
- Lớp 6
- Toán học
- Vật lý
- Ngữ văn
- Sinh học
- Lịch sử
- Địa lý
- Ngoại ngữ (Tiếng Anh)
- Công nghệ
- Giáo dục công dân
- Giáo dục thể chất
- Âm nhạc
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học Tự nhiên
- Nghệ thuật
- Giáo dục địa phương
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- Lịch sử-Địa lý
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Lớp 7
- Lớp 8
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Hoạt động GD NGLL
- Lớp 9
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động GD NGLL
- Lịch sử
- Hoạt động trải nghiệm STEM

Tác giả: Tràn Thị Chiến
Chủ đề: Giáo dục
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 23:20 06/11/2022
Lượt xem: 9
Dung lượng: 249,3kB
Nguồn: Tự soạn
Mô tả: Date of planning: 24/10/2022 Period 25 UNIT 5 STUDY HABITS Lesson 2: Listen I.Objectives. 1.Knowledge By the end of the lesson, Ss will be able to talk about their study habits,listen for specific information to fill in a report card . 2.Skill: Listening 3.Attitudes: Students love more their subjects and work hard 4. Competence and quality: 4.1. Competence: - General capacity:self-learning ability, communication capacity, capacity to use language, cooperation capacity,… - Specilized capacity:English language ability, develop self capacity,.. 4.2. Quality: Love family and country, willing to participate in social activities, live humanty, cooperate with people around,… II.Preparation: 1, Teacher's: text book, teacher’s book, sub-boards, pictures, cues .2, Students': text book, note book, chalks, pens III.Procedures 1. Organization 1’ Class Date of teaching Absent students 8B 8C Activities Content ACTIVITY 1 (WARM-UP) (5’) a. Aim: Set the scene, lead students to the main part of the period. b. Content: Active words and structures, Brainstorming c. Outcome: Ss’ understanding, ability of using the words and structures d. Organization: Brainstorming - Ask Ss to write their ideas on the blackboard . * Possible answers : Speak English to friends in class ,Watch English TV ,Do grammar exercises,Read English stories ,Read English newspapers / magazines ,Listen to the English radio program . 2. ACTIVITY 2: PRESENTATION (10’) a. Aim: Students can memorize some new words b. Content: vocabulary, set the scene, structures c. Outcome: students can read and write the new words d. Organization: LISTENING a. Pre – teach vocabulary -TM: Play game, practising, discussion group, technical present…. -C: Co-operation, communication,… -Q: Love family, friends and country * Checking : What and where - Call on some Ss to read the possible answers above and copy down . - Have Ss read the questions and words in the boxes. Introduce the topic of the listening and some new words : a. Prediction : - Ask Ss to look at Sarah,s report and predict the missing information and then compare with their partners . a. day present (1) b. Day absent (2) c. Behavior – participant (3) d. Listening (4) e. Speaking (5) f. Reading (6) g. Writing (7) - Call on some Ss to read their predictions and write them on the board . 2. ACTIVITY 2: PRACTICE (15’) . Listen : - Get Ss to listen to the tape and check their prediction . - Call on Ss to read their results and give feedback . c. Comprehension questions : - Ask Ss to answer some questions about Sarah,s report card . 1. Who are Sarah,s parents ? 2. What is Sarah,s teacher,s name ? 3. What subject was reported ? For what term ? 4. What are the comments ? 5. What does S stand for ? What about F UA B CD ? - Ask Ss to listen to the tape again and work in pairs to answer the questions . - Call on some pairs to practice in front of class . - Give feedback . 4. ACTIVITY 4: APPLICATION (5’) a. Aim: Stundents apply the knowledge they learnt in practice b. Content: Discussion, Survey c. Outcome: students’s talks d. Organization: Survey - Ask Ss to work in pairs , asking their partners questions and taking notes of the answers . - Ask Ss to work in groups of 4 0r 5 to report what they have known about their partners, study . - Correct mistakes if any . IV.Consolidation (2’) study habits V.Homework: (2’) 1. Copy the effective ways of learning English they have found out . 2. . Write something about your partners, study habits Eg : Lan is my best friend . She works very hard and always get good grades . she usually does her homework after school 3.Do exercises in workbook . 4. Prepare the next lesson Brainstorming * Possible answers : Speak English to friends in class ,Watch English TV ,Do grammar exercises,Read English stories ,Read English newspapers / magazines ,Listen to the English radio program . I. Vocabulary : - behavior (n) = cách cư xử - A participant (n) = nguoi tham gia - Satisfactory >< unsatisfactory (a) = thoải mai - cooperation (n) = hop tac - attendance (n) = - to appreciate = danh gia cao I.Gap fill prediction p48 II.Listen:T’ book p53 Key: 1. 87 days present 2. 5 days absent 3. participation : Spanish pronunciation 4. Listening : Comprehension 5. Speaking : A 6 . Reading : A 7 . Writing : B III.Answer the questions: 1.Mrs .Chen 2.Miss Blake 3.English, For First term 4.Speaks English quite well.However,She does need to improve her listening skills. 5.S=satisfactory A=Excellent B=Good F=Fall U=Unsatisfactory C=Fair D=Poor Survey Questions /You/Your partner 1. When do you do your homework ? 2. Who helps you with your homework? 3. How much time do you spend on Maths / English / History / Literature ? 4. Which subject do you need to improve? 5. What do you do to improve your English? Homework : (2’) 1. Copy the effective ways of learning English they have found out . 2. . Write something about your partners, study habits Eg : Lan is my best friend . She works very hard and always get good grades . she usually does her homework after school 3.Do exercises in workbook . 