
- Lớp 6
- Toán học
- Vật lý
- Ngữ văn
- Sinh học
- Lịch sử
- Địa lý
- Ngoại ngữ (Tiếng Anh)
- Công nghệ
- Giáo dục công dân
- Giáo dục thể chất
- Âm nhạc
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học Tự nhiên
- Nghệ thuật
- Giáo dục địa phương
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- Lịch sử-Địa lý
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Lớp 7
- Lớp 8
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Hoạt động GD NGLL
- Lớp 9
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động GD NGLL
- Lịch sử
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- KHBD TIẾNG ANH 9 tuan 16 TIẾT 31 32 Unit 5 Language focus 4 5 REVIEW UNIT 5
- Tài liệu cùng tác giả
- Tài liệu cùng chủ đề
- «Trở về
Tác giả: Đỗ Thị Hồng Thái
Chủ đề: Khác
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 10:24 16/12/2021
Lượt xem: 36
Dung lượng: 29,2kB
Nguồn: Tự soạn
Mô tả: KHBD TIẾNG ANH 9 tuan 16 TIẾT 31,32 Unit 5 Language focus 4,5, REVIEW UNIT 5 Date of preparing: 16/12/2021 Period 31 UNIT 5 : THE MEDIA LESSON 6 : Language Focus 3,4 A. The aims of the lesson 1. Knowledge + The aims: By the end of the lesson, students will be able to talk to their friends about things they like or dislike, using gerunds after some verbs. *Vocabulary + Structure: Gerunds after some verbs. 2. Skills: Practice listening, reading, , speaking, writing skill. 3. Attitude: Help ss to have good consciousness in order to practice listening, reading, , speaking, writing skill. B. Preparations 1.Teacher: posters, computer, Lesson plan, textbooks, pictures, speaker, projector. 2. Students: Unit 5 Language focus C. Methods: - Individual work, group, pair work. - Some techniques can be used: R & R, Word square, Dialogue Build, Writing. D. Procedure : I.Organization: ( 1 minute) - Greeting: Good morning! - Who’s absent today? Class Date of teaching Absent students 9A 9B Teacher’s activities Students’ activities II. WARM UP (5 minutes) * Word square: L M P R A C T I S E I O M I S S D N I M K I R L S T C C K B E N J O Y L O V E O A F V A V U N A K N F I S V O R S V I M I N U U T S I O L L N I G Y N E D I S H I S G E S T E D I I S H B C D E R O D U - Stick the poster on the board. - Ask students to find out 13 verbs in the word square. - Divide the class into two teams, students from each team go to the board and circle the words they have found, then write them down in the column of their team. - The team which has more right words will win the game. III. NEW LESSON (35minutes) Step 1. Presentation : (5’) 1. Vocabulary : 1.( translation 2.( translation ) 3.( translation ) 4.( translation ) - sibling - article - advertisement * Checking vocabulary: Rub out and Remember - Rub out the new words one at a time. Each time you rub out a word in English, point to the Vietnamese translation and ask students to repeat in English. When all the English words are rubbed out, go through the Vietnamese list and get the whole class to call out the English word. * Dialogue Build: - Set the scene: Hoa and Lan are talking about their favorite activities in their free time. - Show the open dialogue and ask students to build and complete dialogue. * Answer keys: 1. do 2. like 3. playing 4. hate 5. do 6. you 7. watching 8. love 9. do 10) enjoy 11) never 12) it * Revision of gerunds after some verbs. * Form: ... - Teacher can remind some other verbs ... * Form: like love enjoy + V-ing (Gerund ) dislike hate (mind, finish, suggest, consider, deny, keep on ( continue ), miss, can’t help, practice, stand ( bear )) Step 2. Practice :(7’) - Get students to do exercise 3 on page 46. - Have students ask and answer questions about each item in the box. - Give an example - Call on some pairs of students to practise asking and answering. - Give feedback and correction. - Have students work in pairs to ask and answer questions. Step 3. Production :(5’)* Writing: (substitution box ) - Have students write true sentences about their family members, relatives, friends and themselves. - Ask students to look at the words in the three boxes on page 46 and use them as cues. - Give example. - Ask some students to read then write their