Danh mục
ENGLISH 8 WEEK 26 PERIOD 76,77,78
Thích 0 bình luận
Tác giả: Tràn Thị Chiến
Chủ đề: Giáo dục
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 18/03/25 18:36
Lượt xem: 1
Dung lượng: 348.7kB
Nguồn: Tự soạn, tham khảo
Mô tả: Date of planning: 15.03.2025 Period 76 REVIEW FOR THE SECOND MIDDLE TERM I. OBJECTIVES By the end of the lesson, Ss will be able to 1.1. Language knowledge and skills - talk about possible UFO sightings in the past. - make predictions about where humans will live in the future. - review the target language and language skills in unit 6 • Grammar: Future Simple, Past Continuous and Past Simple • Vocabulary: Words of the topic “life on other planets”: (Earth, Mars, Venus, oxygen, space station, gravity, temperature, appear, disappear, disk-shaped, flying saucer, huge, tiny, strange, terrified, UFO). - practice test-taking skills. *Students with disabilities will be able to review words about Science and Technology and Life on Other planets 1.2. Competences - improve speaking, listening, reading and writing skills. - improve the use of English. 1.3. Attributes - have a good attitude toward learning English - become more diligent. - reread the previous lesson and be well-prepared for the second mid-term examination. II. TEACHING AIDS AND LEARNING MATERIALS 1. Teacher’s aids: Student book and Teacher’s book, class CDs, Digital Book (DCR phần mềm tương tác SB, DHA (từ vựng/ cấu trúc) phần mềm trò chơi tương tác), projector/interactive whiteboard / TV (if any), PowerPoint slides, handouts. 2. Students’ aids: Student’s book, workbook, notebook. III. PROCEDURES -Organization(1’) Class Date of teaching Absent students 8A 8B 8C A. Warm up: (5’) a) Objective: Introduce the new lesson and set the scene for Ss to acquire new language; get students' attention at the beginning of the class by enjoyable and short activities as well as to engage them in the follow-up steps. b) Content: Reviewing vocabulary of the topic “Life on other planets” c) Expected outcomes: Ss are ready for the new lesson. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Review vocabulary - Have Ss look at this code and write the correct words. (Nhìn vào mã này và viết các từ chính xác.) - Call Ss to give answers. - Check Ss’ answers and give feedback. - Lead to the new lesson. - Look at this code and write the correct words. - Give answers. Answer keys 1. Mars (Sao Hỏa) 2. gravity (trọng lực) 3. space station (trạm vũ trụ) 4. Venus (Sao Kim) 5. Earth (Trái Đất) 6. oxygen (Oxy) 7. temperature (nhiệt độ) (KEY B. New lesson (35’) • Activity 1: Vocabulary (7’) a) Objective: Ss can review vocabulary about life on other planets. b) Content: Circle the correct words. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully, and they can use these words in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Circle the correct words. - Ask Ss to work in pairs and find the words 1. Mars (Sao Hỏa) 2. gravity (trọng lực) 3. space station (trạm vũ trụ) 4. Venus (Sao Kim) 5. Earth (Trái Đất) 6. oxygen (Oxy) 7. temperature (nhiệt độ) in the word search. - Have Ss give answers, tell the meaning of the words /phrases again. - Check answers as a whole class. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys • Activity 2: Grammar (10’) a) Objective: Ss can review the tenses: Future Simple, Past Continuous and Past Simple b) Content: Underlining the mistakes and writing the correct answers on the lines. c) Expected outcomes: Ss produce the language successfully, and they can use the grammar points in speaking and writing. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES I. Thì tương lai đơn tiếng Anh - The future simple Eg: … 1. ĐN. Thì tương lai đơn trong tiếng Anh (Simple future tense) dùng khi không có kế hoạch hay quyết định làm gì trước khi nói. Chúng ta ra quyết định tự phát tại thời điểm nói. Cấu trúc Thì tương lai đơn: • S + will/shall + V-inf • S + will/shall + not + V-inf • Will/Shall + S + V-inf ? Dấu hiệu nhận biết thì tương lai đơn • Trạng từ chỉ thời gian • In + (thời gian): trong bao lâu (in 5 minutes: trong 5 phút) • Tomorrow: ngày mai • Next day/ next week/ next month/ next year: ngày tới, tuần tới, tháng tới, năm tới. • Soon: sớm thôi • Trong câu có những động từ chỉ quan điểm • Think/ believe/ suppose/ assume…: nghĩ/ tin/ cho là • Promise: hứa • Hope, expect: hi vọng/ mong đợi 3. Cách dùng 3.1. Diễn tả 1 quyết định ngay thời điểm nói Ví dụ: 3.2. Diễn tả 1 dự đoán không có căn cứ rõ ràng Ví dụ: - I guess Jim won’t tell the truth (Tôi nghĩ Jim sẽ không nói sự thật đâu.) 3.3. Dùng để đưa ra lời mời hoặc yêu cầu 3.4. Đưa ra một lời hứa Ví dụ: - I promise I will be home on time (Tôi hứa là tôi se về nhà đúng giờ.) 3.5. Đưa ra lời cảnh báo 3.6. Đưa ra lời đề nghị giúp đỡ 3.7. Đưa ra lời gợi ý hoặc ý tưởng nào đó Ví dụ: - Shall we have Korean food? (Chúng ta ăn đồ Hàn nhé!) 3.8. Sử dụng trong câu điều kiện loại 1 Ex 1: Use the correct form of the verbs in the bracket - Ask Ss to work individually to the correct form of the verbs in the bracket - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, explain for their choice. - Check answers as a whole class. 1. I think she (not come)...........back home before 11 p.m. 2. We believe that he (finish)...........the task in 3 hours. 3. If you feel sad, I (take).........you out. 4. Your teacher (call)...........you. 5. The film (end).........at 9 p.m. I. Past Simple 1. Khái niệm Thì quá khứ đơn (Past simple tense) dùng để diễn tả một hành động, sự việc diễn ra và kết thúc trong quá khứ. Ví dụ: • We went shopping yesterday. (Ngày hôm qua chúng tôi đã đi mua sắm) • He didn’t come to school last week. (Tuần trước cậu ta không đến trường.) 2. Cấu trúc thì quá khứ đơn 2.1. Công thức thì quá khứ đơn với động từ “TO BE” 2.1.1. Thể khẳng định Cấu trúc: S + was/ were +… Trong đó: S (subject): Chủ ngữ Lưu ý: • S = I/ He/ She/ It/ Danh từ số ít + was • S = We/ You/ They/ Danh từ số nhiều + were Ví dụ: • I was at my uncle’s house yesterday afternoon. (Tôi đã ở nhà bác tôi chiều hôm qua) • They were in Hanoi on their summer vacation last month. (Họ đã ở Hà Nội vào kỳ nghỉ hè tháng trước.) 2.1.2. Thể phủ định Cấu trúc: S + was/ were + not Lưu ý: • was not = wasn’t • were not = weren’t Ví dụ: • He wasn’t at home last Monday. (Anh ấy đã không ở nhà thứ Hai trước.) • We weren’t happy because our team lost. (Chúng tôi không vui vì đội của chúng tôi đã thua.) 2.1.3. Thể nghi vấn Câu hỏi Yes/No question Cấu trúc: Was/ Were + S +…? Trả lời: • Yes, S + was/ were. • No, S + wasn’t/ weren’t. Ví dụ: • Were you sad when you didn’t get good marks? => Yes, I was./ No, I wasn’t. Câu hỏi WH- question Cấu trúc: WH-word + was/ were + S (+ not) +…? Trả lời: S + was/ were (+ not) +…. Ví dụ: • What was the weather like yesterday? (Hôm qua thời tiết như thế nào?) • Why were you sad? (Tại sao bạn buồn?) • 2.2. Thì quá khứ đơn với động từ thường 2.2.1. Thể khẳng định Cấu trúc: S + V2/ed +… Trong đó: • S (Subject): Chủ ngữ • V2/ed: Động từ chia thì quá khứ đơn (theo quy tắc hoặc bất quy tắc) Ví dụ: • I went to the stadium yesterday to see watch the football match. (Tôi đã tới sân vận động ngày hôm qua để xem trận đấu.) • We visited Australia last summer. (Chúng tôi du lịch nước Úc mùa hè trước.) 2.2.2. Thể phủ định Cấu trúc: S + did not + V (nguyên mẫu) Lưu ý: did not = didn’t Ví dụ: • They didn’t accept our offer. (Họ không đồng ý lời đề nghị của chúng tôi.) • She didn’t show me how to open the computer. (Cô ấy không cho tôi thấy cách mở máy tính.) 2.2.3. Thể nghi vấn Câu hỏi Yes/ No question Cấu trúc: Did + S + V (nguyên thể)? Trả lời: Yes, S + did./No, S + didn’t. Ví dụ: • Did you bring her the package? (Bạn đã mang gói hàng cho cô ấy phải không?) => Yes, I did./ No, I didn’t. • Did Cristiano play for Manchester United? (Có phải Cristiano từng chơi cho Manchester United không?) => Yes, he did./ No, he didn’t. Câu hỏi WH- question Cấu trúc: WH-word + did + S + (not) + V (nguyên mẫu)? Trả lời: S + V-ed +… Ví dụ: • What did you do last Sunday? (Bạn đã làm gì Chủ nhật trước?) • Why did she break up with him? (Tại sao cô ấy lại chia tay anh ta?) II. Past Continuous Quá khứ tiếp diễn (Past