4. Prepare the next lesson -------------------------------o0o----------------------------- Date of planning: 24/10/2022 Period 26 REVIEW FOR THE FIRST MIDDLE TERM TEST I. Objectives: By the of the lesson, students will be able: 1. Knowledge: To review and practice grammar in 3 units. 2. Skills: To develop communicative skills. 3. Attitude:To be better in English grammar. II. Language contents: 1. Vocabulary: review. 2. Structures: review III. Teaching aids: textbook, chalks. IV. Techniques: asking, answering, pair work, group work. V. Teaching procedures: 1. Organization 1’ Class Date of teaching Absent students 8B 8C 2. Check-up:no check-up. 3. New lesson: Times Teacher’s and students’ activities Contents 5’ 10’ 10’ 5’ 5’ 5’ • Warm-up -T: have Ss play a game “Lucky number”. - T: give 6 numbers with 4 numbers have questions and 2 numbers are lucky number. - T: divide the class into two groups. - Ss: play the game. Choose the number in turns, if they choose a number which has a question they have to answer the question, if they choose the question which is the lucky number they have two marks but don’t have to answer question Which group has more marks that is the winner. Activity 1:(pair work) * Presentation: - T: ask Ss to remind the stucture with “enough”. - Ss: remind the structure. - T: write on the board - Ss: copy down in their notebooks. * Practice: - T: give exercise - Ss: do exercise in pairs, speak then write on the board - T: remark,correct. - Ss: copy the right sentences in their notebooks. Activity 2:(pair work, group work) * Presentation: - T: ask Ss to remind the structure of the simple tenses(present/past/future with be going to) - Ss: remind, go to the board and write. * Practice: - T: give exercise. - Ss: work in group of four, do exercise in their small boards then stick on the board. - T: ask others remark and correct if necessary. - Ss: copy the correct sentences in their exercise books. Activity 3:(group work) -T: ask Ss to call someadverbs of place. - Ss: recall. - T: have Ss do exercise in small groups. - Ss: present before the class. Activity 4:(reviewing) -T: review the question word “Why”and the answer “Because” Activity 5:(reviewing) -T: ask Ss to remind some reflexive pronoun. - Ss: speak before the class. - T: have Ss give example. - Ss: give example sentence which contains the reflexive pronoun. - T: correct Game: Lucky number Where do you live? What did Alaxender G. Bell invent? Lucky number What do you have to do at home? Lucky number Who helps you with your homework? I.Enough: *Exercise:Combine each of the following pairs of sentences into one sentence.Using (not)adj+enough+to+inf 1.My sister is old.She can drive a car. → My sisteris old enough to drive a car. 2.The radio isn’t small.You cann’t put it in your pocket. → The radio isn’t small enough to put in your pocket 3.The coat isn’t warm.I don’t wear it in winter. → This coat isn’t warm enough to wear in winter 4.Mr.Robinson isn’t rich He can’t buy a house. → Mrs.Robinson isn’t rich enough to buy a house. II.Tenses: 1.Present simple tense: S+V/S+V-s/es 2.Past simple tense: S+V-ed/V-column 2 3.Future(talk about intentions): S+be going +to+inf. *Exercise:Put the verbs in the brackets into the correct form. 1. ___you ___ (go)to school yesterday? 2.Bees ___ (make) honey. 3. Last night Mr.Ha ___ (watch)an action movie. 4. She’s going to ___ (visit)her Grandma this weekend. Key:1. Did ___go 2. make 3. watched 4.visit III.Adverbs of place: Upstairs,downstairs,inside,outside,here there * Exercise:Fill in the gaps with a suitble adverb. 1.Don’t come in.Please wait ______for your turn. 2.My classroom is upstairs but Nam’s classroom is _____ Answer:1.outside; 2.dowstairs IV.Why-Because: Why: tại sao Because:bởi vì Ex:mWhy wasn’t Mary at work yesterday? -Because she didn’t feel well. V.Reflexive pronoun: Myself,himself,herself,themselves,ourselves, yourself,yourselves. Ex: I do this exercise myself. They have to cook lunch themselves . Used to(5’) * express habit actions in the past * Structure: IV. Consolidation (3’): * IMindMap: V.Homework(2’) - Review vocabulary. - Review grammar. - Prepare for the first one period test. ************************ Date of planning: 24/10/2022 Period 27 THE FIRST MIDDLE TERM TEST Time allow : 45 minutes A.The aims of the lesson 1. Knowledges + The aims: By the end of the lesson, the teacher will check ss’ vocabulary, grammar and knowledges from unit 1 to unit 4 + Vocabulary: review all vocabulary and structures from unit 1 to unit 4 + Grammar: The present simple tense 2. Skills : Listening, reading, writing skills and grammar 3. Attitude: Educate ss to learn hard and to be truthful B. Preparations 1.Teacher : photo the tests : 98 sheets 2. Students: review from unit 1 to unit 4, drafting paper. D. Procedures. I.Organization (1’) Class Date of the test Absent students 8B 8C PHÒNG GIÁO DỤC & ĐÀO TẠO ĐÔNG TRIỀU BẢNG ĐẶC TẢ KỸ THUẬT KIỂM TRA GIỮA KỲ I TRƯỜNG THCS BÌNH DƯƠNG NĂM HỌC 2022-2023 MÔN TIẾNG ANH LỚP 8 TT Kĩ năng Đơn vị kiến thức/ kỹ năng Mức độ kiến thức, kỹ năng cần kiểm tra đánh giá Số câu hỏi theo mức độ nhận thức Tổng Nhận biết Thông hiểu Vận dụng Vận dụng cao TN TL TN TL TN TL TN TL TN TL I Listening 1. Gap filling/MCQs - Nghe một đoạn hội thoại /độc thoại (khoảng 120 – 140 từ) 1.5 phút liên quan đến các chủ đề đã học: Đặt kế hoạch Nhận biết: - Nghe lấy thông tin chi tiết về: những việc làm trong quá khứ 2 2 Thông hiểu: - Hiểu được nội dung chính của đoạn đọc thoại / hội thoại về chủ đề để điền thông tin còn thiếu vào chỗ trống (gap-filling) hoặc/và chọn thông tin đúng để trả lời câu hỏi (MCQs). 3 3 Vận dụng: Trắc nghiệm khách quan 4 đáp án/ điền từ vào chỗ trống - Tổng hợp thông tin từ nhiều chi tiết, loại trừ các chi tiết sai để chọn đáp án đúng. (Lưu ý: 4 lựa chọn các phương án nhiễu cần khác biệt rõ ràng với đáp án đúng về âm, số...) 2. T/F - Nghe một đoạn hội thoại / độc thoại khoảng 1.5 phút (khoảng 120 – 140 từ) về liên quan đến các chủ đề đã học: Những việc trong quá khứ - Học sinh trả lời câu hỏi bằng cách chọn phương án đúng /sai Nhận biết: - Nghe lấy thông tin chi tiết về: Những việc trong quá khứ 2 2 Thông hiểu: - Hiểu được nội dung chính của đoạn độc thoại / hội thoại để chọn câu trả lời đúng sai (True / False). 