sentences on the board. - Give feedback and correction. - Get students to continue to write individually. a. My mother hates advertisements on TV but little brother doesn’t, he loves it very much. b. I like writing letters to my friends but my sister doesn’t. She hates writing. IV. SUMMARY (1 minutes) - Practice on using gerunds after some verbs. -Do ex: Complete the sentences a) My mom enjoys … newspapers. b) My younger borther is not interested in … emails. c) I like … the Internet. d) My brother loves … Computer games. e) My friend and I enjoy … magazines. f) I love l… to music. g) My brother and I hate w… video. h) My cousins enjoy w… soccer matches on TV. i) My father is interested in w… the news. V. HOMEWORK (2 minutes) - Ask students to write some sentences about their friends, using like, love, enjoy...+ V-ing. - Prepare: Review * Answer keys: like, consider, finish, avoid love, enjoy, miss, practice deny, mind suggest, finish dislike 1. Vocabulary : Sts : - listen. - listen and repeat (chorally then individually). - copy. 1. Gerunds : Lan: ...(1)you ...(2) ...(3)soccer? Hoa: No, I ...( 4 ) it? Lan: ...(5) ... (6) enjoy...(7) TV? Hoa: Yes, I....(8) it. Lan:...(9)you ...(10) fishing? Hoa: I don’t know. I’ve ...(11) tried...(12) . LF 3) Eg : soccer - Do you like playing soccer? - Yes, I do. Eg : My father likes watching sports but my mother doesn’t. She loves listening to music. Key a) My mom enjoys reading newspapers. b) My younger borther is not interested in writing emails. c) I like using the Internet. d) My brother loves playing Computer games. e) My friend and I enjoy reading magazines. f) I love listening to music. g) My brother and I hate watching video. h) My cousins enjoy watching soccer matches on TV. i) My father is interested in watching the news. 3. Homework : * Evaluation : ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... Date of preparing: 16/12/2021 Period 32 REVIEW UNIT 5 A. The aims of the lesson 1. Knowledge + The aims: By the end of the lesson, students will be able to use tag questions, talk to their friends about things they like or dislike, using gerunds after some verbs. *Vocabulary + Structure: Tag questions, gerunds after some verbs. 2. Skills: Practice listening, reading, , speaking, writing skill. 3. Attitude: Help ss to have good consciousness in order to practice listening, reading, , speaking, writing skill. B. Preparations 1.Teacher : posters, computer, Lesson plan, textbooks, pictures, speaker, projector. 2. Students: Review C. Methods: - Individual work, group, pair work. - Some techniques can be used: R & R, Word square, Dialogue Build, Writing. D. Procedure : I.Organization: ( 1 minute) - Greeting: Good morning! - Who’s absent today? Class Date of teaching Absent students 9A 9B Teacher’s activities Students’ activities II. WARM UP. Jumble words lveo, enjyo, lkei, dilikes, htea - Divide the class into two teams, students from each team go to the board and write them down in the column of their team. - The team which has more right words will win the game. III. NEW LESSON (35minutes) 1. Tag questions In lesson 2: Speaking, you have learnt about the Tag question. Please tell me “Bạn xem tin tức phải không?” in English. You watch the news, don’t you? - T models – Ss repeat – Check: Pronunciation, intonation, form, usage. 1.1 Form: Auxiliary verb + personal pronoun 1.2. Use : A tag question has the same auxiliary as in the main clause. If the main clause has the full verb be, we use be in the question tag. If the main clause has have got, we use have in the question tag. We use do, does in present simple question tags and did in past simple question tags. We normally put a negative question tag with a positive statement, and a positive question tag with a negative statement. Cách thành lập câu hỏi đuôi cho các tất cả các thì tiếng Anh 1. Hiện tại đơn với TO BE: - HE IS HANDSOME, ISN'T HE? = Anh ấy đẹp trai, đúng không? - YOU ARE WORRIED, AREN'T YOU? = Bạn đang lo lắng, phải không? - Đặc biệt với I AM..., câu hỏi đuôi phải là AREN'T I: + I AM RIGHT, AREN'T I? - Với I AM NOT, câu hỏi đuôi sẽ là AM I như quy tắc. + I AM NOT GUILTY, AM