continuous) thường được sử dụng để diễn tả, nhấn mạnh quá trình của sự việc hoặc hành động. Nó còn thể hiện tính chất của một sự việc kéo dài trong quá khứ và không còn tiếp diễn ở hiện tại. Cấu trúc Thì quá khứ tiếp diễn: • S + was/were + V-ing • S + wasn’t/ weren’t + V-ing • Was/ Were + S + V-ing ? Cách dùng thì quá khứ tiếp diễn • Dùng để diễn tả một hành động xảy ra tại một thời điểm xác định trong quá khứ. Ví dụ: Ann was watching a cartoon at 10 P.M yesterday. (Ann đang xem hoạt hình lúc 10 giờ tối qua). Dùng để diễn tả hai hành động cùng xảy ra đồng thời trong quá khứ. Thường đi kèm “while” Ví dụ: While they were preparing for the party, she was sleeping. (Khi mọi người đang chuẩn bị cho bữa tiệc thì cô ấy đang ngủ). Diễn tả một hành động đang xảy ra thì có hành động khác xen vào. Thường đi kèm “when”. Hành động kéo dài hơn dùng thì QKTD, hành động xen vào dùng QKĐ. • Ví dụ: It rained when I was planting a tree. (Tôi đang trồng cây thì trời đổ mưa). • Diễn tả hành động được lặp đi lặp lại trong quá khứ gây ảnh hưởng (làm phiền) đến người khác. Thường để phàn nàn. Thường đi kèm “always” Ví dụ: When he lived here, he was always making noise. (Khi anh ta sống ở đây, anh ta luôn gây ồn ào). Dấu hiệu nhận biết thì quá khứ tiếp diễn Dấu hiệu nhận biết thì quá khứ tiếp diễn là trong câu xuất hiện các trạng từ chỉ thời gian như: • At + Giờ + Thời gian trong quá khứ (at 10 o’clock last night,…) • At this time + Thời gian trong quá khứ (at this time two days ago,…) • In + Năm (in 1999, in 2020) • In the past (trong quá khứ) Ví dụ: It rained when I went for a walk yesterday. (Trời đổ mưa khi tôi đang đi dạo ngày hôm qua). Write the correct form of the verbs. (Viết dạng đúng của động từ.) 1. James was playing football in the yard when he _______ (see) a UFO. 2. Alice _______ (be) doing her homework when she heard her dog barking loudly. 3. They were having lunch when the flying saucer _______ (arrive) 4. He was _______ (look) for his shoes when a strange man knocked on the door. 5. David and Rachael _______ (be) cleaning their home when the phone rang. 6. Bob was _______ (walk) home when he heard a loud noise. Key 1. James was playing football in the yard when he saw a UFO. (James đang chơi bóng trong sân thì nhìn thấy một UFO.) 2. Alice was doing her homework when she heard her dog barking loudly. (Alice đang làm bài tập về nhà thì cô ấy nghe thấy tiếng chó sủa rất to.) 3. They were having lunch when the flying saucer arrived. (Họ đang ăn trưa thì đĩa bay đến.) 4. He was looking for his shoes when a strange man knocked on the door. (Anh ấy đang tìm giày thì một người đàn ông lạ mặt gõ cửa.) 5. David and Rachael were cleaning their home when the phone rang. (David và Rachael đang dọn dẹp nhà cửa thì chuông điện thoại reo.) 6. Bob was walking home when he heard a loud noise. (Bob đang đi bộ về nhà thì nghe thấy một tiếng động lớn.) Write three sentences using the prompts below. (Viết ba câu sử dụng các gợi ý dưới đây.) Key I was doing homework when I heard s strange noise. (Tôi đang làm bài tập về nhà thì tôi nghe thấy một tiếng động lạ.) I was watching a movie when I saw a light in the sky. (Tôi đang xem một bộ phim thì tôi nhìn thấy một ánh sáng trên bầu trời.) I was hanging out with my friends when I saw an alien. (Tôi đang đi chơi với bạn bè thì nhìn thấy người ngoài hành tinh.) - Look at the example to give the usage and form - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys • Activity 3: Pronunciation (5’) a) Objective: Ss can review the stress of nouns and adjectives with 2 and 3 syllables. b) Content: Circling the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. c) Expected outcomes: Ss produce the new language successfully. d) Organization of the activity: TEACHER’S ACTIVITIES STUDENTS’ ACTIVITIES Circle the word that has the underlined part pronounced differently from the others. - Ask Ss to work individually. - Have Ss work in pairs to check each other’s work. - Call Ss to give answers, pronounce the words again. - Give feedback, correct Ss’ pronunciation if necessary. 