2 2 Vận dụng: - Từ nội dung của bài đưa ra nhận định đánh giá suy ra được nội dung. - Sử dụng được các chi tiết đúng loại trừ các chi tiết sai để chọn đáp án. 1 1 II Language 1. Phonology Các nguyên âm đơn, nguyên âm đôi, phụ âm, tổ hợp phụ âm. Trọng âm Nhận biết: + Âm đuôi /t, id/ + Nguyên âm: /ai/, /i/ Thông hiểu: Kiểm tra tích hợp ở nội dung nghe Vận dụng: Kiểm tra tích hợp ở nội dung nói 4 4 2. Vocabulary Dạng câu hỏi MCQs Các từ vựng đã học theo chủ điểm: - Đặt kế hoạch, Những việc trong quá khứ Nhận biết: - Từ / cụm từ trong sách giáo khoa. 1 1 Thông hiểu: - Hiểu và phân biệt được các từ vựng theo chủ đề đã học. - Nắm được mối liên kết và kết hợp từ trong bối cảnh và ngữ cảnh tương ứng. 1 1 Vận dụng: - Cấu tạo từ, sử dụng từ phù hợp với văn cảnh (danh từ, tính từ, động từ, trạng từ…) 3. Grammar Các chủ điểm ngữ pháp đã học: - Giới từ chỉ thời gian , nơi chốn - Thì quá khứ - Đại từ phản thân Nhận biết: - Câu sử dụng - Giới từ chỉ thời gian , nơi chốn - Thì quá khứ - Đại từ phản thân 1 1 Thông hiểu: - Biết cách sử dụng câu - Giới từ chỉ thời gian , nơi chốn - Thì quá khứ - Đại từ phản thân 1 1 Vận dụng: - Vận dụng những điểm ngữ pháp đã học vào bài viết / nói / nghe / đọc. 4. Error identification Nhận biết: - Nhận diện lỗi sử dụng động từ khuyết thiếu - Nhận diện lỗi về tính từ sở hữu - Nhận diện lỗi về câu dùng giới từ - Nhận diện lỗi sử dụng từ 2 2 III Reading 10 1. Cloze test Hiểu được bài đọc có độ dài khoảng 120 - 150 từ về các chủ điểm đã học: Friend/ inventer Nhận biết: Nhận ra được các thành tố ngôn ngữ và liên kết về mặt văn bản - Giới từ chỉ thời gian , nơi chốn - Thì quá khứ - Đại từ phản thân 2 2 Thông hiểu: - Nghĩa của từ trong ngữ cảnh phù hợp. - Loại từ 2 2 Vận dụng: - Phân tích mối liên kết giữa các câu trong văn bản để chọn liên từ phù hợp. 1 1 2. Reading comprehension Hiểu được nội dung chính và nội dung chi tiết đoạn văn có độ dài khoảng 120 - 150 từ, xoay quanh các chủ điểm có trong nội dung đã học từ bài 1 đến bài 3. Nhận biết: - Thông tin chi tiết về địa điểm, thời gian, cách thức… 2 2 Thông hiểu: - Hiểu ý chính của bài đọc và chọn câu trả lời phù hợp. - Hiểu được nghĩa tham chiếu. - Loại trừ các chi tiết để đưa ra câu trả lời phù hợp. 2 2 Vận dụng: - Đoán nghĩa của từ trong văn cảnh. - Hiểu ngụ ý tác giả. 1 1 Vận dụng cao - Thể hiện quan điểm cá nhân về nội dung bài đọc. (Tích hợp vào kiểm tra kỹ năng viết) IV Writing 10 1. Sentence transformation Thông hiểu: - Viết lại câu “too/ enough/ - Viết lại câu sử dụng giới từ - Viết câu với cấu trúc used to - Viết câu với cấu trúc có tính từ miêu tả hình dáng 4 4 Vận dụng: - Viết lại câu sử dụng các cấu trúc tương đương. 2 2 2. Sentence building Sử dụng từ/ cụm từ gợi ý và các cấu trúc đã học để viết thành câu hoàn chỉnh Vận dụng cao: - Sử dụng các cấu trúc và từ vựng đã học để viết câu hoàn chỉnh 4 4 Tổng 14 11 5 5 3 2 30 10 câu PHÒNG GD & ĐT ĐÔNG TRIỀU ĐÁP ÁN-BIỂU ĐIỂM CHẤM BÀI KT GIỮA KỲ I TRƯỜNG THCS BÌNH DƯƠNG NĂM HỌC 2022-2023 MÔN TIẾNG ANH LỚP 8 Ngày kiểm tra: …/...../2022 (Thời gian làm bài 45’) Tape I. Grandma: This is me, Nga. I used to live on a farm when I was a young girl. Nga: What was life like then? Grandma: I didn't go to school because I had to stay home and help my mom. I used to look after my younger brothers and sisters. Nga: What did Great-grandma do? Grandma: She used to cook the meals, clean the house and wash the clothes. Nga: That sounds like hard work! Grandma: It was. And there wasn't any electricity. Mom had to do everything without the help of modern equipment. Nga: What did you do in the evenings? Grandma: After dinner, Mom lit the lamp and Dad used to tell us stories. Nga: Do you remember any of them? Grandma: Oh. yes. The best one was The Lost Shoe. It’s an old folktale. Nga: Please tell me the tale, Grandma. Traditional stories are great. Grandma: All right. Once a poor farmer ... II. Hoa: 3 847 329 Nga: Can I speak to Hoa, please? This is Nga. Hoa: Hello, Nga. Nga: I’m going to see the movie Dream City at 6.45 this evening. Would you like to come? Hoa: Of course, but wait a minute. I have to ask my aunt and she’s downstairs. Hold on... OK, Nga. Aunt Thanh says I can go. Oh, where's it on? Nga: At Sao Mai Movie Theater. It’s a bit far from your house, I'm afraid. Hoa: Well, I know where it is, but I’m using my cousin’s bike tonight. Nga: OK, Hoa. Let’s meet outside the theater. Hoa: Is 6.30 all right? Nga: That’s fine. See you at 6.30. Hoa: Bye Bye, Nga. A. Listening: (2.5 ps. 0.25/ each) I. Listen to the conversation and decide whether each of the following statements are TRUE or FALSE. (1,25 point) 1. F 2. T 3. T 4. F 5. T II. Listen and complete the dialogue. (1,25 point) 6. Speak 7. See 8. Downstairs 9. Far 10. outsite B.LANGUAGE FOCUS. (2.5 points) I. Circle the word that has the underlined part pronounced differently from others. 11.C 12.C. played II. Choose the word that has main stress placed differently from the others: (0.5p) 13. D 14. A III. Choose the best answer. 15. A 16. B 17. C 18.A IV. Circle A, B, C or D to show the underlined part that needs correction in each of the following sentences. (0.5 point) 19. B finished - finish 20. A oughts to – ought to C. Reading: 2.5ps I.Read the passage and tick T (TRUE) or F (FALSE) to the statements. 21. T 22. F 23. F 24. T 25. T II. Complete the passage with the suitable words in the box 26. close 27. Same 28. Likes 29. Free time 30. friends D. WRITING: (2.5 ps) I. Complete each sentence so it means the same as the sentence above. (1,25ps) 31.Peter is not old enough to see the horror film. 32.Tom used to swim in the river when he lived in the countryside. 33.You ought to do more grammar exercises. 34. She has long black hair. 35.The school is in front of my house. 