I? 2. Hiện tại đơn động từ thường: mượn trợ động từ DO hoặc DOES tùy theo chủ ngữ (xem lại bài Thì hiện tại đơn với động từ thường nếu cần) - THEY LIKE ME, DON'T THEY? - SHE LOVES YOU, DOESN'T SHE? 3. Thì quá khứ đơn với động từ thường: mượn trợ động từ DID, quá khứđơn với TO BE: WAS hoặc WERE: - YOU LIED TO ME, DIDN'T YOU? - HE DIDN'T COME HERE, DID HE? - HE WAS FRIENDLY, WASN'T HE? 4. Thì hiện tại hoàn thành hoặc hiện tại hoàn thành tiếp diễn: mượn trợ động từ HAVE hoặc HAS - THEY HAVE LEFT, HAVEN'T THEY? - THE RAIN HAS STOPPED, HASN'T IT? 5. Thì quá khứ hoàn thành hoặc quá khứ hoàn thành tiếp diễn: mượn trợ động từ HAD: - HE HADN'T MET YOU BEFORE, HAD HE? 6. Thì tương lai đơn: - IT WILL RAIN, WON'T IT? - YOUR GIRLFRIEND WILL COME TO THE PARTY, WON'T SHE? * Intonation: If we are asking a real question, we use a rising intonation. If we are sure about the answer, we use a falling intonation. Câu hỏi đuôi được thành lập sau một câu nói khẳng định hoặc phủ định, được ngăn cách bằng dấu phẩy (,) vì vậy người đặt câu hỏi đã có thông tin về câu trả lời. Tuy nhiên, thường thì người hỏi không chắc chắn lắm về thông tin này. Nếu người hỏi chắc chắn, tự tin rằng mình đã có thông tin về câu trả lời nhưng vẫn hỏi thì khi chấm dứt câu hỏi đuôi, người hỏi sẽ lên giọng. 1.3. Nguyên tắc chung khi lập câu hỏi đuôi: - Nếu câu nói trước dấu phẩy là câu khẳng định, câu hỏi đuôi phải ở thể phủ định. - Nếu câu nói trước dấu phẩy là câu phủ định, câu hỏi đuôi phải ở thể khẳng định Câu hỏi đuôi (tag questions/ question tags) là câu hỏi ngắn, thường được đặt cuối câu trong văn nói. Ví dụ: You live near here (statement), don't you? (tag-question) (Bạn sống gần đây, phải không?) Câu hỏi đuôi được thành lập bằng một trợ động từ (hoặc động từ to be) và một đại từ nhân xưng (chỉ chủ ngữ của câu): auxiliary verb (+ not) + pronoun. 1.4. Có hai dạng câu hỏi đuôi: ·Câu hỏi đuôi phủ định (auxiliary verb + not + pronoun) được dùng sau câu trần thuật xác định. Hình thức phủ định thường được rút gọn (not = n't). Câu hỏi đuôi phủ định bao gồm câu khẳng định + đuôi phủ định: opositive statement + negative question tag Ví dụ: It is very cold, isn't it? (Thời tiết rất lạnh, phải không?) The children can swim, can't they? (Bọn trẻ biết bơi, phải không?) Câu hỏi đuôi khẳng định (auxiliary verb + pronoun) được dùng sau câu trần thuật phủ định. Câu hỏi đuôi khẳng định bao gồm câu phủ định + đuôi khẳng định: negative statement + positive question tag Ví dụ: I shouldn't do this, should I? (Tôi không nên làm điều này, phải không?) You haven't seen Mary today, have you? (Hôm nay bạn chưa gặp Many, phải không?) 1.5. Những trường hợp đặc biệt cần lưu ý: ** USED TO: từng (diễn tả thói quen, hành động thường lập đi lập lại trong quá khứ) - Trường hợp này, ta cứ việc xem USED TO là một động từ chia ở thì quá khứ. Do đó, câu hỏi đuôi tương ứng chỉ cần mượn trợ động từ DID - Ví dụ: + SHE USED TO LIVE HERE, DIDN'T SHE? ** HAD BETTER: - HAD BETTER thường được viết ngắn gọn thành 'D BETTER, nên dễ khiến ta lúng túng khi phải lập câu hỏi đuôi tương ứng. Khi thấy 'D BETTER, chỉ cần mượn trợ động từ HAD để lập câu hỏi đuôi. - Ví dụ: + HE'D BETTER STAY, HADN'T HE? ** WOULD RATHER: - WOULD RATHER thường được viết gọn là 'D RATHER nên cũng dễ gây lúng túng cho bạn. Chỉ cần mượn trợ động từ WOULD cho trường hợp này để lập câu hỏi đuôi. - Ví dụ: + YOU'D RATHER GO, WOULDN'T YOU? Ex 1. Circle the best answer A, B, C or D to complete the following sentences: - Work individually, using tag questions. Compare with their partners - Give feedback and correct. 