic - Ability to use grammatical structures - Pronunciation ability... - Ability to listen, speak by topic. - Communication and translation skills - Understanding of the culture of English-speaking countries, general knowledge of topics... 1. 3. Quality – Consciously apply knowledge and skills learned at school, in books and from other reliable sources into learning and daily life. - have positive attitude in English language learning so that they actively participate in all classroom activities. - review the old lesson and have good preparation for next unit. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. III. PROCEDURES 1. Students can introduce themselves. Eg. Hi everyone, I’m Dung, and I am a student in grade 8. I am from …. At school, I joined clubs such as sports club, music club,… I enjoy playing the guitar. My favorite subjects are Math and Geography, and I am particularly keen on learning about different countries. Outside of school, I enjoy spending time with my family and friends, and I also love climbing or camping with them. Thanks for listening! 2. Having a conversation with friends by topic: Life on other planets, teens, traditions of ethnic groups in Vietnam Eg 1 1. Where will people live in 100 years? (Con người sẽ sống ở đâu trong 100 năm nữa?) 2. Will people not want to live on the moon. (Có phải mọi người sẽ không muốn sống trên mặt trăng không? 3. Will there be many space stations near Earth by 2100? (Đến năm 2100, sẽ có nhiều trạm vũ trụ ở gần Trái đất phải không) 5. Do you think the temperature will be OK in space? (Bạn có nghĩ rằng nhiệt độ sẽ ổn trong không gian?) Eg 2 This is a nice home! Tell me about it (Đây là một ngôi nhà đẹp! Nói cho tôi nghe về nó đi) A: What can't you live without? (Bạn không thể sống thiếu gì?) B: My mansion has 20 rooms. (Biệt thự của tôi có 20 phòng.) A: Do you go to school? How do you get there? (Bạn có đi học không? Bạn đi học bằng gì?) B: I go to school in my sports car. (Tôi đến trường trong chiếc xe thể thao của mình.) A: Do you have any pets? (Bạn có nuôi con gì không?) B: I have two pet cats named Kate and Milly. (Tôi có 2 con mèo cưng tên là Kate và Milly) A: What do you do in your free time? (Bạn sẽ làm gì trong thời gian rảnh rỗi?) B: I buy new sports cars in my free time. (Tôi mua những chiếc xe thể thao mới trong thời gian rảnh.) Eg 3. 3. Answer the questions by topic. 4. Consolidation and homework assignments (5’) * Consolidation: * Vocabulary of Unit 6-8: Vocabulary about Life on other planets, teens, traditions of ethnic groups in Vietnam * Grammar of Unit 6-8 * Homework: - Review vocabulary, grammar of unit 6-8. - Do the exercises in WB: Review of Unit 7,8 - Prepare: Oral test V. Reflection a. What I liked most about this lesson today: …… b. What I learned from this lesson today: …… c. What I should improve for this lesson next time: ………………………………………………………………………………
Bình luận - Đánh giá
Chưa có bình luận nào
Bạn cần đăng nhập để gửi bình luận.