36. He is tall enough to play volleyball II. Put the words or phrase in correct order to make sentences. (1.25ps) 37Jane is strong enough to lift the box. 38. What are you going to do next weekend? 39. She's going to give him a nice birthday present. 40. He’s going to see the action film on TV tonight. THE END PHÒNG GIÁO DỤC & ĐÀO TẠO ĐÔNG TRIỀU ĐỀ KIỂM TRA GIỮA HỌC KỲ I TRƯỜNG THCS BÌNH DƯƠNG NĂM HỌC 2022-2023 MÔN TIẾNG ANH LỚP 8 Ngày kiểm tra: …/..../2022 Thời gian làm bài: 45’(không kể thời gian phát đề) (Bài kiểm tra gồm có … trang) Họ và tên :…………………………........... Trường: ……………...…………............... Lớp : ......– SBD:...... Phòng thi:....... Giám thị 1: Giám thị 2 : Mã phách ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.................. Điểm bằng số Điểm bằng chữ Giám khảo 1 Giám khảo 2 Mã ghi lại A. LISTENING: (2.5 points) I. Listen to the conversation and decide whether each of the following statements are TRUE or FALSE. (1,25 point) ……1. Nga’s grandma used to live in the city. ……2. There wasn't any electricity. ……3. Nga’s great-grandmother had to do everything, without the help of modern equipment. ……4. Nga’s great-grandmother used to tell Nga’s grandma stories. ……5. Nga’s grandma remembered The folktale “The lost shoe”. II. Listen and complete the dialogue. (1,25 point) Hoa: 3 847 329 Nga: Can I (6)… to Hoa, please? This is Nga. Hoa: Hello, Nga. Nga: I’m going to (7)… the movie Dream City at 6.45 this evening. Would you like to come? Hoa: Of course, but wait a minutes. I have to ask my aunt and she’s (8)……... Hold on … Ok, Nga. Aunt Thanh says I can go. Oh, where’s it on? Nga: At Sao Mai Movie Theater. It’s a bit (9) … from your house, I’m afraid. Hoa:Well, I know where it is, but I’m using my cousin’s bike tonight. Nga: Ok, Hoa. Let’s meet (10) … the theater. Hoa: Is 6.30 all right? Nga: That’s fine. See you at 6.30. Bye. Hoa: Bye, Nga. Thí sinh không viết vào phần gạch chéo này B. LANGUAGE FOCUS. (2.5 points) I. Circle the word that has the underlined part pronounced differently from others. (0.5 point) 11. A. sink B. scissors C. rice D. fishing 12. A. passed B. watched C. played D. washed II. Choose the word that has main stress placed differently from the others: (0.5p) 13. A. sociable B. orphanage C. generous D. volunteer 14. A. annoy B. socket C. safety D. curly III. Choose the best answer. (1.0 points) 15. Her mother ____________this city two years ago. A. left B. leaves C. is leaving D. will leave 16. Alexander Graham Bell was born __________ March 3, 1847. A. in B. on C. at D. during 17. Don’t come in. Please wait _________ for your turn. A. inside B. downstairs C. outside D. upstairs 18. The children are old enough to look after __________. A. themselves B. ourselves C. herself D. for themselves IV. Circle A, B, C or D to show the underlined part that needs correction in each of the following sentences. (0.5 point) 19.You must finished your homework at home. A B C D 20.We oughts to put the wardrobe in the corner opposite the bed. A B C D C. READING: 2.5ps I.Read the passage and tick T (TRUE) or F (FALSE) to the statements.(1 point) Graham Bell was born in Scotland in 1847, but when he was twenty-three, he moved with his parents to Canada. At the end of the year, he left his family and went to Boston. Though Bell was a dreamer, he was also a practical thinker and a man of action. At Boston University, he worked as a teacher of the deaf - mutes, he started experimenting with ways of transmitting speech over a long distance. This led to the invention of the telephone. 21.Graham Bell was born in Scotland. 22.Graham Bell went to Boston with his familly. 23.He emigrated to Canada when he was 21. 24. He worked as a teacher of the deaf - mutes 25.Bell invented the telephone. II. Complete the passage with the suitable words in the box.(1.5 points) same likes close free time friends ………. …….. ……. ………. ……… ………. Do you have any (26)…. friends? I have two close friends, Hanh and Mai. We are in the (27)…. class. We are also neighbors. Hanh is a beautiful girl with big black eyes and an oval rosy face. She is an intelligent student who is always at the top of the class. She(28)…. reading, and she often goes to the library whenever she has(29)…. Mai isn’t as beautiful as Hanh, but she has a lovely smile and looks very healthy. Mai is very sporty. She is a volleyball star of our school. She is very sociable and has a good sense of humor. I love both of my(30)……. and I always hope our friendship will never die. D. WRITING: (2.5 ps) I. Complete each sentence so it means the same as the sentence above. (1,25point) 31. Peter is too young to see the horror film. → Peter is not old................................................................................... 32. Tonny usually swam in the river when he lived in the countryside. → Tom used…………………………………………………………… 33. You should do more grammar exercises. → You ought…………………………………………………………. 34. Her hair is long and black. → She has............................................................................................... 35.My house is behind the school. → The school is............................................................................................... 36. He is tall He can play volleyball. ( Use “enough”) → He is.................................................................................. II. Put the words or phrase in correct order to make sentences. (1.5points) 37. enough / Jane / strong / the box./ to / is / lift →................................................................................................................. 38. you / going to / are / What / do / next weekend? →................................................................................................................. 39. give /him /a nice /birthday/ present. /She's /going/ to →...................................................................................................................................... 40. the action/ film /on TV/ tonight. /He’s/ going /to/ see →................................................................................................................................. THE END