1. Nga and Maryam are pen pals, ………………………………………….they? A. don’t B. are C. aren’t D. can’t 2. You can’t speak Chinese, ……………………………………..you? A. aren’t B. are C. can’t D. can 3. You like jeans,…………………………………………you? A. are B. do C. don’t D. aren’t 4. Hoa has lived in Ha Noi for 3 years,………………………………….she? A. doesn’t B. isn’t C. has D. hasn’t 5. Nam passed his exam,………………………………..he? A. didn’t B. did C. doesn’t D. wasn’t 6. Jane loves the food and the beaches in Viet Nam,……………………………..she? A. isn’t B. doesn’t C. does D. can’t 7. Pau will come to Viet Nam next summer,……………………………….he? A. does B. isn’t C. will D. won’t 8. Mary was ill yesterday,………………………………….she? A. is B. did C. wasn’t D. was 9. Nam didn’t go to the English Speaking club,…………………………………he? A. was B. does C. didn’t D. did 10. The program is interesting,…………………………………it? A. isn’t B. is C. does D. doesn’t 2. Một số động từ thường đòi hỏi theo sau chúng bởi một danh động từ (verb-ing): admit (nhận, chấp nhận), avoid (tránh), carry on/go on (tiếp tục), consider (cho rằng, suy nghĩ), delay (hoãn lại), deny (phủ nhận), detest (ghét), dislike (không thích), enjoy (thích), fancy (thích), finish (kết thúc), forgive (tha thứ), give up (dừng, từ bỏ), hate (ghét), keep(on) (tiếp tục, liên tục), like (thích), love (thích, thương), mention (đề cập), postpone (hoãn), practise (tập luyện, thực hành), put off (hoãn lại), quit (từ bỏ), risk (có nguy cơ), stop (ngừng), sugest(gợi ý), be accustomed to (quen thuộc với) … Ex 2. Use verb-ing to complete the sentences I enjoy (travel). (Tôi thích đi du lịch.) Harriet suggested (have) a paity (Harriet đã gợi ý tổ chức một bữa tiệc.) He’s given up (smoke). (Anh ấy đã bỏ hút thuốc lá.) He tried to avoid (answer) my question. (Anh ấy đã cố tránh không trả lời câu hỏi của tôi) I like (play) computer game. (Tôi thích chơi trò chơi máy tính.) Don’t keep (on) (interrupt) me while I’m speaking. (Đừng có liên tục ngắt lời tôi khi tôi đang nói như thế) They didn’t mind (wait) a few minute. (Họ đã không phiền lòng khi phải đợ vài phút) * Answer keys: love, enjoy, like, dislike, hate 1. Tag questions * Form: Auxiliary verb+ personal pronoun * Use : * Intonation: Ex 2. KEY I enjoy traveling. Harriet suggested having a party He’s given up smoking. He tried to avoid answering my question. I like playing computer game. Don’t keep (on) interrupting me while I’m speaking. They didn’t mind waiting a few minute. REVIEW: SPEAKING (2.0pts) I. Introduce yourself, ask and answer the questions (Unit 1 – 5) (About five questions) 41 Have you ever been to Ha Long Bay? Yes, I have./ No I haven’t 42 How far is it from your house to Ha Long Bay? It’s about...... 43 Have you ever eaten seafood? Yes, I have./ No I haven’t 44 What did you do on the weekend? I went shopping with my mother. 45 Do you like wearing school uniform? Yes, I do/ No, I don’t 46 What’s your favorite subject? My favourite subject is ....... 47 What is your favorite type of clothing? My favorite type of clothing is ....... 48 What do you usually do in your free time? I often/ always..... 49 How often do you go to the library? I go to the library ....... 50 What do you think about English? It’s very difficult/ easy/…… B. Choose one of the topics and talk to your partner (2’) . (1pt) (Talk Freely) Topic 1: A visit from a pen pal - Some personal information about your pen pal - Some places you take him/ her to - Things he likes in Vietnam - Feeling Topic 2: Clothing - List some types of clothes in VN - Favorite clothes - Clothes for special occasions such as: Tet, … - Think about uniform. ……… Topic 3: A trip to the countryside/ your home village - List some activities in the countryside - Where is your home village? - How often do you visit your home village? - Feeling Topic 4: Learning a foreign language - Do you like English? - Why? - What aspect of learning English do you find most difficult? - What do you often do to improve your English? Topic 5: The media - What do you usually do in your free time? - List some types of media - Usefulness of the media - What is your favorite media? Why? IV. SUMMARY (2 minutes) Gerund, tag questions V. HOMEWORK (2 minutes) - Review the vocab and structures. Prepare for the exam. Do ex in ex book. Do ex: Fill a suitable gerund in the blank. being, speaking, sending, doing, committing, smoking, quarreling, travelling, chatting, going 1. They have finished …their homework. 2. They postpone …my report to the school principal. 3. You should stop … because it's not good for your health. 4. I hate … interrupted when I'm speaking. 5. They feel like … to the beach. 6. Be quiet! The teacher hasn't finished … . 7. He enjoys … with his classmates. 8. She avoids … with her husband over the question as to who will take the dog out. 9. He suggested … along the beach by couple-bicycle. 10. The thief denies … the crime. Ex. Key 4. being, 10. speaking, 2. sending, 1. doing, committing ( giao phó, ủy nhiệm), 3. smoking, 8. quarreling, 9. travelling, 7. chatting, 5. going - Prepare: Revision * Evaluation : ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Chủ đề: Khác