1. A. disappear B. planets C. Mars D. Venus 2. A. exciting B. living C. gravity D. billion 3. A. scientist B. life C. excited D. similar Choose the word whose primary stress is NOT placed on the second syllable. 4. A. interesting B. polluting C. preventing D. protecting 5. A. fascinating B. swimming C. exciting D. building - Review. - Work individually. - Work in pairs. - Give answers. Answer keys 1. D 2. C 3. B C. Consolidation and homework assignments (4’) * Consolidation: -Grammar of Unit 5,6: -Vocabulary of Unit 5,6: Words about feelings and school tasks (disappointed, excited, delighted, annoyed, surprised, test, presentation, book report, project, homework, fail, pass, …). * Homework: - Review vocabulary, grammar of unit 5,6 - Do the exercises in WB: Review of Unit 5,6 (page 67). D. Reflection a. What I liked most about this lesson today: ………………………………………………………………………… b.What I learned from this lesson today: …………………………………………………………………………… c. What I should improve for this lesson next time: …………………………………………………………………………… ******************** Date of planning: 15.03.2025 Period 77 THE SECOND MID-TERM TEST I. Objectives 1. Knowlege The teacher will check ss’ vocabulary, grammar and knowledge from unit 5 to unit 6 + Vocabulary: review all vocabulary and structures from unit 5 to unit 6 + Grammar: simple past and past continuos 2. Skills: Listening, reading, writing skills, vocab and grammar 3. Attitude: Educate ss to learn hard and to be truthful 4. Qualities:(năng lực chung, năng lực chuyên biệt) - Ability to expand vocabulary (vocabulary) by topic - Ability to use grammatical structures - Pronunciation ability... - Ability to listen, read and write by topic. - Communication and translation skills - Understanding of the general knowledge of topics... II.The form of the test - Kết hợp trắc nghiệm khách quan và tự luận: 40% nhận biết, 30% thông hiểu, 30% vận dụng UBND THÀNH PHỐ ĐÔNG TRIỀU ĐỀ KIỂM TRA GIỮA HỌC KÌ II TRƯỜNG THCS BÌNH DƯƠNG NĂM HỌC 2024-2025 MÔN TIẾNG ANH LỚP 8 Ngày kiểm tra: …/3/2025 Thời gian làm bài: 60’(không kể thời gian phát đề) ( Đề có 4 trang) PART A. LISTENING (0,2x10=2,0points) I. Listen to a conversation at a store. Write T (true) or F (false). II. Listen to a conversation between two friends. Choose the best for each question. (5 questions) PART B. LANGUAE (0,2x15 =3.0points) Choose the word whose underlined part is pronounced differently. Choose the best option (A, B, C or D) to complete each of the following questions. Find the underlined part that needs correction in the following questions. Circle the letter A, B, C or D to indicate the sentence that best completes each of the following exchanges. PART C: READING (0,20x10=2,0points) I.Read the following announcement and circle the letter A, B, C or D to indicate the correct option that best fits each of the numbered blanks from 26 to 30 II.Read the review of a film and choose the best answer for each question. (5 questions) PART D. WRITING (0,3x10=3,0points) I.Rewrite the sentences with the same meaning, use the given words II. Use the given words or phrases to make a complete sentence. THE END ************************* Date of planning: 15.03.2025 Period 78 CORRECTING THE SECOND MID- TERM TEST Time allow : 60 minutes A.Objectives 1. Knowledges + The aims: By the end of the lesson, the teacher will check ss’ vocabulary, grammar and knowledges from unit 5 to unit 6 + Vocabulary: review all vocabulary and structures from unit 5 to unit 6 + Grammar: 2. Skills : Listening, reading, writing skills and grammar 3. Attitude: Educate ss to learn hard and to be truthful B. Preparations 1.Teacher : computer, projector 2. Students: review from unit 6 to unit 7 drafting paper. D. Procedures. -Organization(1’) Class Date of teaching Absent students 8A 8B 8C UBND THÀNH PHỐ ĐÔNG TRIỀU ĐÁP ÁN ĐỀ KIỂM TRA GIỮA HỌC KÌ II TRƯỜNG THCS BÌNH DƯƠNG NĂM HỌC 2024-2025 MÔN TIẾNG ANH LỚP 8 Ngày kiểm tra: …/3/2025 Thời gian làm bài: 60’(không kể thời gian phát đề) ( Đề có 4 trang)

Bình luận - Đánh giá

Chưa có bình luận nào

Bạn cần đăng nhập để gửi bình luận.