Chủ đề: Giáo dục
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 23:20 06/11/2022
Lượt xem: 9
Dung lượng: 249,3kB
Nguồn: Tự soạn
Mô tả: Date of planning: 24/10/2022 Period 25 UNIT 5 STUDY HABITS Lesson 2: Listen I.Objectives. 1.Knowledge By the end of the lesson, Ss will be able to talk about their study habits,listen for specific information to fill in a report card . 2.Skill: Listening 3.Attitudes: Students love more their subjects and work hard 4. Competence and quality: 4.1. Competence: - General capacity:self-learning ability, communication capacity, capacity to use language, cooperation capacity,… - Specilized capacity:English language ability, develop self capacity,.. 4.2. Quality: Love family and country, willing to participate in social activities, live humanty, cooperate with people around,… II.Preparation: 1, Teacher's: text book, teacher’s book, sub-boards, pictures, cues .2, Students': text book, note book, chalks, pens III.Procedures 1. Organization 1’ Class Date of teaching Absent students 8B 8C Activities Content ACTIVITY 1 (WARM-UP) (5’) a. Aim: Set the scene, lead students to the main part of the period. b. Content: Active words and structures, Brainstorming c. Outcome: Ss’ understanding, ability of using the words and structures d. Organization: Brainstorming - Ask Ss to write their ideas on the blackboard . * Possible answers : Speak English to friends in class ,Watch English TV ,Do grammar exercises,Read English stories ,Read English newspapers / magazines ,Listen to the English radio program . 2. ACTIVITY 2: PRESENTATION (10’) a. Aim: Students can memorize some new words b. Content: vocabulary, set the scene, structures c. Outcome: students can read and write the new words d. Organization: LISTENING a. Pre – teach vocabulary -TM: Play game, practising, discussion group, technical present…. -C: Co-operation, communication,… -Q: Love family, friends and country * Checking : What and where - Call on some Ss to read the possible answers above and copy down . - Have Ss read the questions and words in the boxes. Introduce the topic of the listening and some new words : a. Prediction : - Ask Ss to look at Sarah,s report and predict the missing information and then compare with their partners . a. day present (1) b. Day absent (2) c. Behavior – participant (3) d. Listening (4) e. Speaking (5) f. Reading (6) g. Writing (7) - Call on some Ss to read their predictions and write them on the board . 2. ACTIVITY 2: PRACTICE (15’) . Listen : - Get Ss to listen to the tape and check their prediction . - Call on Ss to read their results and give feedback . c. Comprehension questions : - Ask Ss to answer some questions about Sarah,s report card . 1. Who are Sarah,s parents ? 2. What is Sarah,s teacher,s name ? 3. What subject was reported ? For what term ? 4. What are the comments ? 5. What does S stand for ? What about F UA B CD ? - Ask Ss to listen to the tape again and work in pairs to answer the questions . - Call on some pairs to practice in front of class . - Give feedback . 4. ACTIVITY 4: APPLICATION (5’) a. Aim: Stundents apply the knowledge they learnt in practice b. Content: Discussion, Survey c. Outcome: students’s talks d. Organization: Survey - Ask Ss to work in pairs , asking their partners questions and taking notes of the answers . - Ask Ss to work in groups of 4 0r 5 to report what they have known about their partners, study . - Correct mistakes if any . IV.Consolidation (2’) study habits V.Homework: (2’) 1. Copy the effective ways of learning English they have found out . 2. . Write something about your partners, study habits Eg : Lan is my best friend . She works very hard and always get good grades . she usually does her homework after school 3.Do exercises in workbook . 4. Prepare the next lesson Brainstorming * Possible answers : Speak English to friends in class ,Watch English TV ,Do grammar exercises,Read English stories ,Read English newspapers / magazines ,Listen to the English radio program . I. Vocabulary : - behavior (n) = cách cư xử - A participant (n) = nguoi tham gia - Satisfactory >< unsatisfactory (a) = thoải mai - cooperation (n) = hop tac - attendance (n) = - to appreciate = danh gia cao I.Gap fill prediction p48 II.Listen:T’ book p53 Key: 1. 87 days present 2. 5 days absent 3. participation : Spanish pronunciation 4. Listening : Comprehension 5. Speaking : A 6 . Reading : A 7 . Writing : B III.Answer the questions: 1.Mrs .Chen 2.Miss Blake 3.English, For First term 4.Speaks English quite well.However,She does need to improve her listening skills. 5.S=satisfactory A=Excellent B=Good F=Fall U=Unsatisfactory C=Fair D=Poor Survey Questions /You/Your partner 1. When do you do your homework ? 2. Who helps you with your homework? 3. How much time do you spend on Maths / English / History / Literature ? 4. Which subject do you need to improve? 5. What do you do to improve your English? Homework : (2’) 1. Copy the effective ways of learning English they have found out . 2. . Write something about your partners, study habits Eg : Lan is my best friend . She works very hard and always get good grades . she usually does her homework after school 3.Do exercises in workbook . 4. Prepare the next lesson -------------------------------o0o----------------------------- Date of planning: 24/10/2022 Period 26 REVIEW FOR THE FIRST MIDDLE TERM TEST I. Objectives: By the of the lesson, students will be able: 1. Knowledge: To review and practice grammar in 3 units. 2. Skills: To develop communicative skills. 3. Attitude:To be better in English grammar. II. Language contents: 1. Vocabulary: review. 