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 10:24 16/12/2021
Lượt xem: 36
Dung lượng: 29,2kB
Nguồn: Tự soạn
Mô tả: KHBD TIẾNG ANH 9 tuan 16 TIẾT 31,32 Unit 5 Language focus 4,5, REVIEW UNIT 5 Date of preparing: 16/12/2021 Period 31 UNIT 5 : THE MEDIA LESSON 6 : Language Focus 3,4 A. The aims of the lesson 1. Knowledge + The aims: By the end of the lesson, students will be able to talk to their friends about things they like or dislike, using gerunds after some verbs. *Vocabulary + Structure: Gerunds after some verbs. 2. Skills: Practice listening, reading, , speaking, writing skill. 3. Attitude: Help ss to have good consciousness in order to practice listening, reading, , speaking, writing skill. B. Preparations 1.Teacher: posters, computer, Lesson plan, textbooks, pictures, speaker, projector. 2. Students: Unit 5 Language focus C. Methods: - Individual work, group, pair work. - Some techniques can be used: R & R, Word square, Dialogue Build, Writing. D. Procedure : I.Organization: ( 1 minute) - Greeting: Good morning! - Who’s absent today? Class Date of teaching Absent students 9A 9B Teacher’s activities Students’ activities II. WARM UP (5 minutes) * Word square: L M P R A C T I S E I O M I S S D N I M K I R L S T C C K B E N J O Y L O V E O A F V A V U N A K N F I S V O R S V I M I N U U T S I O L L N I G Y N E D I S H I S G E S T E D I I S H B C D E R O D U - Stick the poster on the board. - Ask students to find out 13 verbs in the word square. - Divide the class into two teams, students from each team go to the board and circle the words they have found, then write them down in the column of their team. - The team which has more right words will win the game. III. NEW LESSON (35minutes) Step 1. Presentation : (5’) 1. Vocabulary : 1.( translation 2.( translation ) 3.( translation ) 4.( translation ) - sibling - article - advertisement * Checking vocabulary: Rub out and Remember - Rub out the new words one at a time. Each time you rub out a word in English, point to the Vietnamese translation and ask students to repeat in English. When all the English words are rubbed out, go through the Vietnamese list and get the whole class to call out the English word. * Dialogue Build: - Set the scene: Hoa and Lan are talking about their favorite activities in their free time. - Show the open dialogue and ask students to build and complete dialogue. * Answer keys: 1. do 2. like 3. playing 4. hate 5. do 6. you 7. watching 8. love 9. do 10) enjoy 11) never 12) it * Revision of gerunds after some verbs. * Form: ... - Teacher can remind some other verbs ... * Form: like love enjoy + V-ing (Gerund ) dislike hate (mind, finish, suggest, consider, deny, keep on ( continue ), miss, can’t help, practice, stand ( bear )) Step 2. Practice :(7’) - Get students to do exercise 3 on page 46. - Have students ask and answer questions about each item in the box. - Give an example - Call on some pairs of students to practise asking and answering. - Give feedback and correction. - Have students work in pairs to ask and answer questions. Step 3. Production :(5’)* Writing: (substitution box ) - Have students write true sentences about their family members, relatives, friends and themselves. - Ask students to look at the words in the three boxes on page 46 and use them as cues. - Give example. - Ask some students to read then write their sentences on the board. - Give feedback and correction. - Get students to continue to write individually. a. My mother hates advertisements on TV but little brother doesn’t, he loves it very much. b. I like writing letters to my friends but my sister doesn’t. She hates writing. IV. SUMMARY (1 minutes) - Practice on using gerunds after some verbs. -Do ex: Complete the sentences a) My mom enjoys … newspapers. b) My younger borther is not interested in … emails. c) I like … the Internet. d) My brother loves … Computer games. e) My friend and I enjoy … magazines. f) I love l… to music. g) My brother and I hate w… video. h) My cousins enjoy w… soccer matches on TV. i) My father is interested in w… the news. V. HOMEWORK (2 minutes) - Ask students to write some sentences about their friends, using like, love, enjoy...