2. Structures: review III. Teaching aids: textbook, chalks. IV. Techniques: asking, answering, pair work, group work. V. Teaching procedures: 1. Organization 1’ Class Date of teaching Absent students 8B 8C 2. Check-up:no check-up. 3. New lesson: Times Teacher’s and students’ activities Contents 5’ 10’ 10’ 5’ 5’ 5’ • Warm-up -T: have Ss play a game “Lucky number”. - T: give 6 numbers with 4 numbers have questions and 2 numbers are lucky number. - T: divide the class into two groups. - Ss: play the game. Choose the number in turns, if they choose a number which has a question they have to answer the question, if they choose the question which is the lucky number they have two marks but don’t have to answer question Which group has more marks that is the winner. Activity 1:(pair work) * Presentation: - T: ask Ss to remind the stucture with “enough”. - Ss: remind the structure. - T: write on the board - Ss: copy down in their notebooks. * Practice: - T: give exercise - Ss: do exercise in pairs, speak then write on the board - T: remark,correct. - Ss: copy the right sentences in their notebooks. Activity 2:(pair work, group work) * Presentation: - T: ask Ss to remind the structure of the simple tenses(present/past/future with be going to) - Ss: remind, go to the board and write. * Practice: - T: give exercise. - Ss: work in group of four, do exercise in their small boards then stick on the board. - T: ask others remark and correct if necessary. - Ss: copy the correct sentences in their exercise books. Activity 3:(group work) -T: ask Ss to call someadverbs of place. - Ss: recall. - T: have Ss do exercise in small groups. - Ss: present before the class. Activity 4:(reviewing) -T: review the question word “Why”and the answer “Because” Activity 5:(reviewing) -T: ask Ss to remind some reflexive pronoun. - Ss: speak before the class. - T: have Ss give example. - Ss: give example sentence which contains the reflexive pronoun. - T: correct Game: Lucky number Where do you live? What did Alaxender G. Bell invent? Lucky number What do you have to do at home? Lucky number Who helps you with your homework? I.Enough: *Exercise:Combine each of the following pairs of sentences into one sentence.Using (not)adj+enough+to+inf 1.My sister is old.She can drive a car. → My sisteris old enough to drive a car. 2.The radio isn’t small.You cann’t put it in your pocket. → The radio isn’t small enough to put in your pocket 3.The coat isn’t warm.I don’t wear it in winter. → This coat isn’t warm enough to wear in winter 4.Mr.Robinson isn’t rich He can’t buy a house. → Mrs.Robinson isn’t rich enough to buy a house. II.Tenses: 1.Present simple tense: S+V/S+V-s/es 2.Past simple tense: S+V-ed/V-column 2 3.Future(talk about intentions): S+be going +to+inf. *Exercise:Put the verbs in the brackets into the correct form. 1. ___you ___ (go)to school yesterday? 2.Bees ___ (make) honey. 3. Last night Mr.Ha ___ (watch)an action movie. 4. She’s going to ___ (visit)her Grandma this weekend. Key:1. Did ___go 2. make 3. watched 4.visit III.Adverbs of place: Upstairs,downstairs,inside,outside,here there * Exercise:Fill in the gaps with a suitble adverb. 1.Don’t come in.Please wait ______for your turn. 2.My classroom is upstairs but Nam’s classroom is _____ Answer:1.outside; 2.dowstairs IV.Why-Because: Why: tại sao Because:bởi vì Ex:mWhy wasn’t Mary at work yesterday? -Because she didn’t feel well. V.Reflexive pronoun: Myself,himself,herself,themselves,ourselves, yourself,yourselves. Ex: I do this exercise myself. They have to cook lunch themselves . Used to(5’) * express habit actions in the past * Structure: IV. Consolidation (3’): * IMindMap: V.Homework(2’) - Review vocabulary. - Review grammar. - Prepare for the first one period test. ************************ Date of planning: 24/10/2022 Period 27 THE FIRST MIDDLE TERM TEST Time allow : 45 minutes A.The aims of the lesson 1. Knowledges + The aims: By the end of the lesson, the teacher will check ss’ vocabulary, grammar and knowledges from unit 1 to unit 4 + Vocabulary: review all vocabulary and structures from unit 1 to unit 4 + Grammar: The present simple tense 2. Skills : Listening, reading, writing skills and grammar 3. Attitude: Educate ss to learn hard and to be truthful B. Preparations 1.Teacher : photo the tests : 98 sheets 2. Students: review from unit 1 to unit 4, drafting paper. D. Procedures. I.Organization (1’) Class Date of the test Absent students 8B 8C PHÒNG GIÁO DỤC & ĐÀO TẠO ĐÔNG TRIỀU BẢNG ĐẶC TẢ KỸ THUẬT KIỂM TRA GIỮA KỲ I TRƯỜNG THCS BÌNH DƯƠNG NĂM HỌC 2022-2023 MÔN TIẾNG ANH LỚP 8 TT Kĩ năng Đơn vị kiến thức/ kỹ năng Mức độ kiến thức, kỹ năng cần kiểm tra đánh giá Số câu hỏi theo mức độ nhận thức Tổng Nhận biết Thông hiểu Vận dụng Vận dụng cao TN TL TN TL TN TL TN TL TN TL I Listening 1. Gap filling/MCQs - Nghe một đoạn hội thoại /độc thoại (khoảng 120 – 140 từ) 1.5 phút liên quan đến các chủ đề đã học: Đặt kế hoạch Nhận biết: - Nghe lấy thông tin chi tiết về: những việc làm trong quá khứ 2 2 Thông hiểu: - Hiểu được nội dung chính của đoạn đọc thoại / hội thoại về chủ đề để điền thông tin còn thiếu vào chỗ trống (gap-filling) hoặc/và chọn thông tin đúng để trả lời câu hỏi (MCQs). 3 3 Vận dụng: Trắc nghiệm khách quan 4 đáp án/ điền từ vào chỗ trống - Tổng hợp thông tin từ nhiều chi tiết, loại trừ các chi tiết sai để chọn đáp án đúng. (Lưu ý: 4 lựa chọn các phương án nhiễu cần khác biệt rõ ràng với đáp án đúng về âm, số...) 2. T/F - Nghe một đoạn hội thoại / độc thoại khoảng 1.5 phút (khoảng 120 – 140 từ) về liên quan đến các chủ đề đã học: Những việc trong quá khứ - Học sinh trả lời câu hỏi bằng cách chọn phương án đúng /sai Nhận biết: - Nghe lấy thông tin chi tiết về: Những việc trong quá khứ 2 2 Thông hiểu: - Hiểu được nội dung chính của đoạn độc thoại / hội thoại để chọn câu trả lời đúng sai (True / False). 