+ V-ing. - Prepare: Review * Answer keys: like, consider, finish, avoid love, enjoy, miss, practice deny, mind suggest, finish dislike 1. Vocabulary : Sts : - listen. - listen and repeat (chorally then individually). - copy. 1. Gerunds : Lan: ...(1)you ...(2) ...(3)soccer? Hoa: No, I ...( 4 ) it? Lan: ...(5) ... (6) enjoy...(7) TV? Hoa: Yes, I....(8) it. Lan:...(9)you ...(10) fishing? Hoa: I don’t know. I’ve ...(11) tried...(12) . LF 3) Eg : soccer - Do you like playing soccer? - Yes, I do. Eg : My father likes watching sports but my mother doesn’t. She loves listening to music. Key a) My mom enjoys reading newspapers. b) My younger borther is not interested in writing emails. c) I like using the Internet. d) My brother loves playing Computer games. e) My friend and I enjoy reading magazines. f) I love listening to music. g) My brother and I hate watching video. h) My cousins enjoy watching soccer matches on TV. i) My father is interested in watching the news. 3. Homework : * Evaluation : ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... Date of preparing: 16/12/2021 Period 32 REVIEW UNIT 5 A. The aims of the lesson 1. Knowledge + The aims: By the end of the lesson, students will be able to use tag questions, talk to their friends about things they like or dislike, using gerunds after some verbs. *Vocabulary + Structure: Tag questions, gerunds after some verbs. 2. Skills: Practice listening, reading, , speaking, writing skill. 3. Attitude: Help ss to have good consciousness in order to practice listening, reading, , speaking, writing skill. B. Preparations 1.Teacher : posters, computer, Lesson plan, textbooks, pictures, speaker, projector. 2. Students: Review C. Methods: - Individual work, group, pair work. - Some techniques can be used: R & R, Word square, Dialogue Build, Writing. D. Procedure : I.Organization: ( 1 minute) - Greeting: Good morning! - Who’s absent today? Class Date of teaching Absent students 9A 9B Teacher’s activities Students’ activities II. WARM UP. Jumble words lveo, enjyo, lkei, dilikes, htea - Divide the class into two teams, students from each team go to the board and write them down in the column of their team. - The team which has more right words will win the game. III. NEW LESSON (35minutes) 1. Tag questions In lesson 2: Speaking, you have learnt about the Tag question. Please tell me “Bạn xem tin tức phải không?” in English. You watch the news, don’t you? - T models – Ss repeat – Check: Pronunciation, intonation, form, usage. 1.1 Form: Auxiliary verb + personal pronoun 1.2. Use : A tag question has the same auxiliary as in the main clause. If the main clause has the full verb be, we use be in the question tag. If the main clause has have got, we use have in the question tag. We use do, does in present simple question tags and did in past simple question tags. We normally put a negative question tag with a positive statement, and a positive question tag with a negative statement. Cách thành lập câu hỏi đuôi cho các tất cả các thì tiếng Anh 1. Hiện tại đơn với TO BE: - HE IS HANDSOME, ISN'T HE? = Anh ấy đẹp trai, đúng không? - YOU ARE WORRIED, AREN'T YOU? = Bạn đang lo lắng, phải không? - Đặc biệt với I AM..., câu hỏi đuôi phải là AREN'T I: + I AM RIGHT, AREN'T I? - Với I AM NOT, câu hỏi đuôi sẽ là AM I như quy tắc. + I AM NOT GUILTY, AM I? 2. Hiện tại đơn động từ thường: mượn trợ động từ DO hoặc DOES tùy theo chủ ngữ (xem lại bài Thì hiện tại đơn với động từ thường nếu cần) - THEY LIKE ME, DON'T THEY? - SHE LOVES YOU, DOESN'T SHE? 3. Thì quá khứ đơn với động từ thường: mượn trợ động từ DID, quá khứđơn với TO BE: WAS hoặc WERE: - YOU LIED TO ME, DIDN'T YOU? - HE DIDN'T COME HERE, DID HE? - HE WAS FRIENDLY, WASN'T HE? 4. Thì hiện tại hoàn thành hoặc hiện tại hoàn thành tiếp diễn: mượn trợ động từ HAVE hoặc HAS - THEY HAVE LEFT, HAVEN'T THEY? - THE RAIN HAS STOPPED, HASN'T IT? 5. Thì quá khứ hoàn thành hoặc quá khứ hoàn thành tiếp diễn: mượn trợ động từ HAD: - HE HADN'T MET YOU BEFORE, HAD HE? 6. Thì tương lai đơn: - IT WILL RAIN, WON'T IT? - YOUR GIRLFRIEND WILL COME TO THE PARTY, WON'T SHE? * Intonation: If we are asking a real question, we use a rising intonation. If we are sure about the answer, we use a falling intonation. Câu hỏi đuôi được thành lập sau một câu nói khẳng định hoặc phủ định, được ngăn cách bằng dấu phẩy (,) vì vậy người đặt câu hỏi đã có thông tin về câu trả lời. Tuy nhiên, thường thì người hỏi không chắc chắn lắm về thông tin này. Nếu người hỏi chắc chắn, tự tin rằng mình đã có thông tin về câu trả lời nhưng vẫn hỏi thì khi chấm dứt câu hỏi đuôi, người hỏi sẽ lên giọng. 1.3. Nguyên tắc chung khi lập câu hỏi đuôi: - Nếu câu nói trước dấu phẩy là câu khẳng định, câu hỏi đuôi phải ở thể phủ định. - Nếu câu nói trước dấu phẩy là câu phủ định, câu hỏi đuôi phải ở thể khẳng định Câu hỏi đuôi (tag questions/ question tags) là câu hỏi ngắn, thường được đặt cuối câu trong văn nói. Ví dụ: You live near here (statement), don't you? (tag-question) (Bạn sống gần đây, phải không?) Câu hỏi đuôi được thành lập bằng một trợ động từ (hoặc động từ to be) và một đại từ nhân xưng (chỉ chủ ngữ của câu): auxiliary verb (+ not) + pronoun. 1.4. Có hai dạng câu hỏi đuôi: ·Câu hỏi đuôi phủ định (auxiliary verb + not + pronoun) được dùng sau câu trần thuật xác định. Hình thức phủ định thường được rút gọn (not = n't). Câu hỏi đuôi phủ định bao gồm câu khẳng định + đuôi phủ định: opositive statement + negative question tag Ví dụ: It is very cold, isn't it? (Thời tiết rất lạnh, phải không?) The children can swim, can't they? (Bọn trẻ biết bơi, phải không?) Câu hỏi đuôi khẳng định (auxiliary verb + pronoun) được dùng sau câu trần thuật phủ định. Câu hỏi đuôi khẳng định bao gồm câu phủ định + đuôi khẳng định: negative statement + positive question tag Ví dụ: I shouldn't do this, should I? (Tôi không nên làm điều này, phải không?) You haven't seen Mary today, have you? (Hôm nay bạn chưa gặp Many, phải không?) 1.5. Những trường hợp đặc biệt cần lưu ý: ** USED TO: từng (diễn tả thói quen, hành động thường lập đi lập lại trong quá khứ) - Trường hợp này, ta cứ việc xem USED TO là một động từ chia ở thì quá khứ. Do đó, câu hỏi đuôi tương ứng chỉ cần mượn trợ động từ DID - Ví dụ: + SHE USED TO LIVE HERE, DIDN'T SHE? ** HAD BETTER: - HAD BETTER thường được viết ngắn gọn thành 'D BETTER, nên dễ khiến ta lúng túng khi phải lập câu hỏi đuôi tương ứng. Khi thấy 'D BETTER, chỉ cần mượn trợ động từ HAD để lập câu hỏi đuôi. - Ví dụ: + HE'D BETTER STAY, HADN'T HE? ** WOULD RATHER: - WOULD RATHER thường được viết gọn là 'D RATHER nên cũng dễ gây lúng túng cho bạn. Chỉ cần mượn trợ động từ WOULD cho trường hợp này để lập câu hỏi đuôi. - Ví dụ: + YOU'D RATHER GO, WOULDN'T YOU? Ex 1. Circle the best answer A, B, C or D to complete the following sentences: - Work individually, using tag questions. Compare with their partners - Give feedback and correct. 1. Nga and Maryam are pen pals, ………………………………………….they? A. don’t B. are C. aren’t D. can’t 2. You can’t speak Chinese, ……………………………………..you? A. aren’t B. are C. can’t D. can 3. You like jeans,…………………………………………you? A. are B. do C. don’t D. aren’t 4. Hoa has lived in Ha Noi for 3 years,………………………………….she? A. doesn’t B. isn’t C. has D. hasn’t 5. Nam passed his exam,………………………………..he? A. didn’t B. did C. doesn’t D. wasn’t 6. Jane loves the food and the beaches in Viet Nam,……………………………..she? A. isn’t B. doesn’t C. does D. can’t 7. Pau will come to Viet Nam next summer,……………………………….he? A. does B. isn’t C. will D. won’t 8. Mary was ill yesterday,………………………………….she? A. is B. did C. wasn’t D. was 9. Nam didn’t go to the English Speaking club,…………………………………he? A. was B. does C. didn’t D. did 10. The program is interesting,…………………………………it? A. isn’t B. is C. does D. doesn’t 2. Một số động từ thường đòi hỏi theo sau chúng bởi một danh động từ (verb-ing): admit (nhận, chấp nhận), avoid (tránh), carry on/go on (tiếp