2 2 Vận dụng: - Từ nội dung của bài đưa ra nhận định đánh giá suy ra được nội dung. - Sử dụng được các chi tiết đúng loại trừ các chi tiết sai để chọn đáp án. 1 1 II Language 1. Phonology Các nguyên âm đơn, nguyên âm đôi, phụ âm, tổ hợp phụ âm. Trọng âm Nhận biết: + Âm đuôi /t, id/ + Nguyên âm: /ai/, /i/ Thông hiểu: Kiểm tra tích hợp ở nội dung nghe Vận dụng: Kiểm tra tích hợp ở nội dung nói 4 4 2. Vocabulary Dạng câu hỏi MCQs Các từ vựng đã học theo chủ điểm: - Đặt kế hoạch, Những việc trong quá khứ Nhận biết: - Từ / cụm từ trong sách giáo khoa. 1 1 Thông hiểu: - Hiểu và phân biệt được các từ vựng theo chủ đề đã học. - Nắm được mối liên kết và kết hợp từ trong bối cảnh và ngữ cảnh tương ứng. 1 1 Vận dụng: - Cấu tạo từ, sử dụng từ phù hợp với văn cảnh (danh từ, tính từ, động từ, trạng từ…) 3. Grammar Các chủ điểm ngữ pháp đã học: - Giới từ chỉ thời gian , nơi chốn - Thì quá khứ - Đại từ phản thân Nhận biết: - Câu sử dụng - Giới từ chỉ thời gian , nơi chốn - Thì quá khứ - Đại từ phản thân 1 1 Thông hiểu: - Biết cách sử dụng câu - Giới từ chỉ thời gian , nơi chốn - Thì quá khứ - Đại từ phản thân 1 1 Vận dụng: - Vận dụng những điểm ngữ pháp đã học vào bài viết / nói / nghe / đọc. 4. Error identification Nhận biết: - Nhận diện lỗi sử dụng động từ khuyết thiếu - Nhận diện lỗi về tính từ sở hữu - Nhận diện lỗi về câu dùng giới từ - Nhận diện lỗi sử dụng từ 2 2 III Reading 10 1. Cloze test Hiểu được bài đọc có độ dài khoảng 120 - 150 từ về các chủ điểm đã học: Friend/ inventer Nhận biết: Nhận ra được các thành tố ngôn ngữ và liên kết về mặt văn bản - Giới từ chỉ thời gian , nơi chốn - Thì quá khứ - Đại từ phản thân 2 2 Thông hiểu: - Nghĩa của từ trong ngữ cảnh phù hợp. - Loại từ 2 2 Vận dụng: - Phân tích mối liên kết giữa các câu trong văn bản để chọn liên từ phù hợp. 1 1 2. Reading comprehension Hiểu được nội dung chính và nội dung chi tiết đoạn văn có độ dài khoảng 120 - 150 từ, xoay quanh các chủ điểm có trong nội dung đã học từ bài 1 đến bài 3. Nhận biết: - Thông tin chi tiết về địa điểm, thời gian, cách thức… 2 2 Thông hiểu: - Hiểu ý chính của bài đọc và chọn câu trả lời phù hợp. - Hiểu được nghĩa tham chiếu. - Loại trừ các chi tiết để đưa ra câu trả lời phù hợp. 2 2 Vận dụng: - Đoán nghĩa của từ trong văn cảnh. - Hiểu ngụ ý tác giả. 1 1 Vận dụng cao - Thể hiện quan điểm cá nhân về nội dung bài đọc. (Tích hợp vào kiểm tra kỹ năng viết) IV Writing 10 1. Sentence transformation Thông hiểu: - Viết lại câu “too/ enough/ - Viết lại câu sử dụng giới từ - Viết câu với cấu trúc used to - Viết câu với cấu trúc có tính từ miêu tả hình dáng 4 4 Vận dụng: - Viết lại câu sử dụng các cấu trúc tương đương. 2 2 2. Sentence building Sử dụng từ/ cụm từ gợi ý và các cấu trúc đã học để viết thành câu hoàn chỉnh Vận dụng cao: - Sử dụng các cấu trúc và từ vựng đã học để viết câu hoàn chỉnh 4 4 Tổng 14 11 5 5 3 2 30 10 câu PHÒNG GD & ĐT ĐÔNG TRIỀU ĐÁP ÁN-BIỂU ĐIỂM CHẤM BÀI KT GIỮA KỲ I TRƯỜNG THCS BÌNH DƯƠNG NĂM HỌC 2022-2023 MÔN TIẾNG ANH LỚP 8 Ngày kiểm tra: …/...../2022 (Thời gian làm bài 45’) Tape I. Grandma: This is me, Nga. I used to live on a farm when I was a young girl. Nga: What was life like then? Grandma: I didn't go to school because I had to stay home and help my mom. I used to look after my younger brothers and sisters. Nga: What did Great-grandma do? Grandma: She used to cook the meals, clean the house and wash the clothes. Nga: That sounds like hard work! Grandma: It was. And there wasn't any electricity. Mom had to do everything without the help of modern equipment. Nga: What did you do in the evenings? Grandma: After dinner, Mom lit the lamp and Dad used to tell us stories. Nga: Do you remember any of them? Grandma: Oh. yes. The best one was The Lost Shoe. It’s an old folktale. Nga: Please tell me the tale, Grandma. Traditional stories are great. Grandma: All right. Once a poor farmer ... II. Hoa: 3 847 329 Nga: Can I speak to Hoa, please? This is Nga. Hoa: Hello, Nga. Nga: I’m going to see the movie Dream City at 6.45 this evening. Would you like to come? Hoa: Of course, but wait a minute. I have to ask my aunt and she’s downstairs. Hold on... OK, Nga. Aunt Thanh says I can go. Oh, where's it on? Nga: At Sao Mai Movie Theater. It’s a bit far from your house, I'm afraid. Hoa: Well, I know where it is, but I’m using my cousin’s bike tonight. Nga: OK, Hoa. Let’s meet outside the theater. Hoa: Is 6.30 all right? Nga: That’s fine. See you at 6.30. Hoa: Bye Bye, Nga. A. Listening: (2.5 ps. 0.25/ each) I. Listen to the conversation and decide whether each of the following statements are TRUE or FALSE. (1,25 point) 1. F 2. T 3. T 4. F 5. T II. Listen and complete the dialogue. (1,25 point) 6. Speak 7. See 8. Downstairs 9. Far 10. outsite B.LANGUAGE FOCUS. (2.5 points) I. Circle the word that has the underlined part pronounced differently from others. 11.C 12.C. played II. Choose the word that has main stress placed differently from the others: (0.5p) 13. D 14. A III. Choose the best answer. 15. A 16. B 17. C 18.A IV. Circle A, B, C or D to show the underlined part that needs correction in each of the following sentences. (0.5 point) 19. B finished - finish 20. A oughts to – ought to C. Reading: 2.5ps I.Read the passage and tick T (TRUE) or F (FALSE) to the statements. 21. T 22. F 23. F 24. T 25. T II. Complete the passage with the suitable words in the box 26. close 27. Same 28. Likes 29. Free time 30. friends D. WRITING: (2.5 ps) I. Complete each sentence so it means the same as the sentence above. (1,25ps) 31.Peter is not old enough to see the horror film. 32.Tom used to swim in the river when he lived in the countryside. 33.You ought to do more grammar exercises. 34. She has long black hair. 35.The school is in front of my house. 36. He is tall enough to play volleyball II. Put the words or phrase in correct order to make sentences. (1.25ps) 37Jane is strong enough to lift the box. 38. What are you going to do next weekend? 39. She's going to give him a nice birthday present. 