tục), consider (cho rằng, suy nghĩ), delay (hoãn lại), deny (phủ nhận), detest (ghét), dislike (không thích), enjoy (thích), fancy (thích), finish (kết thúc), forgive (tha thứ), give up (dừng, từ bỏ), hate (ghét), keep(on) (tiếp tục, liên tục), like (thích), love (thích, thương), mention (đề cập), postpone (hoãn), practise (tập luyện, thực hành), put off (hoãn lại), quit (từ bỏ), risk (có nguy cơ), stop (ngừng), sugest(gợi ý), be accustomed to (quen thuộc với) … Ex 2. Use verb-ing to complete the sentences I enjoy (travel). (Tôi thích đi du lịch.) Harriet suggested (have) a paity (Harriet đã gợi ý tổ chức một bữa tiệc.) He’s given up (smoke). (Anh ấy đã bỏ hút thuốc lá.) He tried to avoid (answer) my question. (Anh ấy đã cố tránh không trả lời câu hỏi của tôi) I like (play) computer game. (Tôi thích chơi trò chơi máy tính.) Don’t keep (on) (interrupt) me while I’m speaking. (Đừng có liên tục ngắt lời tôi khi tôi đang nói như thế) They didn’t mind (wait) a few minute. (Họ đã không phiền lòng khi phải đợ vài phút) * Answer keys: love, enjoy, like, dislike, hate 1. Tag questions * Form: Auxiliary verb+ personal pronoun * Use : * Intonation: Ex 2. KEY I enjoy traveling. Harriet suggested having a party He’s given up smoking. He tried to avoid answering my question. I like playing computer game. Don’t keep (on) interrupting me while I’m speaking. They didn’t mind waiting a few minute. REVIEW: SPEAKING (2.0pts) I. Introduce yourself, ask and answer the questions (Unit 1 – 5) (About five questions) 41 Have you ever been to Ha Long Bay? Yes, I have./ No I haven’t 42 How far is it from your house to Ha Long Bay? It’s about...... 43 Have you ever eaten seafood? Yes, I have./ No I haven’t 44 What did you do on the weekend? I went shopping with my mother. 45 Do you like wearing school uniform? Yes, I do/ No, I don’t 46 What’s your favorite subject? My favourite subject is ....... 47 What is your favorite type of clothing? My favorite type of clothing is ....... 48 What do you usually do in your free time? I often/ always..... 49 How often do you go to the library? I go to the library ....... 50 What do you think about English? It’s very difficult/ easy/…… B. Choose one of the topics and talk to your partner (2’) . (1pt) (Talk Freely) Topic 1: A visit from a pen pal - Some personal information about your pen pal - Some places you take him/ her to - Things he likes in Vietnam - Feeling Topic 2: Clothing - List some types of clothes in VN - Favorite clothes - Clothes for special occasions such as: Tet, … - Think about uniform. ……… Topic 3: A trip to the countryside/ your home village - List some activities in the countryside - Where is your home village? - How often do you visit your home village? - Feeling Topic 4: Learning a foreign language - Do you like English? - Why? - What aspect of learning English do you find most difficult? - What do you often do to improve your English? Topic 5: The media - What do you usually do in your free time? - List some types of media - Usefulness of the media - What is your favorite media? Why? IV. SUMMARY (2 minutes) Gerund, tag questions V. HOMEWORK (2 minutes) - Review the vocab and structures. Prepare for the exam. Do ex in ex book. Do ex: Fill a suitable gerund in the blank. being, speaking, sending, doing, committing, smoking, quarreling, travelling, chatting, going 1. They have finished …their homework. 2. They postpone …my report to the school principal. 3. You should stop … because it's not good for your health. 4. I hate … interrupted when I'm speaking. 5. They feel like … to the beach. 6. Be quiet! The teacher hasn't finished … . 7. He enjoys … with his classmates. 8. She avoids … with her husband over the question as to who will take the dog out. 9. He suggested … along the beach by couple-bicycle. 10. The thief denies … the crime. Ex. Key 4. being, 10. speaking, 2. sending, 1. doing, committing ( giao phó, ủy nhiệm), 3. smoking, 8. quarreling, 9. travelling, 7. chatting, 5. going - Prepare: Revision * Evaluation : ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Bình luận - Đánh giá
Chưa có bình luận nào
Bạn cần đăng nhập để gửi bình luận.