40. He’s going to see the action film on TV tonight. THE END PHÒNG GIÁO DỤC & ĐÀO TẠO ĐÔNG TRIỀU ĐỀ KIỂM TRA GIỮA HỌC KỲ I TRƯỜNG THCS BÌNH DƯƠNG NĂM HỌC 2022-2023 MÔN TIẾNG ANH LỚP 8 Ngày kiểm tra: …/..../2022 Thời gian làm bài: 45’(không kể thời gian phát đề) (Bài kiểm tra gồm có … trang) Họ và tên :…………………………........... Trường: ……………...…………............... Lớp : ......– SBD:...... Phòng thi:....... Giám thị 1: Giám thị 2 : Mã phách ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.................. Điểm bằng số Điểm bằng chữ Giám khảo 1 Giám khảo 2 Mã ghi lại A. LISTENING: (2.5 points) I. Listen to the conversation and decide whether each of the following statements are TRUE or FALSE. (1,25 point) ……1. Nga’s grandma used to live in the city. ……2. There wasn't any electricity. ……3. Nga’s great-grandmother had to do everything, without the help of modern equipment. ……4. Nga’s great-grandmother used to tell Nga’s grandma stories. ……5. Nga’s grandma remembered The folktale “The lost shoe”. II. Listen and complete the dialogue. (1,25 point) Hoa: 3 847 329 Nga: Can I (6)… to Hoa, please? This is Nga. Hoa: Hello, Nga. Nga: I’m going to (7)… the movie Dream City at 6.45 this evening. Would you like to come? Hoa: Of course, but wait a minutes. I have to ask my aunt and she’s (8)……... Hold on … Ok, Nga. Aunt Thanh says I can go. Oh, where’s it on? Nga: At Sao Mai Movie Theater. It’s a bit (9) … from your house, I’m afraid. Hoa:Well, I know where it is, but I’m using my cousin’s bike tonight. Nga: Ok, Hoa. Let’s meet (10) … the theater. Hoa: Is 6.30 all right? Nga: That’s fine. See you at 6.30. Bye. Hoa: Bye, Nga. Thí sinh không viết vào phần gạch chéo này B. LANGUAGE FOCUS. (2.5 points) I. Circle the word that has the underlined part pronounced differently from others. (0.5 point) 11. A. sink B. scissors C. rice D. fishing 12. A. passed B. watched C. played D. washed II. Choose the word that has main stress placed differently from the others: (0.5p) 13. A. sociable B. orphanage C. generous D. volunteer 14. A. annoy B. socket C. safety D. curly III. Choose the best answer. (1.0 points) 15. Her mother ____________this city two years ago. A. left B. leaves C. is leaving D. will leave 16. Alexander Graham Bell was born __________ March 3, 1847. A. in B. on C. at D. during 17. Don’t come in. Please wait _________ for your turn. A. inside B. downstairs C. outside D. upstairs 18. The children are old enough to look after __________. A. themselves B. ourselves C. herself D. for themselves IV. Circle A, B, C or D to show the underlined part that needs correction in each of the following sentences. (0.5 point) 19.You must finished your homework at home. A B C D 20.We oughts to put the wardrobe in the corner opposite the bed. A B C D C. READING: 2.5ps I.Read the passage and tick T (TRUE) or F (FALSE) to the statements.(1 point) Graham Bell was born in Scotland in 1847, but when he was twenty-three, he moved with his parents to Canada. At the end of the year, he left his family and went to Boston. Though Bell was a dreamer, he was also a practical thinker and a man of action. At Boston University, he worked as a teacher of the deaf - mutes, he started experimenting with ways of transmitting speech over a long distance. This led to the invention of the telephone. 21.Graham Bell was born in Scotland. 22.Graham Bell went to Boston with his familly. 23.He emigrated to Canada when he was 21. 24. He worked as a teacher of the deaf - mutes 25.Bell invented the telephone. II. Complete the passage with the suitable words in the box.(1.5 points) same likes close free time friends ………. …….. ……. ………. ……… ………. Do you have any (26)…. friends? I have two close friends, Hanh and Mai. We are in the (27)…. class. We are also neighbors. Hanh is a beautiful girl with big black eyes and an oval rosy face. She is an intelligent student who is always at the top of the class. She(28)…. reading, and she often goes to the library whenever she has(29)…. Mai isn’t as beautiful as Hanh, but she has a lovely smile and looks very healthy. Mai is very sporty. She is a volleyball star of our school. She is very sociable and has a good sense of humor. I love both of my(30)……. and I always hope our friendship will never die. D. WRITING: (2.5 ps) I. Complete each sentence so it means the same as the sentence above. (1,25point) 31. Peter is too young to see the horror film. → Peter is not old................................................................................... 32. Tonny usually swam in the river when he lived in the countryside. → Tom used…………………………………………………………… 33. You should do more grammar exercises. → You ought…………………………………………………………. 34. Her hair is long and black. → She has............................................................................................... 35.My house is behind the school. → The school is............................................................................................... 36. He is tall He can play volleyball. ( Use “enough”) → He is.................................................................................. II. Put the words or phrase in correct order to make sentences. (1.5points) 37. enough / Jane / strong / the box./ to / is / lift →................................................................................................................. 38. you / going to / are / What / do / next weekend? →................................................................................................................. 39. give /him /a nice /birthday/ present. /She's /going/ to →...................................................................................................................................... 40. the action/ film /on TV/ tonight. /He’s/ going /to/ see →................................................................................................................................. THE END
Bình luận - Đánh giá
Chưa có bình luận nào
Bạn cần đăng nhập để gửi bình luận.

